Hitman (spelreeks)

Hitman is een serie computerspelletjes en gaat over een contractmoordenaar gemaakt in het genlaboratorium , wiens vaardigheden erop gericht zijn te doden zonder emotie en doel. Hij wordt alleen aangeduid met de codenaam 47, in individuele missies draagt ​​hij aliassen zoals Tobias Rieper of Mr. Metzger. In de games kun je schakelen van het standaard third-person-perspectief naar het first-person- perspectief , zodat Hitman ook wordt aangeduid als first-person shooter . De serie is ontwikkeld door het Deense ontwikkelingsteam IO Interactive .

Beschrijving

In de eerste aflevering van de Hitman-serie verscheen in 2000 een nieuw type protagonist van computerspellen: de speler neemt de rol aan van een kale contractmoordenaar die letterlijk alleen werd geboren om te moorden voor geld.

Fans van de serie benadrukken het Stealth component: De beste rating voor een missie toegewezen wanneer zo weinig mogelijk (bij voorkeur helemaal geen) schoten van een pistool afgevuurd en de Hitman blijft tot het einde van het inzetstuk gecamoufleerd. U kunt de aantrekkingskracht van de game series te zien, vooral in de grote vrijheid waarmee je kunt bereiken op deze manier de missie doelstellingen, wat betekent dat er een scala van oplossingen aangeboden met de meeste missies, waarbij het doel in stilte kan worden geneutraliseerd, idealiter zonder dat andere spelpersonages (onschuldig of zelfs lijfwacht van de doelpersoon) schade toebrengen.

Critici wijzen naast de twijfelachtige onderwerp van Auftragmordens de shooter component uit: Net als bij de klassieke FPS games ( Half-Life , Quake ) de simulatie van de massamoord door wilde Umsichschießen mogelijk is – in de meeste missies is op deze weg sneller de missie objectieve en de overgang naar de volgende missie volbracht, zelfs als het spel straft dit door middel van zeer slechte score van de speler. Echter, (bijvoorbeeld marteling dood door elektrische schokken of warmte dood in een afgesloten Sauna) vooral de sobere en gedetailleerde weergave soms pijnlijke moord scenario maakt Hitman om een betwiste computer game series, tot het bereiken van de leeftijd van de meerderheidlegaal verworven. Het eerste deel van de Hitman-serie werd geïndexeerd in Duitsland en kon niet langer publiekelijk worden geadverteerd, minderjarigen worden gepresenteerd of verkocht, de delen 2, 3 en 4 zijn niet vrijgegeven voor de jeugd . Op 28 september 2012 kondigde Square Enix aan dat BPjM op verzoek van uitgever Hitman: Codename 47 uit de lijst met schadelijke media was verdwenen en de indexering was afgeschaft.

In november 2004 was het spel Hitman: Contracts het onderwerp van een rapport van het ZDF- nieuwsmagazine Frontal21 over geweld in computergames en hun impact op jongeren. De game werd gepresenteerd op basis van de intro-missie “Nachspiel im Sanatorium” vanuit het perspectief van de critici.

Naast een pianosnaar als een twist knoop ( garrote ), gedeeltelijk verstilde pistolen ( Beretta , Colt M1911 , AMT Hard schieten ) en sniper rifles velen kunnen in Hitman wapens worden gebruikt, die niet typisch is voor een huurmoordenaar: Machine en geweren zoals AK-47 , M4 en M60 , machinepistolen zoals Micro-Uzi en MP5 evenals pomppistolenen messen. Daarnaast kunnen hulpprogramma-items zoals golfclubs, bijlen, beenhouwerhaken of kussens worden gebruikt als een moordinstrument, meestal mission-gebonden. In Hitman Absolution worden handen, benen en voeten in toenemende mate als wapen gebruikt.

vrijlating titel Platform (s) sales
19 november 2000 Hitman: codenaam 47 Windows 553.000 eenheden (per 30 juni 2006) [1]
 1 oktober 2002 Hitman 2: Silent Assassin Windows , PlayStation 2 , Xbox , GameCube 3,6 miljoen eenheden (per 30 juni 2006) [1]
20 april 2004 Hitman: contracten Windows , PlayStation 2 , Xbox 1,9 miljoen eenheden (per 30 juni 2006) [1]
26 mei 2006 Hitman: Blood Money Windows , PlayStation 2 , Xbox , Xbox 360 1,4 miljoen exemplaren verkocht in de handel in 2006 [2]
20 november 2012 Hitman: absolutie Windows , macOS , PlayStation 3 , Xbox 360 3,6 miljoen eenheden [3]
29 januari 2013 Hitman: HD-trilogie PlayStation 3 , Xbox 360
17 april 2014 Hitman GO Windows , Linux . PlayStation 4 , PlayStation VitaiOS , Android , Windows 10 Mobile
11 maart 2016 Hitman Windows , MacOS , Linux , PlayStation 4 , Xbox One

Games

Hitman: codenaam 47

In aanvulling op de verrijking van third-person shooter genre, de eerste Hitman deel noch zet een andere mening toegedaan standaarden in computer game graphics: Dat was Hitman: Codename 47 van de eerste games waarin simuleren de bewegingen van dood of bewusteloos pionnen door een ragdoll-motor wordt gegenereerd. De realistische weergave van de lichamen, evenals in andere games, waarbij de ragdoll physics werd geïmplementeerd, een van de redenen voor het controversiële karakter van de Hitman-serie. Daarom werd Hitman: Codename 47 ook geïndexeerd als het enige deel van de serie. Het kon niet worden opgeslagen tijdens een missie, alleen in latere Hitman-delen werd een geheugenfunctie geïntegreerd. De indexering van de titel is in 2012 ingetrokken.[4]

Hitman 2: Silent Assassin

47 heeft zich in een Siciliaans klooster gevestigd om over zijn verleden na te denken als contractmoordenaar. Zijn enige vertrouweling is de priester van het klooster, die is ontvoerd door de plaatselijke maffia . Om informatie te verkrijgen over de verblijfplaats van de priester, neemt 47 opnieuw contact op met zijn voormalige werkgever ( International Contract Agency (ICA), ook wel bekend als het Agentschap).

Hitman 2 had significante verbeteringen ten opzichte van zijn voorganger: naast een meer gedetailleerde grafische weergave, werd de verandering tussen het perspectief van de eerste persoon en het perspectief van de derde persoon gerealiseerd. De kruip component is verbeterd door het weergeven van een “vermoeden niveau”, die stijgt wanneer de speler opvallend gedraagt (snelstromende, een wapen, een ongeschikte bekleding te trekken). Bovendien werd de “Silent Assassin” systeem geïntroduceerd, die gewaardeerd speler ooit de missie van het gedrag: In extreem agressief te gaan met de missie, kan de speler de slechtste rating “massamoordenaar” te krijgen. De hoogste beoordeling “Silent Killer” (vandaar de naam Silent Assassin) wordt meestal alleen toegekend als 47 vermomd blijft tot het einde van de missie (geen belichting of alarm) en tenzij de doelpersoon maximaal één extra vijand gedood wordt. In ruil daarvoor werd het betalingssysteem echter verwijderd uit de eerste Hitman-sectie. Hier werd een onopvallende uitvoering van een bestelling beter beloond dan een bestelling met afkeuringen of hoge agressiviteit.

Een andere innovatie in Hitman 2 is het bedwelmen van mensen met chloroform . Zoals in het eerste deel van de vermomming is een essentieel onderdeel van het spel in Hitman 2 .

Zwakke punten van het spel zijn onder andere te vinden in de AI van de tegenstanders: in een kamer met slechts één deur rennen tegenstanders achter elkaar in het zicht van de speler. Bovendien schieten tegenstanders zichzelf achterin op als ze achter elkaar staan.

Voor de soundtrack werkte de Deense componist Jesper Kyd samen met het Budapest Symphony Orchestra .

Hitman: Contracten

In een hotelkamer is de gewonde 47 en herinnert zich terug in flashbacks aan eerdere bestellingen. De speler neemt de rol in deze opdrachten over, terwijl de achtergrondverhaallijn in de hotelkamer gedragen wordt door videosequenties tussen de missies. De missies zelf zijn slechts ten dele gerelateerd qua inhoud.

De sfeer is somber. Bijna alle banen worden ‘s nachts gespeeld en het regent vaak of het sneeuwt. Sommige spelers vonden dat de graphics saai waren. Vier van de twaalf niveaus zijn een remake van de Hong Kong-belangen van Hitman: Codename 47 . Alle missies kunnen worden voltooid zonder een schot van een wapen, uitgaande van voldoende speelse ervaring.

In de grafische weergave waren er slechts marginale verbeteringen, waaronder de realisatie van spiegeleffecten en een postfilter , die de 3D-achtergrond een diffuus, mistachtig uiterlijk geeft. Daarnaast werd een slow-motion effect toegevoegd, dat kort voor de dood van de agent verschijnt 47.

De muziek, meestal rustige soundtracks met synthesizerklanken, werd opnieuw gecomponeerd door Jesper Kyd. De artistieke waarde van zijn weelderige meesterwerk uit het tweede deel werd niet bereikt, klaagden critici.

Er waren weinig opmerkelijke veranderingen in termen van het spel: de drie moeilijkheidsniveaus verschillen niet meer alleen in het aantal mogelijke geheugenniveaus en de informatie-inhoud van het siteplan, maar ook in het “scepticisme” van tegenstanders. Bovendien wordt de voorraadselectie niet langer weergegeven door termen, maar door 3D-objecten. Anesthesie met chloroform werd vervangen door een injectiespuit met anesthesie.

In de vakpers bereikte de game goede beoordelingen, maar kreeg hij kritiek op de schaarse verbeteringen en veranderingen ten opzichte van zijn voorganger.

Hitman: Blood Money

Begin november 2004 kondigde Eidos Interactive het vierde deel van Hitman aan voor de lente van 2005. Het toen eerste officiële kunstwerk toont de huurmoordenaar voor een groot “CASINO” -teken, wat al doet vermoeden dat Las Vegas een werkplek zou zijn. Blood Money speelt zelfs in New Orleans , Las Vegas, Parijs , San Diego , aan de rivier de Mississippi , in de Rockies en het Witte Huis .

Een van de belangrijkste innovaties die in deze titel wordt aangekondigd, is dat de aanpak van 47 een grote impact zal hebben op de volgende missies (“bewustzijnssysteem”): hoe meer ongeremd het is in zijn missies, hoe bekender het wordt en zich vroeg of laat in verschillende Krantenrapporten opnieuw. Natuurlijk maakt deze publiciteit zijn beroep als stille moordenaar ingewikkeld. Omgekeerd, hoe vaardiger en onopvallend hij zich in een missie gedraagt, hoe meer nietsvermoedend de tegenstanders op de volgende missie zullen zijn. Gebaseerd op het betalingssysteem van het eerste deel van Hitman, ontvangt 47 een bonus voor voltooide banen, die hij kan besteden aan uitrusting en wapenupgrades of informatie. Balanceren laat echter niets te wensen over – geld verdienen is geen doorslaggevende factor in het spel. Betalen voor succesvolle banen is zo exorbitant dat je permanent meer dan genoeg geld hebt om upgrades te krijgen of getuigen om te kopen. Bovendien kunnen alle niveaus worden afgehandeld met de standaarduitrusting, tenzij je heel bruut wilt spelen.

In maart 2005 kondigde Eidos het uitstel van de publicatiedatum tot de tweede helft van het jaar aan in het kader van de publicatie van negatieve bedrijfsresultaten. Deze deadline duurde tot medio juli 2005, toen werd aangekondigd dat de vierde aflevering begin 2006 zou worden vrijgegeven. De exacte releasedatum was 26 mei 2006.

Naast de standaardhandelsversie is ook een Collector’s Edition en een gratis demoversie beschikbaar, waar het eerste niveau volledig kan worden gespeeld.

In Hitman: Blood MoneyEr zijn veel innovaties. De meest drastische innovatie is de wapenupgrades. Afhankelijk van het budget en de voortgang van het spel, kun je een demper, extra munitie, grotere tijdschriften, richtinstrumenten enz. Kopen voor je wapens. Aan het begin van een missie kan men waardevolle informatie verkrijgen over de gewoonten van de doelpersoon of veiligheidslacunes. Een ander punt dat het nieuwste Hitman-gedeelte realistischer maakt, is dat sommige missies videocamera’s hebben. Gefilmd door hen tijdens een missie, dit leidt tot het feit dat het bewustzijn toeneemt en het kan gebeuren dat zelfs in een vermomming wordt herkend. Het niveau van bewustzijn kan worden verlaagd door ofwel de juiste videoband te stelen of een nieuwe identiteit te kopen aan het einde van de missie of

Een andere innovatie ten opzichte van het derde Hitman-deel is de opslag of het laden van het spel. Besparen is mogelijk tijdens het spel, maar als je het spel / niveau hebt voltooid voordat de missie is voltooid, zullen de scores vervallen, dus je begint opnieuw vanaf het begin – IO redenen dit vaag met problemen die zich voordoen tijdens het opslaan Gerelateerd aan het bekendheidssysteem. Een innovatie is dat u na het laden van het profiel de moeilijkheidsgraad opnieuw kunt definiëren (vier niveaus).

Hitman: Absolution

Al op de Games Convention 2008 werd een vijfde deel van de serie aangekondigd door de ontwikkelaar IO Interactive, toen hun hoofdontwerpster Jens P. Kurup reageerde op een verzoek van een website, als een ander deel van Hitman was gepland, met “Definitief!”. Tegelijkertijd beloofde hij enkele speelse veranderingen. Het werd echter niet onthuld wat dit is en wanneer het vijfde deel zou moeten verschijnen. Een publicatie was echter nog ver weg, zoals de ontwikkelaarstudio bij Kane & Lynch: Dead Menwerkte. Begin april 2009 verscheen een entry van IO-Interactive-Level-Designer Vilijar Sommerbakk, die in zijn profiel aangaf dat hij momenteel aan Hitman 5 werkt, op een Amerikaans online platform; nauwkeurige informatie over gameplay en een mogelijke datum blijft echter nog steeds gesloten. In mei 2009 werd Hitman 5 eindelijk officieel aangekondigd, die is ontwikkeld als de voorloper van IO Interactive. [5] In juni 2009 werd bekend dat Hitman 5 aan het einde van 2010 moeten verschijnen. Er werd ook vermeld dat agent 47 in het nieuwe gedeelte “in een geheel nieuwe richting” zal gaan. [6] In juli 2010 verscheen de website van Great Graphics, die ook deelnam aan de ontwikkeling van Kane en Lynch 2: Dog Daystwee kunstwerken die wijzen op een release van Hitman 5 in 2011. Op 26 augustus 2010 heeft een voormalige medewerker van IO Interactive verdere details over het vijfde deel aangekondigd, inclusief het feit dat een ander ontwikkelingsteam nu aan de titel werkt. [7]

In mei 2011 werd Hitman: Absolution eindelijk onthuld. Het werd uitgebracht op 20 november 2012 voor de pc, de Xbox 360 en de PlayStation 3. [8]

Hitman verscheen in 2012 : Sniper Challenge , een stand-alone spel met één niveau, alleen beschikbaar voor pre-orderers van Absolution . [9]

Kritiek op de gespecialiseerde pers

Het tijdschrift GBase.ch heeft Hitman: Absolution een beoordeling van 8,5 toegekend . Het testrapport prees de grote bewegingsvrijheid, de verschillende niveaus en de goede synchronisatie. Als tegenprestatie werden bijvoorbeeld de uitvallers van de AI en de nieuw geïntroduceerde Bullet Time bekritiseerd. [10]

Hitman: HD-trilogie

In december 2012 kondigde Square Enix de Hitman: HD Trilogy voor PlayStation 3 en Xbox 360 aan. De HD-collectie bevat Hitman 2: Silent Assassin , Hitman: Contracts en Hitman: Blood Money en werd uitgebracht op 1 februari 2013. De spellen werden visueel herwerkt voor de HD Trilogy . [11] Exclusief Blood Money , dat geen wijzigingen aanbrengt in de 2006-release voor de Xbox 360-game, maar voor het eerst op de PlayStation 3 in de Trilogy verscheen. [12]

Hitman (2016)

Het tot nu toe nieuwste deel van de serie verscheen op 11 maart 2016 simpelweg onder de naam Hitman . Deze game is beschikbaar op de platforms Windows PC, Linux PC, Xbox One en Playstation 4.

Het verhaal is niet rechtstreeks verbonden met zijn voorgangers. In de tutorial ervaart men 20 jaar in het verleden het toelatingsexamen van de protagonist “47” door zijn latere werkgever ICA (een wereldwijde contractmoordenaar groep) in twee trainingsmissies. Naderhand gaat men terug naar het heden, waar de rest van het verhaal doorgaat.

De game is in een af ​​en toe format uitgebracht; Ongeveer elke vijf tot zes weken is een nieuwe locatie toegevoegd. De laatste aflevering werd vrijgegeven op 31 oktober 2016. Deze afleveringen kunnen afzonderlijk worden gekocht of van tevoren worden gekocht voor het bedrag van het spel met de volledige prijs als een compleet pakket, wat resulteert in een kleine besparing. Een retailversie met alle afleveringen werd uitgebracht op 31 januari 2017.

Naast de verhaalmissies is er een opdrachtmodus waarin spelers hun eigen gemaakte orders kunnen publiceren, ook de escalatiemodus belooft steeds moeilijkere doelen, maar hier zonder het geheugen dat beschikbaar is in het hoofdspel. Daarnaast worden tijdgebonden, eenmalige evenementen in de vorm van slechts een paar dagen waarop doelpersonen verschijnen gepubliceerd.

Begin november 2016 heeft ontwikkelaar IO-Interactive officieel een tweede seizoen aangekondigd. Vanwege een nauwe band met het vorige seizoen kunnen apparatuur en ontgrendelingen uit vorige afleveringen worden gehaald. Bovendien kan men terugkeren naar de vorige scènes. [13]

Op 7 november 2017 is een Game Of The Year (GOTY) -editie uitgebracht. Naast het volledige originele spel bevat het een nieuwe campagne met vier missies en drie nieuwe vermommingen. Eigenaren van het originele spel kunnen upgraden naar de GOTY-editie voor ongeveer 20 €. Tegelijkertijd werd een gratis update uitgebracht, die de gebruikersinterface en de lichtstemming op alle locaties opnieuw vorm gaf. Bovendien zijn de tot nu toe slechts eenmaal en in de tijd beperkte “ongrijpbare doelen” weer op hun beurt opnieuw geactiveerd. [14] [15]

Hoofd- of terugkerende tekens

  • 47 : Een lange, kale man, geboren in het genetische laboratorium van het combineren van het DNA van vijf mannen. Zijn “verjaardag” is 5 september 1964. Het laboratorium bevindt zich in een omgebouwd Roemeens psychiatrisch ziekenhuis, waar 47 van de eerste 30 levensjaren werden doorgebracht, altijd bewaakt door artsen en beveiligingspersoneel. Net als de andere klonen uit de genexperimenten, werd een streepjescode op de achterkant van het hoofd getatoeëerd om het gemakkelijker te maken om de klonen te identificeren en te controleren met behulp van scanners die in het sanatorium zijn geplaatst. 47 geeft de voorkeur aan kleding met een getailleerd zwart pak, overhemd, rode das en zwarte handschoenen. Zijn handelsmerken omvatten deSilverballers , twee gemodificeerde silver Colt M1911 -Lizenzbauten Springfield Armory (ook AMT Hard schieten ) en een zwarte aktetas met het symbool van Hitman project, waarin hij een gedemonteerde sniper rifle (een wa2000 kan vervoeren). Als 47 is op de weg, hij draagt codenaam als “Tobias Rieper” of “Mr Metzger”, die een sarcastische verwijzing naar zijn werk (Rieper fonetisch overeenstemt met het Engels woord zijn Reaper , Duits: ” Grim Reaper”). Hij is ook de laatst overgebleven kloon. Alle klonen behalve één worden gedood door 47 aan het einde van het eerste deel in het sanatorium, samen met zijn “vader”. Zijn laatste overlevende broer wordt aan het einde van Deel 2 in St. Petersburg door 47 geëxecuteerd. Bovendien heeft Agent 47 zijn tattoo op het derde niveau in Hitman Absolution geknipt. De redenen lijken te zijn dat hij niet langer zijn leven als moordenaar zo wil leiden omdat hij Diana beloofd heeft. In de veelgeprezen nasynchronisatie van de Duitse versie van de games, geeft Torsten Michaelis 47 zijn stem.
  • Diana Burnwood : De contactpersoon van 47 bij het uitzendbureau . Haar uiterlijk is lange tijd onbekend, omdat ze nooit persoonlijk instructies en achtergrondinformatie geeft aan 47. Helemaal aan het begin van het vijfde deel, Hitman Absolution, maar het mysterie wordt onthuld en de portretfoto wordt uit hun bestand getoond. Ze heeft donkerbruin, schouderlang haar. Aan het einde van Blood Money redt ze waarschijnlijk Agent 47 door hem in een schijnbare staat met een injectiespuit te brengen terwijl politie-eenheden zijn schuilplaats bestormen. Ze keert deze toestand kort voor zijn crematie om met behulp van het tegengif. In Hitman Absolution wordt ze blijkbaar gedood aan het einde van het eerste niveau door Agent 47, maar verschijnt ze aan het einde opnieuw. Ze wordt in Hitman 2: Silent Assassin van Celine Fontangesgesproken. Van Hitman: Contracts, Petra Barthel leent haar haar stem.
  • Dr. Orth-Meyer : de maker van 47 en de tegenstander van Hitman: codenaam 47 . Een ingenieuze Duitse wetenschapper die ongeveer 50 jaar bezig was met het manipuleren van genetisch materiaal om een ​​leger van perfecte supersoldaten te creëren. Het meest succesvolle product van zijn experimenten, 47, gebruikte hij om de andere vier meesterbreinen achter het Hitman-project te elimineren. Toen hij in 48 een zogenaamd betere kloonreeks zag, lokte hij hem terug naar de gekkenhuis om hem van zijn opvolgers te laten verwijderen. 47 echter heeft deze intentie met succes omgekeerd, waarbij hij zijn volgelingen en uiteindelijk zijn schepper heeft gedood.
  • Agent Smith : terwijl in andere games in het actiegebied directe werknemers van anti- misdaad overheidsorganisaties vaak de belangrijkste helden zijn (bijvoorbeeld NSA- agent Sam Fisher in de stealth-shooter Splinter Cell van Tom Clancy ), wordt Hitman de CIA-Agent Smith geportretteerd als een naïef-komisch secundair personage. Het is een aanwijzing dat hij moet worden vrijgelaten uit een martelkamer in alle Hitman-delen van 47, waarbij hij altijd maar een onderbroek draagt ​​met het patroon van de Amerikaanse vlag. In het tweede deel wordt hij ook gekenmerkt als een alcoholist. In deel 4 moeten 47 de agent redden van een longziekenhuis dat alleen zijn patiënten geneest of bevrijdt. Daarom plaatst Smith serum in een doodrode staat en herleeft het met een tegengif aan het einde van het werk. Na de tweede missie in Las Vegas verrast hij 47 in zijn auto en geeft hem de opdracht om de vice-president van de Verenigde Staten en de moordenaar Mark Parchezzi III te vermoorden om een ​​aanval op de president te voorkomen. Met uitzondering van Hitman Absolution verschijnt Agent Smith in alle Hitman-delen.
  • Mei Ling : zoals Agent Smith, verschijnt Mei Ling in bijna alle delen in een soortgelijke handeling: ze is een prostituee van een Aziatische bendeleider (Lee Hong in Deel 1 en 3, Hayamoto in Deel 2) en wil 47 voor een terugkeer van bevrijd worden van hun kwelgeest. De ontmoeting met haar of zelfs haar bevrijding is geen vaste oplossing, maar geboden door het verloop van de kaderwet. Zo verwijst het gesprek tussen Mei Ling en 47 in het tweede Hitman-gedeelte (Death to the Shogun) naar de bevrijding bij de Lee Hong Assassination. Maar je kunt ook Mei Ling vermoorden, zodat je meteen de nodige informatie krijgt. Deze benadering is echter niet wat het zou moeten zijn.
  • Sergei Zavorotko : De tegenstander en de klant in het tweede Hitman-deel. Net als zijn broer Boris, een van de vijf vaders die in het eerste deel 47 doden, is Sergei een trekker van chemische, biologische en nucleaire wapens. Hij reactiveert 47 als een huurmoordenaar door zijn nauwste vertrouweling, pater Vittorio, uit de Siciliaanse maffia te ontvoeren. Hij gebruikt 47 om een ​​atoomwapensysteem aan te schaffen en de betrokken zakenpartners en medewerkers te elimineren. Terwijl het project vliegt, wil hij met behulp van kloon 17 en moordenaars van de Russische maffia 47 elimineren. Net als in de eerste Hitman-sectie 47 kunnen we deze intentie omkeren en 17 doden, en na de bevrijding van pater Vittorio, ten slotte, Sergei.
  • De assistent : een mysterieuze man in een zwart pak. Hij vestigt de aandacht van Sergey op 47 en herstelt zijn reactivering als huurmoordenaar. De afleveringen aan het einde van Hitman 2 wekken de indruk dat hij Sergej zelf in de val heeft gelokt en blijkbaar voor een hoger gekwalificeerde instelling werkt.
  • Alexander Leland Cayne : een gebruiker van een rolstoel met dwarslaesie sinds een ongeval dat alleen voor zichzelf en zijn organisatie wil klonen. Om deze reden wil hij vernietigen 47. Alexander’s linker helft van het gezicht en het linkeroog, dat vergifgroen is, zijn misvormd door het ongeluk. Het lijkt erop dat hij het speciale commando heeft gestuurd dat 47 in zijn hotelkamer heeft aangevallen. Hij is een senior lid van de franchise, heeft op zijn minst het kantoor van het agentschap ICA gesloten en heeft bijna alle agenten gedood. Cayne is een sterke sigarenroker en heeft stemmingswisselingen. Aan het einde van Blood Money kun je hem doden – op voorwaarde dat je jezelf kunt “bevrijden” van de dood-dode staat.

Romans over de spellen

  • William C. Dietz : Hitman: The Inner Enemy . Deel 1. Panini Verlag , 2007, ISBN 978-3-8332-1459-2 .
  • Nick: Hitman: Assassin . Schardt Verlag , 2007, ISBN 978-3-89841-364-0 .
  • Mawil : Action problem child . Reprodukt , 2007, ISBN 978-3-938511-81-7 (Dit deel bevat een stripverhaal over Hitman 2 [16] ).
  • Raymond Benson : Hitman: Verdoemenis . Panini Verlag , 2012, ISBN 978-3-8332-2529-1 .

Films

De film Hitman – Each Dying Alone zou oorspronkelijk op 12 oktober 2007 in de Verenigde Staten zijn verschenen , maar werd verplaatst naar 21 november 2007. De startdatum voor Duitsland was 13 december 2007. [17] Voor de rol van Agent 47 was oorspronkelijk Vin Diesel gepland, maar was toen dat van Timothy Olyphant speelde. Het filmen begon eind maart in de Bulgaarse hoofdstad Sofia .

Volgens IMDb was een tweede deel gepland voor 2012. [18] In juni 2012 Adrian Askarieh bekend als producent van de follow-up film. [19] De film kreeg de titel Hitman: Agent 47 op 21 augustus 2015 de Amerikaanse cinema, de film sterren Rupert Friend en Zachary Quinto . [20]

Webkoppelingen

 Commons: Hitman – verzameling van afbeeldingen, video’s en audiobestanden
  • Officiële website van de spelserie
  • Hitman serie op MobyGames (Engels)

Individuele proeven

  1. ↑ Ga naar:a Jaarverslag voor de periode 1 juli 2005 – 30 juni 2006 ( Memento van 22 augustus 2007 in het internetarchief ) Pagina 4 (Engels), PDF-bestand, teruggehaald op 14 december 2015.
  2. Jump up↑ hemscott.com : Jaarverslag 2006, pagina 9 (Engels), PDF-bestand, opgehaald op 24 januari 2008. SCi Entertainment Group Plc, Jaarverslag en Jaarrekening 2006.
  3. Spring omhoog↑ http://en.ign.com/news/18476/square-rechnete-mit-6-millie-verkauften-tomb-raider-internaren
  4. Spring omhoog↑ http://www.spieletipps.de/n_27949/
  5. Jump up↑ Eidos kondigt Kane en Lynch 2 en een nieuw Hitman-spel aan! Games Nieuws , 9 mei 2009, toegankelijk op 14 december 2015 .
  6. Jump up↑ Hitman: datum voor de volgende game. Games News , 25 juni 2009, toegankelijk op 14 december 2015 .
  7. Jump up↑ spieleradar.de: Hitman 5 – Abscondence: het vijfde deel is blijkbaar in ontwikkeling
  8. Jump up↑ Hitman: Absolution is uitgebracht op 20 november 2012! In: hitman-hq.de. 10 mei 2011, toegankelijk op 18 mei 2011 .
  9. Spring omhoog↑ Hitman: Sniper Challenge Veelgestelde vragen. Betreden op 31 juli 2012 .
  10. Jump up↑ Testverslag van Hitman: Absolution op GBase.ch
  11. Jump up↑ jpgames.de : Square Enix maakt Hitman bekend: HD Trilogy
  12. Jump up↑ Richard Cobbett: Hitman HD Trilogy recensie. In: Eurogamer.net. 1 februari 2013, toegankelijk op 31 mei 2017 (Engels).
  13. Jump up↑ Hitman – Seizoen 2 officieel bevestigd. In: ps4info.de. Betreden op 5 november 2016 .
  14. Jump up↑ GOTY Lanceerdag – Io-Interactive . In: Io-Interactive . 7 november 2017 ( ioi.dk [geopend op 13 november 2017]).
  15. Jump up↑ HITMAN – GOTY Releaseopmerkingen – Io-Interactive . In: Io-Interactive . 3 november 2017 ( ioi.dk [geopend op 13 november 2017]).
  16. Jump up↑ Extract van de hitman 2-strip van Mawil ( Memento, 27 november 2013 in het internetarchief )
  17. Spring omhoog↑ Website naar de film
  18. Spring omhoog↑ IMDb
  19. Jump up↑ Chris Tilly: Deus Ex-film in de fabriek IGN, 10 juli 2012, toegankelijk op 20 januari 2013
  20. Spring omhoog↑ Hitman: Agent 47 , Twentieth Century Fox, toegankelijk op 25 november 2014

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *