Halo: vecht voor de toekomst

Halo: Fighting the Future (Eng., Orig.: Halo: Combat Evolved ) is een first-person shooter ontwikkeld door Bungie Studios en de eerste in de Halo-serie . Tot op de dag van vandaag wordt het beschouwd als een referentieproduct voor first-person shooters op de Xbox , waardoor de first-person shooter met meer dan zes miljoen verkochte exemplaren commercieel zeer succesvol is. [1] Een heruitgave van het 10e verjaardagsspel werd vrijgegeven voor de Xbox 360 onder de naam Halo: Combat Evolved Anniversary op 15 november 2011. Begin november 2014 verscheen de heruitgave van de game opnieuw in de compilatie Halo – The Master Chief Collectionexclusief voor Xbox One .

Actie en gameplay

Het spel vindt plaats in 2552, toen overbevolking de mensen op Aarde dwong zich op andere planeten te vestigen. Tweeëndertig jaar eerder was contact met een buitenste kolonie met de naam Oogst verloren gegaan. Toen een onderzoeksteam werd gestuurd om te onderzoeken, keerde slechts één zwaar beschadigd schip terug. De bemanning rapporteerde een “onoverwinnelijk buitenaards schip” dat menselijke krachten gemakkelijk vernietigde. Dat was de eerste ontmoeting met de Alliantie.

De speler neemt de rol aan van de Master Chief , ook bekend als SPARTAN 117 (echte naam: John) – blijkbaar de laatste overlevende van genetisch gemodificeerde soldaten van het SPARTAN II-project. Alle anderen waren op een planeet genaamd Reach om zich voor te bereiden op de missie om aan boord van een schip van het Bondgenootschap te gaan om de thuisplaneet van de vijand te vinden. The Planet Reach werd echter twee dagen voor de missie grotendeels door het Bondgenootschap geglazuurd. Slechts één schip, de Pillar of Autumn , ontsnapte met de laatste SPARTAN II. Het spel begint aan boord van de Pijler van de herfst , onder bevel van de legendarische kapitein Jacob Keyes.

Het ruimteschip op de vlucht voor de vijandige krachten van de Alliantie, een alliantie van verschillende uitheemse soorten die meest strategische basis buiten de aarde van de mensen (de planeet Reach hebben uitgewist) en vervolgens de Pillar of Autumn nagestreefd. De Master Chief , tot nu toe in de koude diepe slaap, wordt ontdooid en belast de kunstmatige intelligentie van het schip genaamd Cortana te evacueren, om hen te redden uit de greep van de vijand. Voor dit doel wordt de AI overgebracht naar zijn gevechtsuitrusting en neemt de rest van het spel meestal de rol van sidekicks over .

Tijdens het spel verandert het doel van de held verschillende keren. De eerste stap is om het schip, al gekaapt door de vijand, intact te laten met de AI (Cortana KI Level 5) in je bagage. Na het landen op de kunstmatige ringwereld van Halo, helpt de Meester-opleider de verstrooide kameraden te redden en gaat op zoek naar de kapitein gevangen genomen door de Alliantie. Nadat de Meesterleider verschillende VN-soldaten had gered die reddings-capsules droegen van de door de Alliantie vernietigde Pijler van de Herfstop de vlucht gaat hij op zoek naar de kaartkamer. Volgens Cortana van Allianzfunk is dit de weg van Halo naar de controlekamer, waar het ultieme wapen van Halo kan worden geactiveerd. Want het is de Master Chief in geslaagd om de controle kamer te bereiken, gelegen Cortana verbindt met het centraal systeem van Halo en leert nieuws dat blijkbaar heel erg bezorgd, en als gevolg daarvan het naar de Master Chief is aan de orde zonder verdere uitleg, moet hij Verlaat Captain Keyes om te voorkomen dat hij Halo’s arsenaal opent.

De volgende missie 343 Guilty Spark het eerste contact van de Master Chief, die in de vorige missie zal vallen via de meldkamer had afgescheiden van Cortana, in plaats van de zondvloed: de Master Chief geopend in deze missie een deur, wordt gevraagd hem het lichaam van Marines valt in zijn armen. In de verslagen van de helm camera van de soldaten beseffen hoe Captain Keyes met een kleine groep soldaten brak in de kamer en werd plotseling aangevallen door een vreemde soort die later blijkt dan Flood. Nadat hij uit het gebouwencomplex is ontsnapt, ontmoet hij de Illuminat(343 Guilty Spark), die een kunstmatig wezen is en deel uitmaakt van Halo’s veiligheidsfaciliteit. Hij legt uit dat hij een oplossing heeft voor de zondvloed.

De speler moet nu de Illuminati helpen geschikte mechanismen te activeren. Nauwelijks is deze taak uit te voeren, de hoofdpersoon van het spel en de Illuminat ga naar de controlekamer, waar Cortana vertelt de Master Chief de ware werking van Halo: Het blijkt dat de “oplossing” van de Illuminati is de zondvloed gewoon ” Eten, dus verhonger ze. Dit moet gedaan worden door alle biologische leven binnen een straal van 25.000 lichtjaren te doven door Halo te activeren. Dit zou gelijk staan ​​aan het vernietigen van de hele mensheid (en alle andere levende wezens). Vanaf dit punt is het aan de speler om het plan van de Illuminati te vernietigen. De speler moet de reactoren van de Pillar of Autumn gebruikenontploffen om de hele ring te vernietigen. Maar hiervoor heeft hij de neurale implantaten van Captain Keyes nodig, daarom moet hij op een met overstroming vervuild schip gaan.

Wanneer u wilt Captain Keyes te redden, heeft hij al geassimileerd door de zondvloed, en alleen te vinden zijn levenloze lichaam, dat de Master Chief aarzelde en indicatie Cortana dat de kapitein zou hebben gewild, “verwijdert” de Neuralimplantate. Tot slot, het creëert de Master Chief met de hulp van Cortana, de reactorkern van de neergestort op Halo Pillar of Autumn om overladen en kort vernietigd voordat de explosie, de halo te ontsnappen. In de volgende film volgorde beantwoord Cortana na een korte scan gebied om de kwestie van de Master Chief’s of iemand anders had overleefd, dat dit niet het geval is, dan is het SPARTAN 117is zichtbaar depressief. Uiteindelijk twijfelt hij aan Cortana’s opmerking dat het verhaal voorbij is en suggereert zelfs dat de aanval net is begonnen; een indicatie van ten minste één opvolger van Halo.

Na de aftiteling begint een nieuwe filmreeks, die de Illuminati toont ondanks de explosie van Halo.

Genesis

Halo-oorsprong onder Bungie

Sinds Bungie games voor de Apple Macintosh ontwikkelde – met inbegrip van een van de eerste first-person shooter genaamd Marathon – was Halo in eerste instantie bedoeld als PC en Macintosh-titels. De eerste preview van Halo was op de 1999 Macworld Conference & Expo getoond en onder de indruk van het publiek goed te presenteren. Onder andere, de fantasierijke spelwereld en ook de uitgebreide grafische deze vroege versie werden geprezen. [2] Het draaide op een Macintosh op Mac OS 9 en werd in realtime uitgevoerd met behulp van OpenGLgerenderd. Oorspronkelijk gepland was een complete ringwereld, die vrij kan worden verkend (herkenbaar aan vroege trailers en preview-versies) en die moet worden uitgerust met een gevarieerde fauna. [3]

Halo Reignering onder Microsoft

Echter, kort voor de release van de game, werd Bungie gekocht door Microsoft. [4] Microsoft, net voor de lancering van de Xbox, nog steeds op zoek naar grote wedstrijden en Halo was de killer application zal de Xbox, dus zonder de steun van de concurrerende platforms PlayStation of Mac. [5] Na de overname van Bungie door Microsoft Halo die werden omgezet zeer sterke inspanning voor de Xbox en tal van grote veranderingen aan de motor maakte het level design en de spelwereld. Oorspronkelijk gepland als een real-time strategiespel , werd Halo in eerste instantie genoemdThird-person shooter en uiteindelijk geïmplementeerd als een first person shooter. Het verscheen uiteindelijk op 15 november 2001 exclusief voor de XBox in het Engels. Voor de pc werd het spel later door Gearbox Software geïmplementeerd en in 2003 uitgebracht. De Macintosh-versie werd voor het laatst uitgebracht.

Daarnaast verscheen een Xbox 360-geoptimaliseerde versie van Halo op de Xbox-markt : Fighting the Future .

HD-remake

Tijdens de persconferentie op de E3 2011 kondigde Microsoft een remake aan van de eerste Halo- game als een ontwikkeling van 343 Industries . Naast de Halo Reach multiplayer-modus, bevat Halo: Combat Evolved Anniversaryde campagne van het originele spel grafisch aangepast op het niveau van Halo Reach . Het is echter mogelijk om met één druk op de knop naar de originele afbeeldingen te schakelen zonder het spel te onderbreken. De multiplayer-modus van Halo Reach is ook uitgebreid met zes originele gamekaarten en nog een. De spelmechanica van het origineel bleef onaangetast. Sinds 15 november 2011 is dat zoHalo Combat Evolved Anniversary voor de Xbox 360 beschikbaar, in 2014 verscheen dezelfde versie in de complete box van alle vrijgegeven Halo-titels voor de Xbox One onder de titel Halo – The Master Chief Collection .

Vervolg

Halo 2 werd uitgebracht op 9 november 2004 in de VS en op 11 november 2004 in de rest van de wereld, wederom exclusief voor de Xbox van Microsoft. De game verkocht 3,5 miljoen exemplaren op de dag van de release. In 2007 werd een pc-versie uitgebracht.

Shutdown GameSpy Multiplayer Server

In april 2014 werd aangekondigd dat de GameSpy- servers die verantwoordelijk zijn voor het Halo PC multiplayer-gamen op 31 mei 2014 zouden worden gesloten. [6] GameRanger heeft aangekondigd dat het de ondersteuning van Halo zal overnemen, terwijl een team van fans en Bungie-medewerkers aankondigde dat ze een matching- patch zouden maken. [7] [8] Patch v1.10 is uitgebracht op 16 mei 2014. [9]

Literatuur

→ Hoofdartikel : Halo (spelreeksen) #Literatuur
  • Eric S. Trautmann: The Art of Halo: The Creation of a Virtual World . Panini Verlag , 2005, ISBN 3-8332-1260-8

Soundtracks voor de games

  • 2002: Halo – Original Soundtrack (New Edition with Bonus DVD 2005) door Martin O’Donnell en Michael Salvatori
  • 2007: Halo 1 & 2 (3 cd’s) (bestaande uit: Halo – Original Soundtrack + Halo 2 Volume One + Halo 2 Volume Two ) van Martin O’Donnell, Michael Salvatori, Nile Rodgers , Incubus , Breaking Benjamin , Hoobastank , Nataraj
  • 2008: Halo Trilogy – Complete originele soundtrack (5 cd’s) (bestaat uit: Halo – Original Soundtrack + Halo 2 Volume Two + Halo Wars Bonus DVD + Halo 3 )
  • 2011: Halo Combat Evolved anniversary (2 cd’s / vinyl) door Martin O’Donnell en Michael Salvatori

Webkoppelingen

  • Halo: de toekomst bestrijden in de internetfilmbibliotheek (Engels)
  • Officiële Halo- website (meertalig)
  • GamePro .de: Halo – A Game and its Influence – How Halo Changed the Game Landscape

Individuele proeven

  1. Spring omhoog↑ Goktips Halo opgehaald op 11 september 2012
  2. Spring omhoog↑ CNN.com
  3. Jump up↑ Eigenlijk was alles anders – Halo: Combat geëvolueerd op nieuwe speler (29 mei 2008)
  4. Jump up↑ IGN Staff: Microsoft koopt Bungie, Take Two Buys Oni, PS2 Situation Unchanged – Er komt Oni, maar er is geen Halo op PlayStation2 – analyse binnen. ( Engels ) IGN. 19 juni 2000. Betreden op 22 december 2012.
  5. Jumping Up↑ Rob Crossley: Steve Jobs ‘woedde bij Microsoft’ over spel studiosale (Engels) . In: Develop , 26 oktober 2010. Betreden op 8 december 2011.
  6. Jump up↑ GAMESPY MULTIPLAYER SHUTTING DOWN, HONDERDEN SPELLEN BIJ RISICO . In: IGN . Ziff Davis. 3 april 2014. Betreden op 12 mei 2014.
  7. Jump up↑ Emily Gera: Halo: Combat Evolved multiplayer wil overleven tegen de sluiting van Gamespy in . In: Polygoon . Vox Media. 12 mei 2014. Betreden op 23 mei 2014.
  8. Jump up↑ Arthur Miller: Home Nieuws Halo: Combat Evolved PC Bungie om Halo PC te updaten met serverfix . In: Eurogamer . Gamer-netwerk. 12 mei 2014. Betreden op 23 mei 2014.
  9. Spring omhoog↑ Alice O’Connor: Is It Bungie je op zoek bent naar? Halo-patch laat GameSpy vallen . Rots, papier, jachtgeweer. 19 mei 2014. Gearchiveerd vanaf origineel op 19 mei 2014. Betreden op 23 mei 2014.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *