Biomutant

Biomutant is een actie role-playing game door de Zweedse ontwikkelaar Experiment 101 en wordt uitgegeven door THQ Nordic . Het verschijnt in 2018 voor Microsoft Windows ,PlayStation 4 en Xbox One .

Gameplay

Biomutant is een actie-RPG die plaatsvindt in een open wereld en wordt gespeeld in het perspectief van de derde persoon . De speler bestuurt een wasbeervergelijkbaar wezen in een wereld van gemuteerde dieren. Eerst moet de speler zijn personage personaliseren. Geslacht, lichaamsgrootte, dikte, vachtlengte, vachtpatroon en vele andere kenmerken kunnen worden gewijzigd en hebben een directe invloed op de statistieken van het personage. Een dikker karakter is zwaarder, wat hem vertraagt, maar sterker en resistenter is. Het vechtsysteem combineert melee en afstand aanvallen. De speler kan kiezen tussen verschillende soorten zwaarden en pistolen en combineert zijn kracht door tijdens gevechten tussen wapens te schakelen. De hoofdrolspeler kan naar links, naar rechts en naar achteren ontwijken en ook springen. De speler kan ook levelup-punten gebruiken naast de leveling van het speelbare personage, om de attributen te verbeteren of nieuwe aanvalscombinaties te ontgrendelen. Een andere manier om nieuwe aanvallen te leren, is door te communiceren met specifieke karakters in elk gebied. De meeste aanvallen zijn gebaseerd op wapens die op werkbanken kunnen worden gemaakt. Elk wapen heeft slots om uitbreidingen zoals een kurkentrekker of een kleine kettingzaag aan te bevestigen. De game heeft verschillende elementaire wapenverbeteringen, zoals een elektrische of ijsuitbreiding die effectief is in gevechten. Wanneer een ijsupgrade wordt gebruikt, bevriezen de vijanden wanneer ze worden geraakt. welke men op werkbanken kan produceren. Elk wapen heeft slots om uitbreidingen zoals een kurkentrekker of een kleine kettingzaag aan te bevestigen. De game heeft verschillende elementaire wapenverbeteringen, zoals een elektrische of ijsuitbreiding die effectief is in gevechten. Wanneer een ijsupgrade wordt gebruikt, bevriezen de vijanden wanneer ze worden geraakt. welke men op werkbanken kan produceren. Elk wapen heeft slots om uitbreidingen zoals een kurkentrekker of een kleine kettingzaag aan te bevestigen. De game heeft verschillende elementaire wapenverbeteringen, zoals een elektrische of ijsuitbreiding die effectief is in gevechten. Wanneer een ijsupgrade wordt gebruikt, bevriezen de vijanden wanneer ze worden geraakt.

De speler kan ook zijn mechanische lichaamsdelen veranderen om voordeel te behalen ten opzichte van bepaalde vijanden of op bepaalde locaties. Om bepaalde locaties te bereiken, moeten spelers hun lichaamsdelen of uitrusting veranderen of de wereld verkennen met specifieke voertuigen, zoals heteluchtballonnen of jetski’s. Zo kan de speler de obstakels van de omgeving overwinnen, zoals in de doodszone de beperkte zuurstof met een gasmasker of een zuurstoftank. Hierdoor kan de speler dieper het gebied binnendringen en het verkennen op plaatsen die anders onbereikbaar zouden zijn. En meer nog, het gebied kan worden verkend met een ‘Mech. De game biedt ook dynamisch weer en een dag / nacht-cyclus die de gameplay en het gedrag van de tegenstanders beïnvloedt.

Het verhaal is mission-based en de missies zijn gebaseerd op personages. Bepaalde personages geven de speler missies die afkomstig zijn uit hun gebied. Hoe meer de speler met deze personages omgaat, hoe groter het verhaal in dat gebied wordt. Biomutant heeft ook een karma-systeem voor niet-speelbare personages. Afhankelijk van de acties, interacties en beslissingen die de speler tijdens het spel heeft genomen, kan de houding van het personage veranderen, wat de voortzetting van het verhaal beïnvloedt wanneer de dialogen en speurtochten worden veranderd.

Actie

Biomutant heeft vertakte verhaallijnen waarin de beslissingen van de speler van invloed zijn op hoe het verhaal gaat. De wereld van biomutanten wordt getroffen door een natuurramp wanneer giftige olie uit het inwendige van de aarde stroomt en de levensboom vervuilt. De boom heeft vijf wortels, waardoor het leven geeft aan de hele wereld. Om de Tree of Life te redden, moeten spelers naar het einde van elke wortel gaan, waar een schepsel naast de olie de wortel vernietigt door erop te knagen. Er zijn ook zes stammen die gescheiden zijn van hun oorspronkelijke thuisland. Drie van hen willen de boom van het leven helen, terwijl de andere drie van plan zijn de dingen alleen te doen. Elke stam wordt beïnvloed door het karma-systeem. Spelers kunnen samenwerken met een stam en andere stammen elimineren, om de macht van de geallieerde stam in de wereld te vergroten. De speler kan ook het lot van de boom des levens bepalen zonder een van de stammen te vermoorden.

Ontwikkeling

Biomutant is de eerste game van de Zweedse ontwikkelingsstudio Experiment 101, die in 2015 werd opgericht door voormalige werknemers van Avalanche Studios. Op 19 augustus 2017 toonde een advertentie in het Duitse gamesmagazine GamesMarkt het bestaan ​​van het spel en beschreef het als een “post-apocalyptische kung-fu fabel” voordat het op 21 augustus volledig werd aangekondigd. Het spel was later deze week op de Duitse beurs Gamescomgetest worden. In een interview dat de dag na de aankondiging van de game werd gepubliceerd, zei het hoofd van Studio Experiment 101 Stefan Ljungqvist dat de game al is afgelopen. Hij noemde ook dat een van de moeilijkste dingen voor het ontwikkelingsteam was om het vechtsysteem in balans te brengen en “schieten, melee en vaardigheden op een intuïtieve manier te combineren”. Unreal Engine 4 wordt gebruikt voor de ontwikkeling van het spel.

Webkoppelingen

  • http://www.gamestar.de/artikel/biomutant-zelda-mit-mutanten,3318469.html
  • http://biomutant.com/de/
  • http://experiment101.com
  • https://www.thqnordic.com/de/games/biomutant
  • http://m.ign.com/videos/2017/08/23/biomutant-gameplay-demo-ign-live-gamescom-2017

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *