Baldur’s Gate: Dark Alliance 2

Baldur’s Gate: Dark Alliance 2 is de directe voortzetting van de actie RPG Baldur’s Gate: Dark Alliance . Het werd ontwikkeld door Black Isle Studios , de role-playing sectie van de Amerikaanse uitgever Interplay Entertainment . Het werd uitgebracht op 6 februari 2004 voor PlayStation 2 en Xbox .

Actie

De game volgt onmiddellijk zijn voorganger. De dood van Eldrith vernietigt de onyx-toren. De drie heldenkarakters ontsnapten aan de instortende structuur, maar werden gearresteerd door Mordoc SeLanmere, een krachtige vampier en bondgenoot van Eldrith. Dit volgt op zijn beurt het plan om de Onyx-toren te herbouwen en zo zijn macht uit te breiden. Een groep van vijf nieuwe helden komt aan in de stad Baldur’s Gate en begeeft zich op het spoor van SeLanmeres in opdracht van het Harfner geheim genootschap, waardoor hij uiteindelijk belet zijn plannen uit te voeren.

Net als de voorganger veronderstelt het tweede deel van het verhaal een gemeenschappelijke missie van alle heldenfiguren, ook al bestuurt de speler maar één personage.

Spelprincipe

Net als zijn voorganger is Dark Alliance 2 een actie-rollenspel in de stijl van Diablo- stijl . De speler kiest zijn hoofdpersoon aan het begin van vijf nieuwe, voorgedefinieerde figuren uit: het menselijke barbaar Dorn RedBear, de necromancer Ysuran Aundril, de dwerg Borador Gold de hand, de vrouwelijke Drow Monk Vhaidra Uoswiir en de geestelijke van Helm Alessia Faith hamer. Als bonus karakters bekend zijn van de voorganger zijn Drizzt Do’Urden en Artemis Entreri na het succesvol afronden van het spel om uit te kiezen. Het genereren van tekens, in tegenstelling tot de onderliggende D & D-regels in enge limieten.

De speler stuurt zijn enige personage rechtstreeks vanuit de GamePad vanuit een overzichtsperspectief, met een vrij draaibare en ingezoomde camera in drie stappen. Het gevecht wordt in realtime gespeeld. Door het uitvoeren van taken en het doden van tegenstanders van de spelers als rollenspel verzamelt gebruikelijke ervaringspunten waarmee het behalen van bepaalde punten grenzen aan de mogelijkheden van de speler karakter uit te breiden. De ontwikkelingsmogelijkheden van de personages worden gegeven door een zeer beperkte karakterspecifieke vaardighedenboom. De vaardigheidsselectie is voornamelijk gevechtsgeoriënteerd, spreuken verbruiken in tegenstelling tot de D & D-regels in Dark Alliance 2Mana energie. Naast actiegerichte gevechten zijn er vaardigheids- en springpassages en eenvoudige schakelpuzzels. Om het spel op te slaan, moet de speler speciale geheugenpunten in de gamewereld bezoeken.

In tegenstelling tot de voorganger heeft elk personage, met uitzondering van de bonuspersonages, een aangepaste missiereeks. De reikwijdte van de missie en daarmee de duur van het spel werd aanzienlijk verhoogd, vooral door de installatie van talloze side-quests. Met een eenvoudig crafting-systeem kunnen spelers edelstenen gebruiken om hun uitrusting te upgraden en te upgraden.

Indien gewenst kan de campagne voor één speler worden gespeeld in een coöperatieve modus met een tweede speler.

Ontwikkeling

Release jaar van de Infinity Games en Dark Alliance-serie
1998 Baldur’s Gate
1999 Baldur’s Gate: Legends of the Sword Coast
Planescape: Torment
2000 Icewind Dale
Baldur’s Gate 2
2001 Icewind Dale: Heart of Winter
Baldur’s Gate 2: Throne of Bhaal
Baldur’s Gate: Dark Alliance
2002 Icewind Dale 2
2003
2004 Baldur’s Gate: Dark Alliance 2
~
2012 Baldur’s Gate: verbeterde editie
2013 Baldur’s Gate 2: Enhanced Edition
2014 Icewind Dale: Enhanced Edition
2015
2016 Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear
2017 Planescape: Torment: Enhanced Edition

Dark Alliance 2 werd aangekondigd op 24 maart 2003. [1] In tegenstelling tot zijn voorganger, het was niet door Snowblind Studios ontwikkeld, maar van de Black Isle Studios. Het is ook de laatste game van de ontwikkelaar omdat Interplay zijn RPG-divisie heeft gesloten voordat deze werd uitgebracht op 8 december 2003. [2] Net als zijn voorganger gebruikt Dark Alliance 2 , de Dark Alliance engine. In Europa werd het spel gedistribueerd via de Amerikaanse uitgever Acclaim Entertainment . [3]

Ontvangst

Dark Alliance 2 was goed, maar duidelijk slechter reviews dan zijn voorganger (Metacritic: 78 van de 100 (PS2) / 77 (Xbox)). [4] [5] Mathias Oertel van 4Players klaagden dat het spel die slechts voorzichtig toevoegingen aan het spel principe ten opzichte van zijn voorganger been greep te weinig vernieuwingen. De ongewijzigde versie van de vorige versie is ook niet helemaal up-to-date en de beperking van de multiplayer op twee spelers zorgt ervoor dat het spel achterop raakt in concurrerende producten met een optie voor 4 spelers. Toch is de eenvoudige gameplay nog motiveren en toevoegingen aan het spel principe om quests rechts en bewerken van een zinvolle verrijking. [6]

Opvolger

Een voortzetting werd gesuggereerd in de aftiteling van het spel en in het openbaar bevestigd door Interplay. [7] Voor de licentie redenen, en als gevolg van aanhoudende financiële moeilijkheden Interplay project werd nooit uitgevoerd.

Webkoppelingen

  • Baldur’s Gate: Dark Alliance 2 bij MobyGames (Engels)

Individuele proeven

  1. Jumping Up↑ Justin Calvert: Baldur’s Gate: Dark Alliance II aangekondigd ( Engels ) In: GameSpot . CNET . 24 april 2003. Betreden op 12 september 2011.
  2. Jumping Up↑ Tor Thorsen: Interplay sluit Black Isle Studios ( Engels ) In: GameSpot . CNET . 8 december 2003. Opgehaald op 1 mei 2006.
  3. Jumping Up↑ Justin Calvert: Dark Alliance II getekend voor Europa ( Engels ) In: GameSpot . CNET . 28 januari 2004. Opgehaald op 12 september 2011.
  4. Jump up↑ Metacritic : gemiddelde PS2-rating , op basis van 44 waarderingen. Laatst geopend op 16 juni 2012.
  5. Jump up↑ Metacritic : gemiddelde Xbox-rating , op basis van 44 beoordelingen. Laatst geopend op 16 juni 2012.
  6. Jump up↑ Mathias Oertel: Test: Baldur’s Gate: Dark Alliance 2 . In: 4 spelers . freenet AG . 21 februari 2004. Betreden op 5 maart 2012.
  7. Jumping Up↑ David Adams: Volgende Dark Alliance Will Be D & D-Free ( Engels ) In: IGN . IGN . 15 april 2004. Opgehaald op 11 september 2011.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *