Far Cry

Far Cry is een action-adventure – computer game series van de Franse uitgever Ubisoft . De eerste game van de serie, Far Cry , verscheen in 2004 en was een ontwikkeling van de Duitse gameontwikkelaar Crytek . Alle andere publicaties zijn ontwikkeld door Ubisoft Montreal .

Hoofdreeks

Far Cry

→ Hoofdartikel : Far Cry (Game)

Far Cry verscheen op 25 maart 2004 als een ontwikkeling van Crytek . De game was de eerste game met Crytek’s CryEngine . De speler controleert ex-soldaat Jack Carver, die vast komt te zitten ergens in Micronesië . Daar zoekt hij naar de journaliste Valerie Constantine, die vermist wordt na een aanval op haar boot.

Far Cry 2

→ Hoofdartikel : Far Cry 2

Op 23 oktober 2008 werd Far Cry 2 uitgebracht voor Windows, Xbox 360 en PS3. [1] Het spel was de eerste keer in oktober 2007 door Ubisoft officieel aangekondigd. Het werd niet langer ontwikkeld door Crytek , maar door de studio Ubisoft Montreal (inclusief Splinter Cell Conviction , Assassin’s Creed ). Daarom wordt de game Crysis door Crytek beschouwd als een onofficiële Far Cry- opvolger. Far Cry 2 verschuift de plot naar een fictieve staat in Afrika en wil een realistischer verhaal vertellen dan zijn voorganger.

Links van de verhalen van Far Cry en Far Cry 2 bestaan ​​echter via de officiële romans; Cijfers als Jack Carver, Zam en Marty zijn te vinden in beide boeken en verbinden zo de scenario’s op literair niveau.

Far Cry 3

→ Hoofdartikel : Far Cry 3

Het derde deel van de hoofdreeks werd ook ontwikkeld door Ubisoft Montreal en werd op 29 november 2012 vrijgegeven voor Windows-pc’s, Xbox 360 en PlayStation 3. Far Cry 3 vertelt een verhaal onafhankelijk van zijn voorgangers. De protagonist en zijn vrienden, inclusief zijn twee broers, worden gekidnapped door piraten. Zijn oudere broer is vermoord en de hoofdpersoon begint wraak te nemen. De game bevat RPG-elementen die de speler ervaringspunten geven. Hij kan investeren in nieuwe vaardigheden. Bovendien is het mogelijk om de uitrusting te verbeteren met de huid van gedode dieren. Verzamelde planten kunnen bijvoorbeeld worden verwerkt tot spuiten die hun mogelijkheden vergroten.

Far Cry 4

→ Hoofdartikel : Far Cry 4

Het vierde deel van de serie werd uitgebracht op 18 november 2014 voor de PC, Xbox 360, Playstation 3, Xbox One en PlayStation 4. De ontwikkeling van Far Cry 4 waren Ubisoft Montreal , Red Storm Entertainment , Ubisoft Kiev, Ubisoft Shanghai en Ubisoft Toronto omvatte , [2]

Voor het eerst in een Far Cry-game kunnen spelers jagen, vechten en verkennen in de open wereld met een vriend. Als huursoldaat kan de speler een vriend uitnodigen in zijn eigen wereld om torens samen te bevrijden, voorposten over te nemen en de buit met elkaar te delen. Hurk, bekend van Far Cry 3’s add-on voor apenzaken, sluit zich aan bij de strijd om Kyrat.

Far Cry 5

→ Hoofdartikel : Far Cry 5

Far Cry 5 , de vijfde game in de videospelreeks, zal naar verwachting worden uitgebracht op 27 maart 2018. Dit deel zal worden uitgebracht voor Windows, PlayStation 4 en Xbox One. [3] Hij zal vandaag in Amerika spelen, in fictief Hope County in het echte Montana . Hier zal de speler een verzet leiden tegen een secteachtige beweging die gelooft in de ondergang van de wereld. [4]

Uitloper

Far Cry Instincts

Op 30 september 2005 verscheen 2005 voor de Xbox Far Cry Instincts in Duitsland. De ontwikkeling van een PlayStation 2- versie werd aanvankelijk aangekondigd, maar officieel stopgezet op 10 juli 2005. Dit was de eerste game in de serie die werd ontwikkeld door Ubisoft Montreal .

Het hoofdperceel en de tropische achtergrond zijn ook opgenomen in de Xbox-versie. Niettemin is Far Cry Instincts geen pc-poort, maar een stand-alone game. De game biedt veel extra functies en een online-modus in vergelijking met de originele versie. De niveau-editor is opgenomen, evenals de AI in de Xbox-versie. Er is een “trapmodus” aan het spel toegevoegd waardoor vallen in de omgeving kunnen worden geplaatst. Er is ook een “Predator” – of “Predator” -modus. Hierdoor kan de speler dierlijke instincten zo loslaten. Bijvoorbeeld hogere sprong of sterke melee aanval.

Er zijn onder andere de volgende innovaties:

  • Drie extra voertuigen ( jetski , quad , hovercraft )
  • Nieuwe wapens (inclusief een silenced pistool )
  • Trap-modus (twee verschillende soorten vallen zijn mogelijk)
  • Nieuwe acties / zetten (op de achterkant)
  • Nieuwe indoor / outdoor niveaus
  • Online-modus (tot 16 spelers via Xbox Live )
  • Predator mode
  • Map Editor
  • Dubbele wapens, z. B. Twee pistolen

Far Cry Instincts: Evolution

Speels georiënteerde evolutie in het hoofdspel en kwam op 27 maart 2006 als een stand-alone extensie voor de Xbox op de markt. Naast een nieuwe single-player campagne waarin de speler teruggegooid werd in de rol van Jack Carver, omvatte de uitbreiding nieuwe wapens (zoals blaaspijp en op afstand bestuurde bommen) en voertuigen. Er was ook een nieuw speltype en kaarten voor de multiplayer-modus.

Far Cry Instincts: Predator

Ook op 27 maart 2006 kwam de Xbox 360-versie van Far Cry Instincts: Predator in de handel. Op de dvd stonden de grafisch herziene versies van Far Cry Instincts en Far Cry Instincts: Evolution , die nu op drie verschillende moeilijkheidsgraden kan worden gespeeld. Naast een hogere resolutie, draait het spel op de Xbox 360 met een veel hogere zichtbaarheid en anti-aliasing. Bovendien zijn de watereffecten aanzienlijk herzien. De scores en kaarten van de Xbox-versie kunnen niet worden geaccepteerd.

Far Cry Vengeance

Om het nieuwe Nintendo Wii-systeem op 8 december 2006 uit te brengen, werd Far Cry Vengeance aangekondigd. Speels is het een poort van de Far Cry Instincts: Evolution van de Xbox AddOn , maar de bedieningselementen zijn uitgebreid met ondersteuning voor Gesture Control via Wii Remote en Nunchuk controllers . Als multiplayer-modus is er een gesplitste schermmodus voor twee spelers. Net als bij Instincts is Ubisoft Studio Montreal verantwoordelijk voor de ontwikkeling. Vanwege de meer dan benedengemiddelde graphics, die de mogelijkheden van de Wii niet eens overdrijven, en de niet altijd werkende besturing wordt Vengeance over het algemeen als het zwakste deel van de serie beschouwd.

Paradise Lost

Als een poort van Far Cry Instincts verscheen in 2007 het arcadespel Paradise Lost . Het is ontwikkeld door Global VR , Ubisoft was de uitgever.

Far Cry 3: Blood Dragon

→ Hoofdartikel : Far Cry 3: Blood Dragon

Op 1 mei 2013 bracht Ubisoft de release uit van de hoofddialoog van de game-download Blood Dragon . Dit plaatst de speler in een retro-futuristische spelwereld, gebaseerd op de presentatie van actie- en science-fictionfilms uit de jaren tachtig, zoals Terminator 2 – Day of Reckoning en Predator .

Far Cry Primal

→ Hoofdartikel : Far Cry Primal

Op 6 oktober 2015 kondigde Ubisoft een trailer aan op hun YouTube-kanaal Far Cry Primal . De game speelt zich af in het stenen tijdperk (10.000 voor Christus) en werd op 23 februari 2016 vrijgegeven voor de PlayStation 4 en Xbox One . Op 1 maart 2016 volgde de Windows-implementatie. [5] Het spel gaat als Far Cry 4 op op de Dunia.2 motor. Naast geactiveerd te zijn via Uplay als een DRM- maatregel, zal Ubisoft de anti- tampertechnologie van Denuvogebruiken om Far Cry: Primal vrij te geven . [6]

Overzicht

jaar titel consoles USK Verkochte eenheden
2004 Far Cry Windows (+ later X360 , PS3 ) 18 0,7 miljoen [7]
2005 Far Cry Instincts Xbox 0,6 miljoen [8]
2006 Far Cry Instincts: Evolution 0,1 miljoen [9]
2006 Far Cry Instincts: Predator X360 0,2 miljoen [10]
2006 Far Cry Vengeance Wii 0,1 miljoen [11]
2007 Paradise Lost zuilengang
2008 Far Cry 2 Windows, PS3, X360 18 3,5 miljoen [12]
2012 Far Cry 3 10,0 miljoen [13]
2013 Far Cry 3: Blood Dragon 16 1,0 miljoen [14]
2014 Far Cry 4 Windows, PS3, X360, PS4 , XOne 18 8,7 miljoen [15]
2016 Far Cry Primal Windows, PS4, XOne 16 3,95 miljoen
2018 Far Cry 5 TBA TBA

Nieuwe vertalingen

De roman over Far Cry verscheen begin december 2007 in Panini. De roman bevat het hele verhaal van Far Cry , maar gaat zelfs verder dan het videospel en vertelt ook het verhaal van Jack Carver en andere hoofdpersonen. Auteur is Michael T. Bhatty , die ook een van de twee hoofdgame- ontwerpers was van de actie-rollenspel Sacred en producent van casual games .

Het tweede deel, Far Cry 2: Bloody Diamonds , werd uitgebracht in mei 2008 en is de officiële prequel van het spel Far Cry 2 . De twee verhalen zijn onafhankelijk van elkaar, maar hebben overeenkomsten qua inhoud.

  • Michael T. Bhatty: Far Cry: Twilight of the Gods . Panini Verlag , 2007, ISBN 3-8332-1568-2
  • Michael T. Bhatty: Far Cry 2: Bloody Diamonds . Panini Verlag, 2008, ISBN 3-8332-1742-1

Filmconversie

→ Hoofdartikel : Far Cry (film)

Uwe Boll , die al andere videogameaanpassingen in de bioscopen heeft gebracht, heeft in 2004 plannen gemaakt voor een verfilming van het eerste deel . Het budget zou rond de $ 30 miljoen moeten zijn. Volgens Uwe Boll in oktober 2006 is de schietpartij in mei 2007 begonnen. Producenten waren Uwe Boll, Dan Clarke en Shawn Williamson. Uitvoerende producent was Wolfgang Herold . De hoofdrol van Jack Carver werd gespeeld door Til Schweiger . De film werd op 2 oktober 2008 in de Duitse bioscopen uitgebracht en wordt net als de game Far Cry genoemd .

Webkoppelingen

  • Officiële website

Individuele proeven

  1. Jump up↑ Falk Jeromin: Far Cry 2: Ubisoft kondigt vervolg aan first-person shooter aan [PC Games 5 jaar geleden]. In: PC Games . Computec Media GmbH , 20 juli 2012, toegankelijk op 26 maart 2017 .
  2. Spring omhoog↑ Far Cry 4 – Himalayan-shooter aangekondigd
  3. Spring omhoog↑ Welkom in Hope county, Montana. Betreden op 4 juni 2017 .
  4. Jump up↑ Victoria Scholz: Far Cry 5. Herhaald op 4 juni 2017 .
  5. Jump up↑ Manuel Bauer: Far Cry Primal: Vanaf februari zal het in het stenen tijdperk zijn! In: Computer Picture Games . Axel Springer SE , 7 oktober 2015, toegankelijk op 9 oktober 2015 .
  6. Jump up↑ Andreas Link: Far Cry Primal: Gameplay, technologie, systeemvereisten en release-overzicht. In: PC Games Hardware . Computec Media Group , 26 januari 2016, toegankelijk op 18 februari 2016 .
  7. Jumping Up↑ Eerste kwartaal een omzet: miljoen ( engels ) Ubisoft. Betreden op 2 augustus 2006.
  8. Spring omhoog↑ Far Cry Instincts op vgchartz.com
  9. Jump up↑ Far Cry Instincts: Evolution op vgchartz.com
  10. Spring omhoog↑ Far Cry Instincts: Predator op vgchartz.com
  11. Spring omhoog↑ Far Cry Vengeance op vgchartz.com
  12. Spring omhoog↑ Far Cry 2 genereerde een omzet van 2,9 miljoen – Prince of Persia (2008) voor Xbox 360 News ( Engels ) Videogamer.com. Betreden op 1 augustus 2012.
  13. Jump up↑ Mike Mahardy: Far Cry 3 heeft ‘rond de 10 miljoen exemplaren verkocht’. In: IGN Entertainment . Ziff Davis , 30 oktober 2014, toegankelijk op 9 april 2015 (Engels).
  14. Hoogspringen↑ Kyle MacGregor: Far Cry 3: Blood Dragon omzet overtreffen van 1 miljoen mark ( Engels ) in: Destructoid . Destructoid. 8 september 2013. Betreden op 8 september 2013.
  15. Jump up↑ Ubisoft meldt verkoopcijfers derde kwartaal 2014-2015. Ubisoft , 12 februari 2015, toegankelijk op 11 maart 2016 (PDF, Engels).

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *