Unreal II: The Awakening

Unreal II: The Awakening (de ondertitel op . Engels ontwaken ) is een first-person shooter van de Amerikaanse ontwikkelstudio’s Legend Entertainment . Het is de opvolger van het succesvolle computerspel Unreal van Epic Games en werd uitgebracht na vele jaren van ontwikkeling in februari 2003 door Atari .

Actie

In Unreal 2 speel je de rol van ex-soldaat die met het ruimteschip Atlantis op patrouille is in opdracht van de koloniale overheid aan de rand van het beschaafde deel van de melkweg en betrokken is bij een reeks avonturen. De kleine bemanning van het schip bestaat ook uit de officier Aida, de oorlogsveteraan Izaak en een buitenaardse piloot genaamd Ne Ban. In de loop van het spel leert de speler deze personages beter kennen en leert iets over het achtergrondverhaal van elk individu. In Unreal 2 Er zijn een aantal verschillende soorten vijanden (maar meestal worden er maximaal twee soorten tegelijkertijd in een level weergegeven) en tijdens het spel worden veel verschillende planeten bezocht, waaronder een jungle-wereld, een woestijnplaneet en een ijzige maan.

Productienota ‘s

Unreal 2 is ontwikkeld door Legend Entertainment in opdracht van Epic Games. Al in 1999 ontwikkelde Legend Entertainment de extensie Return to Na Pali van het eerste deel en kreeg ook erkenning door de fantasy- shooter Wheel of Time . Na de voltooiing van Unreal II werd de ontwikkelaarstudio echter door de eigenaar Atari ontbonden. Net als Unreal had Unreal II ook een Unreal Gold Edition , waaronder Unreal II en Unreal Tournament 2003 . Later is er een poort naar de Xbox gemaakt, die werd gepubliceerd in februari 2004.

Technologie

Om de spelwereld te vertegenwoordigen , werd de Unreal Engine 2 gebruikt, waarmee grote buitengebieden konden worden gerepresenteerd in een ongekende detailrijkheid. Voor het geluid werd de huidige EAX- technologie gebruikt.

De Duitse versie van het spel is voorzien van Duitstalige synchronisatie en gecensureerd als zijn voorganger om indexering te voorkomen. Terwijl de voorganger in de Duitse versie nog steeds wat bloed te zien kreeg, wordt volledig afgezien van Unreal 2 .

Ontvangst

Als de directe opvolger van Unreal en de extensie Return to Na Pali , vertoont Unreal 2 weinig relatie met zijn voorganger. Het is onduidelijk of de twee verhalen enig verband hebben en of Unreal 2 een prequel of een vervolg is. De enige duidelijkheid is dat het scenario in hetzelfde universum speelt, zoals de Skaarj (een buitenaards ras) ook in deze titel voorkomt.

Het niveauontwerp in Unreal 2 is extreem lineair en beperkend, zodat de speler weinig kans heeft om zelfstandig de omgeving te verkennen of een situatie anders te benaderen. Bovendien zijn de niveaus meestal erg kort en veranderen vaak het tafereel, in tegenstelling tot de enorme en aaneengesloten niveaus van zijn voorganger.

De kunstmatige intelligentie werd ook sterk bekritiseerd. De computergestuurde tegenstanders gedragen zich heel eenvoudig en draaien zonder rekening te houden met hun eigen welzijn in hun ondergang.

De zeer korte speeltijd stelde ook veel klanten teleur.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *