Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent

Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent is de vijfde aflevering van deSplinter Cell- serie , die in 2006 verscheen voor talloze platforms. De titel is ontwikkeld door Ubisoft Montrealen Ubisoft Shanghai en uitgegeven door Ubisoft . Het zou volgens Ubisoft oorspronkelijk al eind april 2006, ongeveer een jaar na de release van Splinter Cell Tom Clancy’s: Chaos Theory zal worden gepubliceerd . Vanwege vertragingen in de ontwikkeling werd de releasedatum verschillende keren uitgesteld.

Splinter Cell: Double Agent neemt de verhaallijn van zijn voorganger Splinter Cell: Essentials over en breidt deze uit. De hoofdpersoon, agent Sam Fisher, infiltreert in een terroristische organisatie en probeert het van binnenuit te vernietigen. Om dit te doen, moet hij zijn vertrouwen verdienen door het uitvoeren van bestellingen voor hen. De speler moet er echter voor waken niet zozeer een terrorist te zijn als door zijn cliënt, de NSA , als een verrader te worden beschouwd. Tegelijkertijd moet hij ervoor zorgen dat zijn camouflage niet omhoog vliegt.

Spelprincipe

Splinter Cell: Double Agent is net als zijn voorganger een stealth-shooter . De speler neemt de rol aan van de Amerikaanse agent Sam Fisher. In tegenstelling tot de meeste andere shooters gaat het bij missies niet zozeer om het afsluiten van vijanden als om het onopvallend verplaatsen ervan. De speler krijgt aan het begin van elke missie munitie, maar dit is vrij schaars. Hiervoor heeft hij verschillende kijkapparatuur, z. B. een nachtzichttoestel of een thermische bril en camera’s uitgerust. [1]

De speler wordt door zijn cliënt naar verschillende toepassingsgebieden gestuurd, waar hij verschillende doelen moet of moet voltooien, verplicht en optioneel. De niveaus zijn, zoals bij alle splinter-celtitels , nogal donker. De speler heeft een advertentie die hem informeert hoe zichtbaar hij is voor zijn tegenstanders. Als de speler stopt in verlichte gebieden, is hij duidelijk zichtbaar. Als hij zich in donkere nissen verbergt, wordt hij echter nauwelijks door zijn tegenstanders gezien. [2]

Een belangrijke innovatie ten opzichte van voorgaande Splinter Cell- titels is het missieontwerp: voor het eerst kan de speler kiezen tussen twee klanten, de NSA en de JBA. De speler heeft een zekere mate van vertrouwen in beide facties. Aangezien beide facties vijanden zijn, neigt het vertrouwen van de ene factie te verminderen als de andere toeneemt. De speler moet altijd voorzichtig zijn om van beide kanten te genieten, anders wordt zijn camouflage onthuld of wordt hij beschouwd als een verrader. [1]

Actie

Het is het jaar 2008. Sam Fisher is op missie naar een geothermische energiecentrale in IJsland. Tijdens de missie breekt Lambert de missie van Fisher en zijn collega Hamsa af. Later leert Sam van het dodelijke auto-ongeluk van zijn dochter Sarah. Diep getroffen door dit nieuws, blijkt hij niet in staat om zijn werk voort te zetten. Irving Lambert is gedwongen zijn elite-spion uit de dienst te schorsen. Enkele pijnlijke maanden later: Sam slaagt er niet in om de traumatische gebeurtenissen te verwerken. Om te stoppen vraagt ​​hij Lambert om een ​​nieuwe baan: dit biedt Sam de positie van een NOC (Non Official Cover Agent).

Het belangrijkste doelwit is de infiltratie van een terroristische groep genaamd John Brown’s Army ( JBA ). Deze keer gaat het om het accepteren van een nieuwe identiteit en het verkrijgen van informatie van binnenuit – als een dubbelagent. [1]

Na een geënsceneerde bankoverval met 15 doden, wordt Fisher veroordeeld tot levenslange gevangenisstraffen en naar het detentiecentrum van Elsworth, Kansas gebracht. Daar zou hij met JBA-lid Jamie Washington uit de gevangenis ontsnappen om het vertrouwen van JBA te winnen en daar te worden toegelaten. Ze vangen vervolgens een nieuwshelikopter en ontsnappen naar het hoofdkwartier van JBA, een terroristische organisatie onder leiding van Emile Dufraisne, die rechtstreeks opereert vanuit Amerikaans land.

In Splinter Cell: Double Agent , kunt u bestellingen accepteren van zowel NSA-overheidsfunctionarissen als terroristen. De grijze gebieden op het gebied van conflicten tussen recht en gerechtigheid fuseren echter af en toe op een diffuse manier. De speler heeft de mogelijkheid om zelf te beslissen welke factie hij wil benaderen. Afhankelijk van zijn aanpak en het verloop van de laatste missie, zijn er drie verschillende doelen die eindigen met Fisher’s arrestatie, Fisher’s escape of Fisher’s succesvolle terugkeer naar de NSA. [1]

Ontvangst

Scorespiegel

  • PC Actie 11/2006 87%
  • GamePro 05/2006 91%
  • Xboxdynasty 10/2006 9.2 (Xboxdynasty Award)
  • GamesNietal 88%
  • Officieel Xbox Magazine 9.0

Webkoppelingen

  • Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent bij MobyGames (Engels)

Individuele proeven

  1. ↑ Ga naar:a d Douglass Perry: Test Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent (Engels). In: IGN Entertainment . Ziff Davis , 22 november 2006, toegankelijk op 4 januari 2014 .
  2. Jump up↑ Greg Kasavin: Test Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent (Engels). In: GameSpot . CBS Corporation , 18 oktober 2006, is op 4 januari 2014 geopend .

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *