FlatOut 2

FlatOut 2 is een racespel door de Finse ontwikkelaar Bugbear Entertainment . Het computerspel werd in de zomer van 2006 uitgegeven door de Britse uitgever Empire Interactivevoor het besturingssysteem Windows en de gameconsoles PlayStation 2 en Xbox . Het is de opvolger van de 2004 release voor Windows, Xbox en PlayStation 2 FlatOut . In de herfst van 2008 bracht Virtual Programming een poort uit voor het Mac OS X- besturingssysteem .

De gameplay van FlatOut 2 is vergelijkbaar met die van de voorganger: naast het gebruikelijke voor racegames, is het snelst mogelijke rijden van vooraf bepaalde routes vaak de mate van vernietiging van de omgeving of de tegenovergestelde voertuigen voor de overwinning. De game maakt gebruik van een krachtige physics-engine en uitzonderlijk gedetailleerde schademodellen voor een visueel aantrekkelijke weergave van vernietiging .

De game werd in het algemeen positief ontvangen. De online database Metacritic , die testrapporten verzamelt en evalueert, berekende gemiddelden tussen 73 en 78 van de 100 punten voor de individuele platformimplementaties. Bovenal prezen critici de talloze mogelijkheden tot vernietiging en het uitzonderlijk gedetailleerde schademodel. Af en toe ontbrak het ras aan het spelprincipe. Volgens uitgever Empire Interactive heeft het spel meer dan een miljoen exemplaren verkocht.

In juli 2007 bracht FlatOut: Ultimate Carnage de titel opnieuw uit, met enkele technische verbeteringen en individuele elementen, zoals extra voertuigen, werden toegevoegd.

Spelprincipe

Algemeen

In FlatOut 2 neemt de speler de controle over een voertuig en concurreert met zeven tegenstanders in verschillende racemodi. In tegenstelling tot FlatOut worden de races niet langer voornamelijk op onverharde zandwegen en grindwegen gehouden, maar ook op verharde stadsstraten.

Net als zijn voorganger is FlatOut 2 een arcade racespel. Dit betekent dat elementen zoals routedesign en voertuigfysica meer gericht zijn op actie dan op realisme. Z spelen Het gebruiken van Nitro , dat de speler tijdens een race ontvangt om schade aan te richten aan vijanden en de omgeving, speelt bijvoorbeeld een centrale rol. Bovendien worden tal van hellingbanen, oliesporen en kuilen als obstakels op de routes verdeeld.

De game bevat een modus voor één speler en een modus voor meerdere spelers . Kernelement van de singleplayer-modus is de carrière. Deze bestaat uit een verscheidenheid aan kampioenschappen, die op hun beurt weer bestaan ​​uit verschillende individuele races. Er is hier geen achtergrondverhaal. In de multiplayer-modus van de Windows-versie kan de speler zichzelf meten in alle spelmodi met andere spelers via internet of LAN . Het is ook een spel in paren op een scherm mogelijk, dit wordt in het spel een feestmodus genoemd . Niet alle racetypes kunnen op deze manier worden gespeeld. De feestmodus is ook opgenomen in de Xbox- en Playstation 2-versies. [4]

Een speciaal kenmerk van de races in FlatOut 2 is dat in alle racemodi de bestuurder uit het voertuig kan worden gegooid. Dit gebeurt meestal door een sterke impact en kost de speler een paar seconden tijdens de race. In stuntsituaties gooit de speler opzettelijk zijn karakter uit de auto omdat de stuntdoelen alleen kunnen worden bereikt met de vliegende figuur. [5]

Al sinds het eerste deel van de serie is een realistisch schademodel van de auto’s geïnstalleerd. De ontwikkelaars hebben deze functie verder ontwikkeld in het tweede deel en maakten FlatOut 2 veel actiever door de mogelijkheid dat schade de handling zou kunnen beïnvloeden en voertuigen zelfs volledig vernietigbaar zijn. [6] Normale races kunnen ook worden gewonnen door alle vijandelijke voertuigen te vernietigen voor het einde van de race.

Het head-up display , zichtbaar tijdens de race, toont de positie van de speler in het veld, inclusief een ronde-display, de routekaart, een snelheidsmeter , een schadeoverzicht en een portret van de tegenstander die zich het dichtst bij de speler bevindt. [6]

Racemodi

In FlatOut 2 zijn er in totaal drie verschillende soorten wedstrijden, die heel verschillend zijn.

De race-evenementen zijn meestal ronde koersraces . Deze races gaan over het starten van een circuit en het bereiken van de best mogelijke eindpositie. Er bestaat een grote variëteit in het soort routes dat wordt afgelegd. Er zijn bijvoorbeeld ovale routes in arena’s, wegcursussen, landelijke routes en routes door verlaten waterkanalen. [7] Aan het einde van elke ronde natuurlijk wedstrijd awards zullen worden uitgereikt aan de chauffeur die de grootste schade aan voertuigen en omgevingen veroorzaakt. [8]

Derbys zijn evenementen die worden gehouden in kleine, geïsoleerde gebieden zoals parkeerterreinen of bouwplaatsen. Deze evenementen gaan allemaal over het beschadigen en vernietigen van vijandelijke voertuigen. De derby wordt gewonnen door de coureur die op het einde de meeste punten scoorde. Punten worden gecrediteerd voor schadelijke voertuigen en bonuspunten zijn er voor het veroorzaken van een kanteling of het vernietigen van een voertuig. Verder is er een zogenaamde contacttimer ; een stopwatch die continu op de achtergrond draait en wordt gereset door een ander voertuig telkens wanneer de speler botst. Als een speler langer dan 45 seconden geen tegenligger heeft geramd, is de timer verlopen en is de speler uitgeschakeld (de timer is ook van toepassing opcomputergestuurde stuurprogramma’s). Een derby is voorbij als slechts één voertuig operationeel is. [5]

Stuntevents zijn een speciaal kenmerk van de FlatOut- serie . Stuntevents zijn over het algemeen bedoeld om zijn personage uit de auto te gooien en er een bepaald doel mee te bereiken. B. bijzonder hoog of ver om te raken of om bepaalde objecten met haar te raken. Essentiële factoren voor het bereiken van het best mogelijke eindresultaat zijn de lanceerhoek en de kracht waarmee het personage wordt afgevuurd. Er zijn in totaal twaalf verschillende soorten stuntevents. Deze omvatten varianten van bekende spellen zoals darten , voetbal , basketbal of bowlen . [7]

Carrière-modus

In tegenstelling tot het eerste deel heeft FlatOut 2 een aaneengesloten carrièremodus. Dit doet echter afstand van een achtergrondverhaal. Het bestaat veeleer uit verschillende kampioenschappen, elk bestaande uit twee tot zes afzonderlijke evenementen. Het doel van de carrièremodus is om de vlakke kampioenschapstrofee te winnen. Dit kan worden gewonnen door de speler die alle kampioenschappen en de grote finale succesvol heeft voltooid, nog een zesdelig kampioenschap, wint. De kampioenschappen bestaan ​​altijd uit ronde koersraces. De enige uitzondering is de finale, die wordt ontgrendeld zodra de speler de drie kampioensbekers heeft gewonnen. De finale bestaat uit derby’s en circuitraces op speciale routes. Door een kampioenschap te winnen, wordt een speciale gebeurtenis ontgrendeld. Speciale evenementen zijn stunts, derbies of circuits op speciale routes. Bovendien ontvangt de speler geld, zogenaamde credits . Hiermee kan hij nieuwe voertuigen kopen of zijn eigen voertuigen upgraden. [8]

Voertuigen

FlatOut 2 simuleert 38 verschillende voertuigen. De voertuigen hebben geen licenties, dus het zijn fictieve modellen van de ontwikkelaars, die echter overwegend gebaseerd zijn op echte modellen. De voertuigen zijn onderverdeeld in vier klassen: [7]

Derby- auto’s zijn voertuigen die oorspronkelijk uit autokerkhoven kwamen en waren uitgerust met de uitrusting die nodig was voor Stockcar- races, zoals rolkooien en versterkte carrosserie. Ze zijn relatief traag en traag, maar lijden veel schade en zijn goed geschikt voor oneffen wegen. Voorbeelden zijn voertuigen die zijn gemodelleerd op de Ford Bronco of de Ford Granada .

Voertuigen van de raceklasse zijn wegvoertuigen, voornamelijk muscle cars of light sports coupés . Ze kunnen worden gezien als een mix van voertuigen van derby en straatklasse. Ze zijn sneller dan derby-auto’s en lijden meer schade dan voertuigen van de wegklasse. Modellen van deze klasse zijn geschikt voor alle soorten routes. Voorbeelden zijn voertuigen die zijn gebaseerd op de Chevrolet El Camino of de Lancia Coupe .

Wagons of the Streets class zijn getunede sportwagens, sommige ook raceauto’s. Het zijn de snelste maar ook de meest gevoelige voertuigen in het spel. Ze rijden het meest effectief op gelijkmatige, vaste grond. Deze omvatten de Dodge Viper of de Lamborghini Urraco .

De vierde klasse omvat speciale voertuigen. Dit zijn, ten eerste, een turbinemotor die voornamelijk wordt gebruikt in stuntevenementen, maar ook voertuigen die niet in een andere categorie zijn ingedeeld, zoals een schoolbus, hot rods of een vergelijkbaar model als de Batmobile .

Na de klasse geselecteerd door de speler, zijn de voertuigen van de tegenstanders gericht. Als de speler bijvoorbeeld een voertuig uit de Derby-klasse kiest, rijdt hij tegen voertuigen van die klasse.

De afstemming speelt in FlatOut 2 in plaats van een ondergeschikte rol. Verbeteringen aan de motor , remmen en transmissie om de prestaties van het voertuig te verbeteren, evenals de installatie van een rolbeugel of een versterkt chassis voor meer stabiliteit zijn mogelijk. Aan de andere kant zijn er nauwelijks opties om het uiterlijk van de voertuigen aan te passen, de enige optie is om de kleur van de auto te veranderen. [5]

Soundtrack

De soundtrack van FlatOut 2 bevat 26 nummers. Net als zijn voorganger bevinden deze zich in de gebieden rock , metal en indie . In tegenstelling tot zijn voorganger, heeft deze track ook stukken gebruikt van enkele van ‘s werelds meest bekende bands, waaronder Nickelback , Megadeth , Papa Roach en Mötley Crüe . De spelen worden in willekeurige volgorde afgespeeld tijdens de races en in de menu’s. Het titelnummer heet Demon Speeding en is van Rob Zombie . [9] [10]

[ Uitvouwen ]Overzicht van de muziekstukken in de game

Geschiedenis van ontwikkeling

Ontwikkeling

Na het succes van FlatOut was, van de iets meer dan 800.000 exemplaren verkocht, [11] gepland de verantwoordelijke studio Bugbear Entertainment, relatief snel een opvolger. Uitgever Empire Interactive en Vivendi kondigden in juli 2005, negen maanden na de release van FlatOut , de ontwikkeling van een opvolger aan. [12] De ontwikkelaars, die vaak de grafisch ontwerper Tomi Linja-aho, regelmatig gerapporteerd in een blog over de voortgang in de ontwikkeling en gaf een inzicht in het werk bij de ontwikkeling van een race spel. [13]

De game bouwt voort op het spelprincipe van de voorganger, dus verantwoordelijk vanuit de ontwikkelaarstudio. “Het basisconcept van vernietiging en racen is net als FlatOut ook in FlatOut 2onze centrale visie”, aldus ontwikkelaar Jussi Laakkonen het concept voor de nieuwe game. In de eerste plaats moeten de kritieken van de voorganger worden uitgeroeid. [14] Dus, zoals een belangrijke vernieuwing van de installatie van een multiplayer-modus via het internet werd aangekondigd door de ontwikkelaars. [15] Naar aanleiding van de vrijlating van een aantal trailers , die inzicht gaven in verschillende nieuwe elementen van het spel, het spel was eindelijk voor het eerst op de Amerikaanse spel tentoonstelling E32006 gepresenteerd in Los Angeles. [16]

Naast de introductie van een online multiplayer-modus leggen de ontwikkelaars van FlatOut 2 de nadruk op het verbeteren van de grafische weergave. Naast aanpassing aan de huidige stand van de techniek omvatte dit ook het ontwerp van een gedetailleerd verlichtingssysteem, omdat races in het donker voor het eerst ook in de FlatOut- serie werden geïnstalleerd. [17] Een andere belangrijke kwestie bij de ontwikkeling was de verbetering van kunstmatige intelligentie (AI). De computergestuurde tegenstanders hebben in FlatOut 2in tegenstelling tot de voorganger een individueel uiterlijk en karaktereigenschappen die een significant effect hebben op het rijgedrag. Elk van de zeven AI-coureurs heeft zijn eigen rijprofiel, wat hun rijstijl beïnvloedt. [18]

Het ontwikkelen van een realistische sound design ging naar een team van Soundwave Begrippen die al geluidseffecten voor racing games zoals rFactor of GT Legends bijgedragen, de site van een auto recycler waarop het gesloopte tal van voorwerpen op vele manieren. De resulterende lawaai gemaakt werden opgenomen en vervolgens overgedragen aan de autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor de audio programmering ontwikkelaars Bugbear, Pauli Meriläinen. [19]

Publicatie

Uiteindelijk werd de game eind juni 2006 in Europa uitgebracht. [1] In Noord-Amerika, het spel kwam op 1 augustus van dat jaar op de markt. [2] Op 24 augustus 2006 verscheen het in Australië. [3]

De versie bedoeld voor de Duitse markt nam een ​​bijzondere positie in, aangezien er conflicten waren met de Duitse jeugdbescherming . Met name de menselijke geïnspireerde personages stonden in het middelpunt van kritiek, omdat deze vaak gegooid in het spel met de juiste geluiden van het voertuig. Om deze reden werd het spel als te bruut beoordeeld en kreeg het geen jeugdversie . Maar om dit te verkrijgen, werden in de voor de Duitse markt bestemde versie de menselijke bestuurders vervangen door crashtestdummy’s . [20]

Een paar maanden na zijn introductie in Europa en Noord-Amerika verscheen FlatOut 2 in Japan. [3] Kort voor de release, het spel was er op de Tokyo Game Show gepresenteerd. [21]

Ontvangst

Recensies

Chris Roper prees in het online tijdschrift IGN de zeer vermakelijke, want chaotische race. Als een goede afwisseling zijn de talloze mini-games te zien. De gedetailleerde physics-engine , vooral het gedrag van voorwerpen bij botsingen, en de goede geluiden kregen veel lof. Het enige punt van kritiek was de presentatie van de AI-coureurs, dit is een beetje te oppervlakkig. [7] Het tijdschrift putte uit het spel als de beste PlayStation 2 racespel 2006. [44]

Al met al beoordeelde Alex Navarro van GameSpot de game positief. De grote schaal, de gedetailleerde, talloze vernietigingsmogelijkheden en de gevarieerde stuntevenementen waren de kerngebieden van de lof. Ook werd de introductie van een online-modus goed ontvangen. Het rijgedrag van de voertuigen werd bekritiseerd, dit was te vergelijkbaar. Dus zelfs crossclass zou een zeer vergelijkbaar rijgedrag zijn. Een ander aspect van de kritiek was de voertuigkeuze, die te veel gaat op het gebied van sportwagens. Deze komen niet overeen met het karakter van de stickcar van het spel. [6]

De schrijver Michael Krosta van het Duitse gamemagazine 4Players prees net als de andere tijdschriften de omvang en de vele mogelijkheden om te winnen. Efficiënte programmering werd ook benadrukt, waardoor het op oudere systemen met een hoge mate van detail kon spelen. Een ander pluspunt was het geluid, dat punten scoorde met een bijpassende soundtrack en realistische geluiden. Bekritiseerd was de carrièremodus, die te kort was en de controles onnauwkeurig waren. Platform-specifiek, de flikkering van de rand werd bekritiseerd in de Xbox-versie. [23]

Heiko mes door het Duitse tijdschrift GameStar benadrukte de kunstmatige intelligentie van het spel die behoren tot de beste die er is geteld. Zowel de natuurkunde als de techniek van het spel maakten een goede indruk. Ook werd het circuit ontwerp geprezen, dit is zeer gevarieerd en creatief met de vele afkortingen en de vele vernietigbare objecten. Een uitdaging voor beginners tot grote moeilijkheidsgraad van de campagne, evenals het gebrek aan optische afstemming werden bekritiseerd. [30]

De redacteuren van het ook Duitse tijdschrift PC Games waren vooral onder de indruk van de deeltjeseffecten en de vele vernietigingsmogelijkheden. Samen met de goede physics-engine hebben ze een uitzonderlijk goede grafische presentatie mogelijk gemaakt. Ook de talloze mini-games werden geprezen, die samen met de gevarieerde ronde koersraces zorgden voor goed entertainment. Het werd echter bekritiseerd dat er toch na een bepaalde tijd monotonie ontstond. [31]

De redacteur Bernd Fischer van GamePro schreef ook vooral positief over het spel. De goede graphics, de indrukwekkende effecten en de vele spelmodi zorgen voor veel afwisseling en enthousiasme. Het enige punt van kritiek was de controle, die te vaag werd geacht. [45]

Arnd Rüger van het online magazine Gameswelt prees het eenvoudige en daarom gemakkelijk toegankelijke spelconcept. Als een extra voordeel noemde hij de overvloed aan verschillende soorten races. De grafische presentatie, zowel het uiterlijk van de omgeving als het detailniveau van de voertuigen, was goed gedaan. Hij bekritiseerde alleen de censuur voor de Duitse markt. Hoewel er geen officiële USK-classificatie was toen het testrapport werd gepubliceerd, beschouwt Rüger een mogelijke censuur als onnodig. [28]

Verkoopcijfers

Volgens uitgever Empire Interactive zijn meer dan een half miljoen exemplaren van de game verkocht tegen januari 2007, een half jaar na de lancering. Zo werden er in totaal 1,5 miljoen exemplaren verkocht door de games van de FlatOut- serie. [46] Al een half jaar na dit persbericht bracht FlatOut: Ultimate Carnage een nieuwe titel uit in de serie. Op dit moment verkocht FlatOut 2 ongeveer 1,2 miljoen eenheden. [47] De voorgaande FlatOut overtrof de titel dus met ongeveer 400.000 eenheden.

Opvolger

FlatOut Ultimate Carnage

FlatOut: Ultimate Carnage is in 2007 uitgebracht voor de Xbox 360 . De titel was in wezen ontwikkeld als een poort van FlatOut 2 . Daarom zijn de wijzigingen in wezen beperkt tot grafische verbeteringen en kleine speelse veranderingen. In 2008 verscheen Ultimate Carnage ook voor Windows.

De ontvangst van de titel was vergelijkbaar met de sjabloon. Door GameRanking berekende meta-scores van 79,95% voor console-uitvoering. De Windows-run bereikte 78,8%. [48] [49] Critici prezen dat de gameplay varieerde en dat de inhoud van het spel geweldig was. De game vereist echter veel systeembronnen om soepel te werken bij hogere grafische instellingen. Bovendien is de muziekselectie erg beperkt. [50]

Ook in 2008 verscheen een implementatie voor de PlayStation Portable onder de titel FlatOut: Head On . Deze titel is qua inhoud identiek aan Ultimate Carnage . De recensies van de vakpers waren vergelijkbaar. Testers prezen dat het succesvolle concept nu ook beschikbaar was voor de PSP. Head On heeft echter op sommige plaatsen last van texturen met een lage resolutie. [51]

Flatout 3: Chaos & Destruction

2011 verscheen met FlatOut 3: Chaos & Destruction een eerste onafhankelijke opvolger van Windows. In tegenstelling tot zijn voorgangers, werd het spel ontwikkeld door de Nederlandse ontwikkelaar Team6 Studios . FlatOut 3 sloot echter niet aan bij de successen van zijn voorgangers. Integendeel, het werd unaniem geclassificeerd door de vakpers als een uitzonderlijk zwakke titel. Metacritic berekende een metumscore van 23 punten. Tester kritiek op elk aspect van het spel, bijvoorbeeld gecoate grafische effecten die elke weergave van de track, chaotische AI bestuurder en ernstige fouten in de physics engine te nemen. [52]

Webkoppelingen

  • FlatOut 2 bij MobyGames (Engels)

Individuele proeven

  1. ↑ Ga naar:a b Justin Stolzenberg: Gedistribueerd door Eidos; Afspraak is vastgesteld. In: PC Games . Computec Media Group , 9 juni 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  2. ↑ Ga naar:a b Micah Seff: FlatOut 2 krijst naar winkels. In: IGN Entertainment . Ziff Davis , 1 augustus 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 (Engels).
  3. ↑ Ga naar:a d Benjamin Turner: FlatOut 2. In: GameSpy . Ziff Davis , 8 augustus 2006, beschikbaar op 17 mei 2015 (Engels).
  4. Jump up↑ Peter Cohen: Review: FlatOut 2. In: Macwelt . Betreden op 17 mei 2015 (Engels).
  5. ↑ Ga naar:a c Bernd Fischer: FlatOut 2 in de test. In: GamePro . International Data Group , 31 juli 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  6. ↑ Ga naar:a d Alex Navarro: FlatOut 2 recensie. In: GameSpot . CBS Corporation , 1 augustus 2006, ingediend bij het origineel op 1 oktober 2013 ; toegankelijk op 30 juni 2016 (Engels).
  7. ↑ Ga naar:a e Chris Roper: FlatOut 2 recensie. In: IGN Entertainment . Ziff Davis , 3 augustus 2006, toegankelijk op 4 oktober 2014 (Engels).
  8. ↑ Ga naar:a b Shawn Snider: FlatOut 2 Review. In: Gaming Excellence . 26 augustus 2006, beschikbaar op 17 mei 2015 (Engels).
  9. Jump up↑ Denise Bergert: FlatOut 2 – Rocky soundtrack. In: GamePro . Webedia , 23 juni 2006, toegankelijk op 8 december 2015 .
  10. Jump up↑ Tim Surette: nieuwe FlatOut legt soundtrack uit. In: GameSpot . CBS Corporation , 15 juni 2006, toegankelijk op 8 december 2015 (Engels).
  11. Jump up↑ Nedzad Hurabasic: FlatOut 2 – Releasedatum & Massieve speldetails In: Looki . 21 februari 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  12. Spring omhoog↑ Jeremy Dunham: FlatOut 2 naar Noord-Amerika. In: IGN Entertainment . Ziff Davis , 11 juli 2005, toegankelijk op 4 oktober 2014 (Engels).
  13. Jump up↑ Nico Kerrinnes: FlatOut 2: Wat is een ontwikkelaar kwijtgeraakt op een stoffig autokerkhof? In: Speedmaniacs . Fusionsquare , 8 mei 2006, toegankelijk op 4 oktober 2014 .
  14. Jump up↑ Marcus Kollmann: FlatOut 2 met “meer vernietiging, race-actie en knockouts van de tegenstander”. In: Speedmaniacs . Fusionsquare , 15 oktober 2005, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  15. Jump-up↑ David Adams: FlatOut 2 neemt Destruction Online. In: IGN Entertainment . 16 februari 2006, teruggehaald op 4 oktober 2014 (Engels).
  16. Jump up↑ Jeff Haynes: E3 2006: Flatout 2 heeft platte banden. In: IGN Entertainment . Ziff Davis , 11 mei 2006, beschikbaar op 17 mei 2015 (Engels).
  17. Jump up↑ Max Nurnus: FlatOut 2-ontwikkelaars vertellen over crashorgels In: Online Worlds . International Data Group , 28 oktober 2005, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  18. Jump up↑ Marcus Kollmann: hogere funfactor door nieuwe routes, betere AI en minispellen. In: Speedmaniacs . Fusionsquare , 20 januari 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  19. Jump up↑ Marcus Kollmann: Wat heeft een ontwikkelaar verloren op een stoffige autosloperij? Speedmaniacs.com, 18 april 2006, geopend op 30 november 2013 .
  20. Jump up↑ Alexander Weißgerber: USK stelt leeftijdsclassificatie vast. In: Speedmaniacs . Fusionsquare , 14 juni 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  21. Jump up↑ Nix & Meghan Sullivan: Officiële lijst met games op TGS 2007. In: IGN Entertainment . Ziff Davis , 14 september 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  22. ↑ Ga naar:a b John Davison: FlatOut 2. In: 1UP . Ziff Davis , 8 juli 2006, is beschikbaar op 30 juni 2016 (Engels).
  23. ↑ Ga naar:a d Michael Krosta: Test: FlatOut 2. In: 4Players . 4Players GmbH , 2 juli 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  24. ↑ Jump up to:a Fragmenten uit testrapporten. In: Metacritic . CBS Corporation , geopend op 17 mei 2015 (Engels).
  25. ↑ Ga naar:a FlatOut 2. In: Eurogamer . Gamer-netwerk , 8 juni 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 (Engels).
  26. Spring omhoog↑ FlatOut 2 review. In: Gamesradar . Future Publishing , toegankelijk op 17 mei 2015 (Engels).
  27. Jump up↑ Alex Navarro: FlatOut 2 recensie. In: GameSpot . CBS Corporation , 1 augustus 2006, toegankelijk op 14 februari 2014 (Engels).
  28. ↑ Ga naar:a b Arnd Rüger: FlatOut 2. In: Games World . Web Media Publishing AG , 16 februari 2006, geopend op 17 mei 2015 .
  29. ↑ Ga naar:a b Chris Roper: FlatOut 2 recensie. In: IGN Entertainment . 31 juli 2007, toegankelijk op 14 februari 2014 (Engels).
  30. ↑ Springen naar:b Heiko Blade: Flatout 2 in de test – inhaalmanoeuvre geslaagd. In: GameStar . IDG Entertainment Media GmbH , 10 juli 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  31. ↑ Ga naar:a Flat Out 2. In: PC Games . Computec Media Group , 24 juli 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  32. Jump up↑ Andrew Macarthy: FlatOut 2. In: Play.tm. 13 juli 2006, toegankelijk op 5 oktober 2014 (Engels).
  33. Jump up↑ Alex Navarro: FlatOut 2 recensie. In: GameSpot . CBS Corporation , 1 augustus 2006, toegankelijk op 14 februari 2014 (Engels).
  34. Jump up↑ Benjamin Turner: FlatOut 2. In: GameSpy . Ziff Davis , 8 augustus 2006, beschikbaar op 17 mei 2015 (Engels).
  35. Jump up↑ Sebastian Weidner: vermakelijke arcade-racer met verslavend potentieel. Hoe Flatout de aanval op NfS start. In: Gamona . Webguidez Entertainment GmbH , 11 juli 2006, beschikbaar op 17 mei 2015 .
  36. Spring omhoog↑ “Rivaol”: FlatOut 2. In: Jeuxvideo . Webedia , 6 juli 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 (Frans).
  37. Jump up↑ Aleksandr Noskov: FlatOut 2. ag.ru, 9 augustus 2006, teruggevonden op 5 oktober 2014 (Russisch).
  38. Spring omhoog↑ Metareating FlatOut 2 (PlayStation 2). In: Metacritic . CBS Corporation , geopend op 17 mei 2015 .
  39. Spring omhoog↑ Metawaarde “FlatOut 2” (Windows). In: Metacritic . CBS Corporation , toegankelijk op 5 oktober 2014 .
  40. Spring omhoog↑ Metawaarde “FlatOut 2” (Windows). In: Game Rankings . CBS Corporation , geopend op 17 mei 2015 .
  41. Spring omhoog↑ Meta-classificatie “FlatOut 2” (Xbox). In: Metacritic . CBS Corporation , geopend op 17 mei 2015 .
  42. Spring omhoog↑ Meta-classificatie “FlatOut 2” (Xbox). In: Game Rankings . CBS Corporation , geopend op 17 mei 2015 .
  43. Spring omhoog↑ Meta-beoordeling “FlatOut 2” (PlayStation 2). In: Game Rankings . CBS Corporation , geopend op 17 mei 2015 .
  44. Jump up↑ The Best of 2006 – Beste race- / menwedstrijd (PS2). In: IGN Entertainment . Ziff Davis , 2 juli 2006, beschikbaar op 17 mei 2015 (Engels).
  45. Spring omhoog↑ Bernd Fischer: FlatOut 2 in de test. In: GamePro . International Data Group , 31 juli 2006, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  46. Spring omhoog↑ Bodo Naser: FlatOut 2: Racer verkoopt goed. In: 4 spelers . 4Players GmbH , 3 januari 2007, beschikbaar op 11 mei 2015 .
  47. Jump up↑ Dennis Hartmann: Flatout: Ultimate Carnage – Een bezoek aan Finland. In: Games World . 24 mei 2008, toegankelijk op 17 mei 2015 .
  48. Spring omhoog↑ Metawaarde “FlatOut: Ultimate Carnage” (Xbox 360). In: Game Rankings . CBS Corporation , geopend op 17 mei 2015 (Engels).
  49. Jump up↑ Metawaarde “FlatOut: Ultimate Carnage” (Windows). In: Game Rankings . CBS Corporation , geopend op 17 mei 2015 (Engels).
  50. Jump up↑ Jimmy Thang: FlatOut: Ultimate Carnage Review. In: IGN Entertainment . Ziff Davis , 12 september 2008, beschikbaar op 17 mei 2015 (Engels).
  51. Jump up↑ Chris Roper: FlatOut: Head On Review. In: IGN Entertainment . Ziff Davis , 13 maart 2008, toegankelijk op 4 oktober 2014 (Engels).
  52. Jump up↑ Thorsten Küchler: FlatOut 3: Chaos & Destruction. In: PC Games . Computec Media Group , toegankelijk op 17 mei 2015 .

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *