Van stof

From Dust is een computerspel van Ubisoft uit het genre Göttersimulation . Het spel is ontwikkeld door Eric Chahi , die het beschreef als de spirituele opvolger van Populous . [1]

Spelprincipe

De speler neemt de rol aan van Deity Breath , die verschillende vermogens heeft om het landschap te veranderen. Het doel van het spel is om een natuurlijk volk te plaveien door het landschap een begaanbare weg naar een totempaal te maken . Spelers kunnen onder meer zand, water en lava verplaatsen om dammen te bouwen of lavastromen om te leiden. Het spel maakt gebruik van een physics-engine om een ​​dynamisch natuurlijk landschap te simuleren, waarbij de acties van de speler en natuurlijke omstandigheden zoals vulkaanuitbarstingen of tsunami’s het landschap snel veranderen.

Ontwikkeling

Eric Chahi beweerde geïnspireerd te zijn door een bezoek aan de actieve vulkaan Yasur in Vanuatu . Als een verdere bron van inspiratie gaf hij de games Populous en Rez . Aan het einde van 2006 presenteerde Chahi het game-idee Ubisoft. De ontwikkeling begon in 2008 in de ontwikkelingsstudio Ubisoft in Montpellier . [2]

Webkoppelingen

  • Officiële website
  • Interview van Joystiq.com met Eric Chahi ( Memento van 31 mei 2013 Internet Archive ) (Engels)
  • Interview met Edge-online.com met Eric Chahi ( Memento, 27 januari 2015 in het internetarchief ) (Engels)

Individuele proeven

  1. Jump up↑ Kris Pigna: E3 2010: Chahi’s Project Dust is een “spirituele erfgenaam van populous” ( Memento van 23 januari 2014 in het archief van archief.is ), 16 juni 2010. In: 1UP.com . Betreden op 18 januari 2014.
  2. JumpUp ↑ From Dust Preview , 15 juni 2010. In: VideoGamer.com. Betreden op 18 januari 2014.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *