Tenchu

Tenchu ( Jap. 天誅 , Tenchu , dt. “Straf uit de hemel”) is een Japanse video game series in de Sengoku-periode rond 1600 is gevestigd. In 1998 voor de PlayStation publiceerde het eerste deel van de serie, Tenchu – Stealth Assassins , geldt in aanvulling op de Metal Gear – en Thief serie als mede-oprichter van het stealth genre.

De hoofdpersonen van de spellen zijn de twee ninja Rikimaru en Ayame , strijders van het huis Gohda die voldoen aan in de suggestie verschillende banen, voornamelijk huurmoorden. Dit gebeurt op de typische manier van stealth-spellen door sluipend en clandestien. Talloze elementen uit de Japanse geschiedenis en Japanse mythologie werdengebruikt om de spellen te presenteren .

Het debuut werd gevolgd door talloze sequels en uitlopers die voor verschillende consoles zijn verschenen. De PlayStation-onderdelen van de serie ontwikkelden de Japanse ontwikkelstudio Acquire , de latere delen zijn van K2 en From Software . Alle delen van de serie werden uitgebracht door Activision (de eerste 3), Ubisoft en Sega . De vierde aflevering van de serie is vrijgegeven voor Wii (en iets later voor PSP ), met de PSP- versie duidelijk met besturingsmechanismen die zijn ontworpen voor de Wii; vooral in swordplay.

Gameplay

De Tenchu- serie presenteert zichzelf als een actie-avontuur met sterke stealth-afzettingen en gevechten, die grotendeels moeten worden vermeden. Aan het begin van het spel heb je als speler de mogelijkheden tussen de twee speelbare personages Rikimaru ( 力丸 ), een ervaren en felle ninja die met een Ninjato gewapend is, draagt hij op zijn rug, of de jonge Kunoichi Ayame ( 彩女 ) dat twee Kodachi als wapens om uit te kiezen leidt . Andere personages kunnen in sommige games worden gespeeld of alleen in anderen. Beide dienen met hun Azuma Ninja-clanwiens laatste overlevenden Rikimaru en Ayame zijn, de gerespecteerde Lord Gohda, aan wie zij trouw zijn en wiens belangen zij vertegenwoordigen.

Aan het begin van elke missie krijg je de bestelling. Hier, bijvoorbeeld, moeten huurmoorden worden gedaan, zoals op een zakenman die de mensen en onderworpen of corrupte politici en leiders van rivaliserende clans exploiteert. Andere missies zijn boodschappen doen via vijandelijk grondgebied of het vrijlaten van gevangenen. Voor de start kun je, in aanvulling op de standaard wapen en de grijphaak waarmee grotere hoogten, meer wapens zoals bereiken shurikens , rook en brandbommen, evenals andere items, zoals vergiftigd voedsel, ervoor kiezen om dit te gebruiken vanaf nu.

Als speler stuur je het personage vanuit het perspectief van de achtervolging door de open gebieden, waar het mogelijk is in het geheim en ongezien om het doel te bereiken. Om dit te doen, gebruikt men de vele vaardigheden van de Ninja, sluipend rond en gebruikt mogelijke schuilplaatsen en de duisternis om te ontsnappen aan bewakers en politie. Als je stiekem onopgemerkt naar een vijand bent geslopen, kun je een stealth-kill uitvoerenveroorzaken; Een actie die een korte reeks triggers veroorzaakt waarin de vijand vakkundig wordt gedood. Als iemand door een tegenstander wordt gezien, nemen ze de achtervolging in. Of je staat voor het open gevecht, waarbij je het vaak verliest tegen een superieure kracht, of iemand zoekt zijn redding tijdens de vlucht en verbergt totdat de situatie weer kalmeert. Tegenstanders verschijnen in drie gemoedstoestanden (kalm, waakzaam, klaar om te vechten). Om ze te detecteren, evenals de gezondheid van de vijanden, dient de ninja-intuïtie in de hoek van het scherm, waar je ook de afstand tot de volgende vijand kunt lezen. Geduld en tactieken zijn essentieel om een ​​niveau succesvol af te ronden.

Aan het einde van de meeste levels (soms aan het begin of in de tussentijd) vecht je tegen een baas die vecht tegen een bijzonder sterke tegenstander die je moet verslaan in een open gevecht. Films blijven de verhaallijn draaien. Na elk niveau maakt het spel de balans op en evalueert het je eigen aanpak. Hier kunt houden, afhankelijk van het spel, beledigingen amateur of lof in de vorm van de naam Grandmaster optreden, die een impact hebben op de hoeveelheid en de kwaliteit van de verkregen voor het voltooien van de missie apparatuur hebt, hoe beter er niet in slaagt de rating, hoe meer en betere apparatuur Krijgt het personage in de toekomst door Lord Gohda verstrekt.

De reeks

De oorsprong van de serie in de late jaren 1990, de game werd beschouwd als nieuw en innovatief en Tenchu kreeg veel kritieken. De opwindende sfeer van de games en de soundtrack werden ook bijzonder geprezen.

Talrijke latere games, zoals Metal Gear Solid , Splinter Cell of Hitman , hebben elementen uit Tenchu ​​overgenomen of ontwikkeld. Nieuwere delen van de Tenchu- serie worden bekritiseerd door de vakpers wegens gebrek aan innovatie. Andere delen boden ook aanleiding tot kritiek vanwege grafische zwakheden of moeilijke controle tijdens open dagen. Jeugdprotesten bekritiseren ook het hoge aandeel van geweld in de spelen.

1998 verscheen alleen in Japan de game Tenchu . Een uitgebreide en opnieuw ontworpen versie van deze game vond toen zijn weg naar het westen als Tenchu: Stealth Assassins . Deze herwerkte game werd later opnieuw uitgebracht in Japan als Tenchu: Shinobi Hyakusen . Tenchu: Stealth Assassins (vrijgelaten vanaf de leeftijd van 18) werd geïndexeerd door het Duitse Federale Tentamenbureau ( Bundesprüfstelle für Jugendgefährdende Schriften ) na de publicatie in Duitsland . Dit werd gerechtvaardigd door het grove geweld en de gameplay van “sneaky moorden”.

Het spel Tenchu: Shadow Assault lijkt meer op een uitloper . Deze downloadbare game voor Xbox 360 werd op 8 oktober 2008 in Japan uitgebracht en bevat een actie en een puzzel in isometrisch perspectief.

Chronologie

titel platform Uitgavedatum
Japan
Uitgavedatum
Noord-Amerika
Releasedatum
Europa
Tenchu PlayStation 26 februari 1998
Tenchu: Stealth Assassin PlayStation 31 oktober 1998 31 augustus 1998
Tenchu: Shinobi Hyacusen PlayStation 11 november 1999
Tenchu ​​2: Geboorte van de Stealth Assassin PlayStation 30 november 2000 7 augustus 2000 8 september 2000
Tenchu: Wrath of Heaven PlayStation 2 24 april 2003 11 maart 2003 7 maart 2003
Tenchu: Return from Darkness Xbox 27 mei 2004 9 maart 2004 17 maart 2004
Tenchu: Fatale schaduwen PlayStation 2 22 juli 2004 15 februari 2005 26 april 2005
Tenchu: Time of the Assassin Playstation Portable 28 juli 2005 22 juni 2006
Tenchu: Dark Secret Nintendo DS 6 april 2006 21 augustus 2006 24 november 2006
Tenchu ​​Z Xbox 360 5 oktober 2006 12 juni 2007 27 juni 2007
Tenchu ​​Shadow Assassin Wii / PlayStation Portable 12 februari 2009 onbekend 31 maart 2009

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *