Time splitters

TimeSplitters verwijst naar een first-person shooter- serie, die nu drie games bevat. Het eerste deel is alleen beschikbaar voor de PlayStation 2 , maar vanaf het tweede deel zijn de games ook verschenen voor de Xbox en de GameCube . De studio, die alle games ontwikkelde, werd in januari 2009 gekocht door de Duitse ontwikkelaar Crytek . [1]

TimeSplitters

TimeSplitters is het eerste deel van de gelijknamige first-person shooter- serie en verscheen in 2000 voor de PlayStation 2 . Timesplitters bevat spelmodi Story, Arcade en Challenges, evenals een level-editor. In het tweede en derde deel is Sgt. Cortez, een Spacetime Marine, de hoofdpersoon.

Verhaal

De verhaalmodus kan zowel alleen als coöperatief in paren worden opgelost. Het bevat negen niveaus die niet aan elkaar gerelateerd zijn, tussenfilmpjes en een correct verhaal bestaan ​​niet. In elk niveau moet de speler een doelobject verzamelen en het vervolgens naar een richtpunt brengen. Afhankelijk van het niveau, verandert het personage. De moeilijkheidsniveaus zijn eenvoudig, normaal en moeilijk toegankelijk. Op normale en zware niveaus omvatten de levels niet alleen meer vijanden, maar ook extra spaties en de doelen liggen ergens anders. Door de eenmalige playthrough zijn de uitdagingen ontgrendeld.

Recensies van de Trade Press

Voor het grootste deel ontving Timesplitters goede recensies in de pers, ondanks de gematigde techniek en het onsamenhangende verhaal dat in veel recensies werd bekritiseerd. De multiplayer-modus en de niveau-editor daarentegen werden positief opgenomen. De meeste beoordelingen waren tussen 75% en 90%.

TimeSplitters 2

TimeSplitters 2 is het tweede deel van de first-person shooter- serie TimeSplitters en werd in 2002 uitgebracht voor de PlayStation 2 , Xbox en de GameCube . De meeste tijdschriften en websites beoordelen het tweede deel van de trilogie het best.

Inhoud

De speler bestuurt de figuur Sgt. Cortez en moet de tijdkristallen verzamelen, wat verdere tijdreizen mogelijk maakt. Deze kristallen werden geruild door de zogenaamde Berserker-splitters in een totaal van tien verschillende tijdzones:

  • 1990 Siberië
  • 1932 Chicago
  • 1895 Notre Dame
  • 2280 Planet X.
  • 2019 Neo Tokyo
  • 1853 Wild West
  • 1972 nucleaire splitter
  • 1920 Azteekse ruïnes
  • 2315 robotfabriek
  • 2401 ruimtestation

Functies

De uitgebreide game biedt naast de verhaalmodus ook een arcade-modus en een editor. In arcade-modus kunt u ongeveer 100 tekens en veel meer niveaus spelen.

Arcademodus

De arcade-modus van TimeSplitters 2 is onderverdeeld in “Arcade – Liga” en “Arcade – Eigen”.

Arcade – League

Arcade – competitie is onderverdeeld in de drie leagues amateur league, ereliga en elite league. Nadat je met succes een competitie hebt gespeeld, is de volgende ontgrendeld. In het begin is alleen de amateur-competitie bespeelbaar.

Elke divisie is opnieuw verdeeld in vijf verschillende reeksen en elke reeks bevat drie grotendeels gelijkaardige spellen waarin je een Bronze-, Silver-, Gold- of zelfs Platinum-medaille kunt verdienen. Als je in alle drie de wedstrijden in een serie een medaille hebt gewonnen, wordt de serie als voltooid beschouwd. Als je alle series van een competitie hebt voltooid, is dit gedaan en de volgende zal worden ontgrendeld, wat weer resulteert in het voltooien van alle series. Als je games voltooit, krijg je nieuwe personages of wapens vrij, afhankelijk van hun prestaties.

Arcade – Eigen

Arcade – Own verwijst naar de multiplayer- modus van TimeSplitters 2 . Hier hebt u de keuze uit drie snelheden: koel, normaal en gestoord. Verder heb je de keuze uit 16 verschillende multiplayer-modi waarin bots kunnen worden ingesteld:

  • Deathmatch
In deathmatch moet je zoveel mogelijk punten verzamelen door een tegenstander te elimineren totdat een bepaald aantal zogenaamde frags is bereikt of de tijd is verstreken. Deze modus komt overeen met de ” standaard deathmatch “.
  • team Deathmatch
In ” Team Deathmatch ” zijn dezelfde regels van toepassing als in “Deathmatch” met de uitzondering dat hier maximaal vier teams worden gevormd en de spelers van een team punten verzamelen.
  • Leg de tas vast
In ” Capture the Bag ” -modus twee teams die bewaakt door de tegenstanders zakken (zak: . Engl Voor pocket) te stelen en terug te brengen naar hun eigen basis. Het team dat na een bepaalde tijd een bepaald aantal punten of de meeste punten heeft bereikt, wint het spel.
  • Bag day
In de “Bag Tag” -modus moet elke speler proberen de tas die op een bepaalde locatie is gestald op te halen en zo lang mogelijk te bewaren. Als de bagagedrager is geëlimineerd, kan deze door een andere speler worden opgehaald. De speler die de tas het langst na een bepaalde tijd heeft gedragen, wint het spel.
  • Tabula rasa
In de spelmodus ” Tabula rasa ” krijgt elke speler een bepaald aantal levens. Er wordt een leven verbruikt als de speler wordt uitgeschakeld. Als hij zijn leven lang heeft opgebruikt, eindigt het spel voor hem. Eén speler wint als alle anderen geen leven meer hebben.
  • krimpen
De spelmodus “Shrink” is een variant van de “Deathmatch” waarbij de regel van toepassing is: hoe lager de rang, hoe kleiner het teken. Dit personage is dus moeilijker te raken en heeft dus betere kansen om een ​​rang terug te winnen.
  • vampier
De spelmodus “Vampire” is een variant van de “Tabula rasa” -modus, waarbij je tijdens het spel bloed verliest en ontvangt, als je een speler elimineert. Als een speler geen bloed meer heeft, verliest hij een leven. Eén speler wint als alle anderen geen leven meer hebben.
  • dief
De “Thief” -modus is een andere variant van de “Deathmatch”, waarbij je punten krijgt niet voor het elimineren van vijanden, maar voor het verzamelen van munten die geëmitteerde vijanden achterlaten. Hier is de mogelijkheid om punten van tegenstanders te verzamelen zonder ze zelf te hebben geëlimineerd.
  • Flammentanz
De “Flammentance” -modus is vergelijkbaar met de “Bag Tag” -modus, behalve dat één speler begint te branden en een andere speler moet aanraken om de vlam te vuren. De speler die het minst heeft gebrand, wint het spel.
  • virus
In de Virus-modus begint de ene speler als de viruszender en moet hij anderen infecteren door hem aan te raken. Eén speler wint wanneer alle anderen zijn geïnfecteerd.
  • vernieuwing
De modus “Regeneratie” is een andere variant van de “Deathmatch”, maar kan ook worden gespeeld als een “Team Deathmatch”. Het verschil met de normale modus is dat je tijdens het spel verloren energie terugkrijgt.
  • bloedzuiger
De spelmodus “Egel” is een andere variant van de “Deathmatch”, maar kan ook worden gespeeld als een “Team Deathmatch”. Het verschil met de normale modus is dat je verloren energie krijgt als je een tegenstander raakt.
  • zones
In de modus Zones spelen twee teams tegen elkaar. Dit omvat het besturen van verschillende zones op de kaart en het verzamelen van punten. Een zone wordt als gecontroleerd beschouwd als deze zijn eigen teamkleur heeft geaccepteerd door deze aan te raken. Het team met de meeste punten na een bepaalde tijd wint het spel.
  • aanval
Speel ook in de modus “Charge” twee teams tegen elkaar. Het is noodzakelijk om een ​​basis binnen een bepaalde tijd te veroveren of te verdedigen. Je verovert de basis door een controlepunt te bereiken en een taak uit te voeren die bijvoorbeeld het vernietigen van lopen of het bedienen van schakelaars omvat. Om de basis te verdedigen, mag deze niet binnen de gegeven tijd zijn overwonnen.
  • gladiator
De Gladiator- modus is een andere variant van de Deathmatch waarbij alleen de speler punten kan verdienen die een gladiator is. De speler die de gladiator elimineert, wordt de gladiator zelf.
  • Affiger-assistent
De modus “Affiger Assistant” is een andere variant van de “Deathmatch”, waarin de als laatste geplaatste speler nu en dan ondersteuning krijgt van een bepaald aantal gewapende apen.

Uitdagen

In de uitdagingsmodus moet de speler in onsamenhangende games bepaalde taken oplossen die doen denken aan story-modustaken, zoals onopgemerkt verdwijnen of ruiten inslaan. Nogmaals, de prijzen zijn toegekend aan brons, zilver, goud en platina.

Prijzen

  • Speel de Playstation Award – 10/2002
  • Officiële Playstation 2 Magazine Award – 11/2002
  • Playzone-hit – 11/2002

Waarderingen

  • Spelers 11/02: 89%
“Extreem uitgebreid egoplezier met vloeibare bombastische graphics, veel afwisseling, schitterende multiplayermodi en ongeëvenaarde precisiecontrole.”
  • Playzone 11/02: 90%
“Voor first-person shooterfans een duidelijke verplichte aankoop!”
“En niet anders, first person shooters moeten op consoles kijken!”
  • OPM2 11/02: 92%
“De first-person shooter van het jaar: snel, gevarieerd en super vloeiend.”
“Fantastische tijdreizen-shooter met uitstekende technologie. Genial! “
“Eindelijk is er een perfect speelbare first-person shooter voor de PS2!”

TimeSplitters: Future Perfect

TimeSplitters: Future Perfect is het derde deel van de first-person shooter- serie TimeSplitters en werd in 2005 uitgebracht voor de Playstation 2 , Xbox en de GameCube . In tegenstelling tot de eerste twee delen, werd Future Perfect uitgegeven door Electronic Arts en niet langer door Eidos Interactive .

Time Splitters: Future Perfect heeft, in tegenstelling tot zijn voorgangers, een verhaalmodus met een samenhangend verhaal met inbegrip van tussenfilmpjes. Ook nieuw is de mate van geweld. De meer realistische dood-animaties van de voorgangers zijn bijvoorbeeld de afbeelding van bloed en uiteenspattende lichamen.

Grafisch gebruikt het spel de respectieve systemen, zelfs als het er op het eerste gezicht niet uit ziet. De grafische weergave is zeer kleurrijk en zeer gedetailleerd. Bloed kleeft aan de muren en geweerschoten zijn vies. Ook nieuw is de introductie van voertuigen die in elke modus kunnen worden gebruikt. De meeste zijn ongewapende jeeps, alleen bij sommige missies kun je gewapende voertuigen besturen. Er zijn ook 150 speelbare personages in het derde deel.

Het oorspronkelijke is dat je maximaal vier keer per keer op dezelfde plek kunt blijven om een ​​team met jezelf te vormen. Dit wordt verklaard door enkele missies in de verhaalmodus, waarbij je door wormgaten springt en jezelf ontmoet (door door wormgaten in het spel te springen, maak je een beetje tijdreizen).

Multiplayer

De multiplayer-modus heeft verschillende wijzigingen ondergaan, in tegenstelling tot zijn voorganger. Zo werden de modi “bloedzuiger” en “vlamdansen” afgeschaft, terwijl “tabula rasa” werd hernoemd tot “eliminatie”. De competitiemodus, waarin de speler alleen vooraf geconfigureerde multiplayer-scenario’s kan spelen, is ook teruggebracht tot drie series per competitie (voor uitleg over de competitiemodus, zie hierboven).

Uitdagingen

De uitdagingsmodus is behouden en bestaat uit zeven reeksen, die op hun beurt uit drie afzonderlijke missies bestaan. Net als in de ligamodus, kan de speler ook enkele cheats ontgrendelen, zoals grotere hoofden, spatten in plaats van kogelgaten of onzichtbaarheid van alle personages, in verhaal- of arcademodus, afhankelijk van de ontvangen award vinden.

Mapmaker

De level-editor, genoemd in de game Mapmaker, is uitsluitend bedoeld voor de creativiteit van de speler en is niet nodig om het spel 100% te voltooien. Daar wordt de verlichting van elke kamer of weersomstandigheden op outdoor niveaus en zelfs verschillende AI patronen voor bots of gebeurtenissen door een If..Then kan, in aanvulling op het opstellen van een maximaal 5 verdiepingen uitgebreide complex en het inbrengen van verschillende wapens, geschutskoepels of obstakels. Systeem (voorbeeld: “Wanneer een speler de deuren van een kamer sluit” of “Wanneer alle vijanden unlock-deuren sluiten”) kan worden ingesteld voor aangepaste verhaalmissies. Daarnaast zijn er enkele voorgeprogrammeerde kaarten van Mapmaker, voornamelijk om de mogelijkheden van de kaartenmaker te illustreren, maar ze kunnen ook worden geladen, bewerkt en individueel worden opgeslagen. De kaarten of missies die met de editor zijn gemaakt, kunnen in elke modus worden geselecteerd zolang aan de noodzakelijke voorwaarden wordt voldaan. (Voorbeeld: spawn punten voor spelers of bots, pocket voor “Capture the Bag” of logica voor het verhaal missies), maar u kunt ook worden vergrendeld voor verschillende modes, als men gelooft dat de kaart is niet geschikt voor deze modi.

TimeSplitters 4

Free Radical Design heeft TimeSplitters 4 in het najaar van 2007 aangekondigd. Op zijn homepage heeft Free Radical Design een video over TimeSplitters 4 aangeboden. Bovendien kon je stemmen op de startpagina van Free Radical Design voor welke console de game zou moeten worden ontwikkeld. In 2009 werd de studio echter overgenomen door Crytek en in 2012 kondigde Crytek UK aan dat de ontwikkeling van TimeSplitters 4 was stopgezet. [2]

Webkoppelingen

  • TimeSplitters bij MobyGames (Engels)

Individuele proeven

  1. Jump up↑ Crytek koopt Free Radical, zegt Company Scriptwriter
  2. Jump-up↑ Andre Left: TimeSplitters 4 – Crytek UK: “Not in Development”. In: GameStar . 27 april 2012, toegankelijk op 25 maart 2017 .

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *