Advent Rising

Advent Rising is een 2005 gepubliceerde science fiction third-person shooter voor de Xbox en PC , die van GlyphX Games ontwikkeld en Majesco gepubliceerd. Voor de dialogen was Orson Scott Card verantwoordelijk en voor de muziek Tommy Tallarico .

Spelmechanica

Zoals gewoonlijk schiet de speler in Advent Rising of gooit hij granaten. Hij kan twee verschillende wapens dragen. Naast de normale wapens heeft de speler speciale mystieke vaardigheden waarmee hij objecten en vijanden op kan tillen en deze door de lucht kan gooien. De kracht van die vaardigheden neemt toe naarmate het spel vordert. Het is ook mogelijk dat de speler het vijandelijke vuur ontwijkt met een ontwijkende actie. Als gevolg van deze actie zal het spel kort in slow motion gaan, vergelijkbaar met Max Payne . Vijanden kunnen worden getarget met behulp van de tweede analoge stick door de stick kort in de richting van de te richten tegenstander te bewegen.

In aanvulling op de normale loopsecties, bevat het spel ook delen waar men een off-road voertuig bestuurt, evenals secties waar een ruimteschip wordt bestuurd.

Hoewel het verloop van het spel over het algemeen lineair is, zijn er een paar situaties waarin u een beslissing kunt nemen die van invloed is op uw voortgang. In het begin heb je de keuze om een ​​chagrijnige marinier te schieten of te stunen, wat leidt tot andere opmerkingen wanneer je vecht met de mariniers tegen de “zoeker”. Later, bij het verlaten van het station met de ontsnappingscapsule, moet men kiezen tussen zijn broer en zijn verloofde; de keuze zorgt ervoor dat wie je vergezelt naar het volgende hoofdstuk van het spel.

Actie

De verhaallijn draait om Gideon Wyeth, die samen met zijn broer Ethan Wyeth een diplomatieke missie vergezelt op weg naar het eerste contact met het Aureliaanse buitenaardse ras. Eenmaal daar leren ze van de Aurelianus dat de mensheid wordt bedreigd door een ander ras, de Seeker. Echter, voordat voorbereidingen kunnen worden getroffen, duiken de Seekers uit de hyperspace en beginnen ze het ruimtestation Space en de planeet Edumea hieronder aan te vallen. Gideon, ondertussen, op zijn weg terug naar het ruimtestation, wordt gedwongen om een ​​noodlanding te maken en komt na een kort gevecht op het ruimtestation in een ontsnappingspod voordat het station wordt vernietigd.

Eens op de planeet Edumea, helpt hij de mariniers de planeet te verdedigen, maar realiseert al snel dat de Seeker de planeet wil aanvallen met een gigantische asteroïde. Edumea wordt vervolgens geëvacueerd en kort daarna vernietigd door de asteroïde. Gideon, een van de weinige overlevenden, accepteert de uitnodiging van Aurelianus om aan boord te gaan.

Van de Aureliaan leert hij dat in de mensheid mystieke krachten slapen; Gideon begint dan zijn training om ze te ontmaskeren en leert voorwerpen op te tillen met de kracht van zijn gedachten en dergelijke. Wanneer het aurische schip de aurische thuisplaneet bereikt, wordt het aangevallen door een Seeker-ruimtevaartuig. Omdat hun eigen schip inferieur is, stappen de Aurelianen en Gideon op het vijandelijke schip. Dit zal crashen na de daaropvolgende strijd op de planeet.

Nadat ze de planeet van de zoekers hebben bevrijd, gaan ze naar de Galactische Raad om hulp te vragen in de strijd tegen de Seeker en om hen te straffen voor hun misdaden tegen de mensheid. Eenmaal daar verschijnt een Koroem, een persoon die zijn volledige mystieke kracht heeft ontwikkeld, die de verantwoordelijkheid neemt voor de zoekeraanval en hem inschakelt. Er is dan een gevecht tussen Gideon en de Koroem.

Gideon wint het gevecht door een portaal te openen door de opening waarvan de Koroem wordt gedood. Gideon zelf wordt door de poort gezogen en landt op een ijsplaneet, na een korte mars stort hij daar in en wordt door een gehoornd wezen gevraagd hem te volgen. Het spel eindigt met deze cliffhanger .

Geschiedenis van ontwikkeling

Het spel was het eerste deel van een trilogie gepland een PlayStation Portable sequel genaamd Advent Shadow , was echter te wijten aan financiële problemen [1] ingesteld [2] en is van plan om de werkelijke Triology zijn niet bekend op dit moment voort te zetten.

Naast het spel was er ook een stripboekreeks in vijf delen.

Nadat de officiële spelondersteuning was beëindigd, kwam er een onofficiële patch genaamd Advent Revising beschikbaar voor het spel. Dit corrigeerde onder andere problemen met de ondertitels , framerate dips in de video playback, ontbrekende inhoud en bracht een veelvoud aan verdere correcties. [3]

Later, heeft Advent Rising in het geweest digitale distributie via Steam beschikbaar [4] .

Ontvangst

Kritiek op Advent Rising was gemengd. In het bijzonder konden de geschiedenis en muziek, evenals over het algemeen de filmische presentatie inspireren, maar aan de technische kant van het spel moest vechten met framerate-inbraken, kleine problemen bij de besturings- en programmeerfouten. De lengte van het spel werd ook door sommigen bekritiseerd. [5]

Webkoppelingen

  • Officiële Advent Rising-website ( Memento van 16 juli 2011 in het internetarchief )
  • Advent Rising bij MobyGames (Engels)

Individuele proeven

  1. Spring omhoog↑ IGN – Majesco ziet rood, titels dood
  2. Spring omhoog↑ IGN – Advent Shadow
  3. Spring omhoog↑ Setz: Advent Revising ( Engels ) www.miketyndall.com. 5 oktober 2010. Opgehaald op 28 maart 2012: “Advent Revising is een onofficiële fanpatch die is ontworpen om de cinematografie van Advent Rising te verbeteren, een aantal van de verwijderde tussenfilmpjes te vervangen en verschillende andere fouten in het spel op te lossen.”
  4. Spring omhoog↑ Advent Rising on Steam
  5. Jump up↑ Metacritic Review of Advent Rising

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *