Crimson skies

Crimson Skies is een fictief universum gecreëerd door de Amerikaanse ontwikkelaars Jordan Weisman en Dave McCoy . Het fundament van het universum was over het computerspel Crimson Skies , de ene actie vlucht simulatie -programma’s en game-ontwikkelaars Zipper Interactive werd gepubliceerd in het 2000 De actie zelf speelt zich af in een alternatieve versie van de Verenigde Staten , die, als gevolg van de wereldwijde economische crisis , de Eerste Wereldoorlog en het verbod in een pluralistischeStaat is versplinterd. Vanwege de verwoeste infrastructuur vinden transporten over het algemeen alleen plaats door de lucht. In het proces zijn deze lasttransporten altijd het doelwit van luchtpiraten en andere staten.

Actie van het computerspel

In Crimson Skies moet je aan het einde van de jaren dertig in de bananenrepublieken Amerika door piraterij kopen. Daarbij worden luchtgevechten tussen huursoldaten en Luftpiraten uitgevoerd. Je neemt de rol op van Nathan Zachary (de leider van de vrijbuitengroep Fortune Hunters) en probeert een andere groep luchtpiraten uit te roeien. In de individuele missies, bijvoorbeeld, moet je wetenschappers bevrijden, technologie stelen, zeppelins schieten , of simpelweg zoveel mogelijk vijandelijke vliegtuigen uit de lucht halen. Naast de strijdkrachten van de ex-Amerikaanse staten interveniëren onder andere, de Engelsen en de Duitsers .

Ontwikkeling

Jordan Weisman nam de rol van creatief directeur op zich voor de ontwikkeling van het computerspel . Het doel was om een soort Errol Flynn piratenavontuur in de lucht te creëren. [2]De ontwikkeling begon oorspronkelijk voor Virtual World Entertainment onder de naam ” Zeerovers! ” Waarvan de ontwikkeling werd stopgezet. Toen FASA Corporation later onderdeel werd van Microsoft, kreeg Weisman de kans om een ​​nieuw project te starten; zijn keuze was de herstart van het Crimson Skies pc-spel.

De eerste geleverde versie van het spel had talloze technische problemen, waaronder de beruchte bug die de spelgeheugenniveaus van de speler wist. [3] Patch 1.01 die kort daarna werd uitgebracht, loste dit probleem op. [4] Microsoft later liet de versie 1.02, die verdere problemen afgenomen, zoals instabiliteit in multiplayer games en de vertragingen veroorzaakt door laadtijden. [5]

Huidige grafische stuurprogramma’s van de ATI en Nvidia ondersteunen het spel niet langer, dus het spel kan alleen worden uitgevoerd in de modus voor het renderen van software . Sommige leden van de gamecommunity hebben geprobeerd de oorzaak te achterhalen en NVIDIA te krijgen om het probleem op te lossen. [6] Uiteindelijk kon correcties die zijn gemaakt door de gemeenschap zelf, zogenaamde fan-pleisters , een afspeelbaarheid worden bereikt op moderne platforms. [7]

Spelmechanica

Het spel heeft drie verschillende modi:

  1. Er is een vrij uitgebreide campagne met ongeveer 20 missies.
  2. Het is een directe actie met oneindige variaties.
  3. En er is een multiplayer-modus voor maximaal 16 personen op het netwerk of internet.

Crimson Skies: High Road to Revenge

Merchandising In 2003 volgde het vervolg Crimson Skies: High Road to Revenge voor zowel de Xbox 360 als de Xbox 360 als download. Hoewel het vervolg een meerderheid van positieve recensies ontving, verkocht het niet zo goed in Europa als zijn voorganger.

Naast de computerspellen werd een bordspel gepubliceerd door de FASA Corporation en een collectible miniatuurspel van WizKids .

Nieuwe vertalingen

  • Wings of Justice Trilogy:
    • “Sky Forward” (“Rogue Flyer”) door Loren L. Coleman
    • “Air Pirates” (“Devil’s Flight”) door Thomas Gressman
    • “Battle in the Clouds” (“Falcon’s Prey”) van Jason Hardy
  • Wings of Fortune- trilogie:
    • “Pirate’s Gold” door Stephen Kenson
    • “Ghost Squadron” door Jason Hardy
  • Het verzamelen van korte verhalen:
    • “The Great Helium War” Short Novel Collection door Robert E. Vardeman , Loren L. Coleman , Michael A. Stackpole
    • Crimson skies . Short Story Collection van Eric Nylund , Nancy Berman en Eric S. Trautmann , 2002, Engelse editie, Del Ray Publishing, ISBN 0345458745

Soundtrack

De gelijknamige soundtrack van het spel Crimson Skies: High Road to Revenge werd uitgebracht in juni 2005. Componist was Stan LePard, het label terwijl Megaphone Importservice.

Webkoppelingen

  • Crimson Skies op MobyGames (Engels)
  • Officiële website van de pc-versie (Engels)
  • Officiële website ( Memento van 30 juli 2010 in het internetarchief ) voor de Xbox-versie
  • digitalbloodsports.com actieve Crimson Skies Community (engels)

beoordelingen

  • Volledige test van Crimson Skies op GameStar .de
  • Volledige test van Crimson Skies: High Road to Revenge bij 4Players .de

Individuele proeven

  1. Spring omhoog↑ Gamespot.com: releasedatum van Crimson Skies
  2. Jump up↑ Michel Marriott: Wanneer games Hollywood worden, verliezen de spelers? , In: The New York Times . 30 november 2000. Opgehaald op 26 februari 2008.
  3. Spring omhoog↑ “Tenzij de patch is gedownload, kan het spel de voortgang van de” campagnemodus “spontaan resetten naar missie één bij het spelen van multiplayer of het aanpassen van een vliegtuig in directe actie.” IGN-personeel:Crimson Skies-patch . 28 september 2000. Toegang tot 19 april 2008.
  4. Spring omhoog↑ IGN Editorial: Crimson Skies Patch . 28 september 2000. Toegang tot 19 april 2008.
  5. Spring omhoog↑ Crimson Skies Downloads . In: MGS . Betreden op 20 april 2008.
  6. Spring omhoog↑ Crimson Skies: NVIDIA Fixed AvP, Corrigeer CS Crimson Skies and Forceware ( Engels ) forums.nvidia.com. 3 oktober 2007. Toegang tot 27 januari 2012.
  7. Jumping Up↑ Timeslip: 9 december ( Engels ) timeslip.users.sourceforge.net. 9 december 2011. Opgehaald op 27 januari 2012: “ Een nieuwe versie van csfix is ​​met een oplossing voor de zwarte vierkanten en wanneer een aangepaste resolutie wordt gebruikt. 

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *