Beyond Good & Evil

Beyond Good & Evil (kort BGE ) is een computerspel van de Franse game-ontwikkelaar Ubisoft, gebaseerd op een idee van Michel Ancel , de pleegvader van de eerste twee Rayman- games. [1] De 2003 uitgebracht voor de PC en game consoles fantasy game speelt zich af op de planeet “Hillys” waarop de verslaggever Jade ontdekt een grote samenzwering.

Actie

De freelance verslaggever Jade woont samen met haar oom Pey’j, een antropomorf varken, en een aantal weeskinderen in een vuurtoren op een klein eiland op de planeet Hyllis. Hyllis is altijd in oorlog geweest met de vijandige buitenaardse wezens “DomZ”, die schijnbaar burgers hebben ontvoerd. De Alpha Division, een soort militaire politie onder leiding van een generaal genaamd Keck, probeert alles om de DomZ af te weren en de mensen te beschermen.

Na een aanval op de vuurtorenbasis ontmoeten Jade en Pey’j de duistere haan, die een missie oplegt namens een zekere Mr. De Castellac. In het proces hebben de twee verslaggevers te maken met een groot aantal gevaarlijke wezens voordat Hahn hen vertelt dat De Castellac nooit heeft bestaan ​​en in plaats daarvan hen introduceert in de geheimen van de IRIS-organisatie.

IRIS is een geheime organisatie, die een samenwerking met de DomZ vermoedt achter de machinaties van de Alpha-afdeling. Hahn vertelt dat de Alpha Division zelf burgers ontvoert en de vijandige buitenaardse race helpt vertrouwen te krijgen in Hyllis. Jade moet bewijs verzamelen voor deze samenzwering met behulp van haar camera.

In de IRIS maakt ondergronds kennis met Nino, Mei en Peepers, andere leden van IRIS. Daarna vertrokken zij en haar oom Pey’j op een missie naar een oude fabriek, waar een basis van de Alpha Division is en waar ze hun slachtoffers vervoeren, voordat ze de oude slachthuizen ingaan en uiteindelijk naar de maan in de handen van de DomZ gebracht worden. Jade maakt een aantal foto’s en ontmoet ook een andere IRIS-agent, Double-H, die tijdens een fabrieksmissie is verdwenen. Kort daarna wordt Pey’j ontdekt, overweldigd en ontvoerd door een paar bewakers van de Alpha-divisie. Jade zet haar missie voort met Double-H en maakt nog meer proeffoto’s en gaat op zoek naar haar oom.

Terug in de IRIS-opvang zijn Hahn, Mei en Nino erg blij met de terugkeer van hun oude vriend Double-H. Samen met de stretching Jade gaat vervolgens naar de slachthuizen. Ondertussen begint de populatie van Hyllis langzaam op te staan ​​tegen de achtergrond van overweldigend fotografisch bewijs. In de slachthuizen nemen Jade en Double-H meer foto’s, sluip langs patrouillerende bewakers en geven een nieuw rapport vrij dat de rebellie versterkt. Pey’j mist nog steeds elk spoor.

Terug bij IRIS ontmoet Jade de gouverneur, die in het geheim de geheime organisatie ondersteunt. Jade komt er vervolgens achter dat niemand minder dan haar oom Pey’i het hoofd is van IRIS. Kort daarna wordt de vuurtoren van Jade verwoest door de Alpha Division, waarbij alle weeskinderen zijn ontvoerd en naar de maan zijn gebracht. Jade staat op het punt op te geven als ze in een geheime grot een oud ruimteschip vindt dat Pey’j daar had verstopt. Met deze Jade en Double-H vlieg je naar de maan om een ​​derde rapport over een lokaal langeafstandsstation te publiceren en de rebellie zo onhoudbaar te maken.

Jade kan een foto maken van generaal Keck tegen de koningin van de DomZ. Even later vindt ze oom Pey’j, die al dood is. Wanneer Jade zijn lichaam aanraakt, wordt hij weer tot leven gewekt door een eerder verborgen vermogen van Jade. De drie openden Jade, Pey’j en Double-H.

Ze bereiken het station en publiceren het rapport over Hyllis, volgens hetwelk de bevolking nu eindelijk onstopbaar is en de alfa-afdeling verslagen is. Generaal Keck probeert nu de drie verslaggevers te doden met behulp van een gigantische robot, maar Jade kan hem verslaan, Keck doden en sterven in de controlekamer van de machine. Last but not least ontmoet Jade de koningin van de DomZ in een laatste gevecht en kan ze verslaan. Jade, haar oom en Double-H bevrijden alle gevangenen en zij danken Jade, die opstaat in een sprankje licht. Pey’j en Double-H, evenals Hahn, Mei en Nino, die nu op de maan aankomen, zijn er getuige van, terwijl Jade hoog in de lucht oprijst en lacht in het gezicht van de overwinning.

Na de credits kun je Pey’j zien staan ​​in de vuurtoren. Hij kramp als er plotseling een DomZ-achtige maagzweer in zijn hand verspreidt.

Ontwikkeling

Christophe Héral componeerde speciaal voor het spel verschillende melodieën, meestal pianostukken. Hij componeerde ook voor de Frans-Italiaanse film Leon uit 2009 en de magische woorden .

Vervolgprojecten

HD-heruitgave

Eind september 2010 heeft Ubisoft een verbeterde versie van de game aangekondigd voor digitale distributie via de Xbox Live- en Playstation Network-consolienetwerken met de lancering van de 2011 Ubisoft Digital Day-game. De verbeteringen bestaan ​​uit herziene texturen en 3D-modellen van de personages, evenals nieuw gemixt geluid en in totaal 12 hits. Het verscheen op Xbox Live op 2 maart 2011 en op 8 juni 2011 via het Playstation Network. Deze versie bevat een herziene besturing en gewijzigde knoptoewijzing op de controller. Als de speler de hovercraft binnenshuis beheert, kan de camera niet meer vrij worden verplaatst, waardoor veel van de taken nog moeilijker kunnen worden opgelost.

Beyond Good & Evil 2

→ Hoofdartikel : Beyond Good and Evil 2

Op 28 mei 2008 werd op een persconferentie in Parijs een trailer voor een opvolger getoond. [2] [3] Ontwikkelaar Michel Ancel heeft in april 2009 bevestigd dat hij aan het project werkt. [4] In oktober 2011 heeft de afwezigheid van het spel met nog steeds hoge technische eisen werd opgericht. [5] begin mei 2012. bevestigde Michel Ancel dat Beyond Good & Evil 2 in ontwikkeling was. Hij legde opnieuw uit dat de game waarschijnlijk zal worden uitgebracht voor de volgende generatie consoles. [6] Op 6 oktober 2016 Ubisoft heeft officieel eens te meer dat BG & E 2 in ontwikkeling is bevestigd. [7] Als onderdeel van de E3In 2017 werd de game gepresenteerd met een trailer. [8]

Webkoppelingen

  • Beyond Good and Evil – Ubisoft-ontwikkelaarssite voor games
  • Beyond Good & Evil bij MobyGames (Engels)

Individuele proeven

  1. Spring omhoog↑ Preview voor Beyond Good & Evil. ( Memento van 3 maart 2011 in het internetarchief ) 17 januari 2007 (AreaGames.de)
  2. Jump up↑ pcgames.de Eerste trailer voor Beyond Good & Evil 2
  3. Spring omhoog↑ ign.com : aankondiging van 28 mei 2008 (Engels, toegankelijk op 28 mei 2008)
  4. Jump up↑ Robert Purchese: BG & E2 worden geïnspireerd door 9/11. EuroGamer.net , 3 april 2009. (Engels, beschikbaar op 11 december 2009)
  5. Jump up↑ ign.com : rapport van 1 oktober 2011 (toegankelijk op 8 oktober 2011)
  6. Spring omhoog↑ IGN DE – Beyond Good and Evil 2 bevestigd. (genoemd op 9 mei 2012)
  7. Jump up↑ Nieuw leven van Beyond Good & Evil 2, ontwikkeling officieel bevestigd. (genoemd op 14 oktober 2016)
  8. Jump up↑ Beyond Good & Evil 2 – Eindelijk officieel gepresenteerd, geeft eerste trailer inzicht in de prequel. (genoemd 13 juni 1017)

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *