World Racing

World Racing is een reeks racesimulaties ontwikkeld door de Duitse fabrikant Synetic uit Gütersloh . Het eerste deel is vernoemd naar de besloten wagen Mercedes-Benz World Racing (MBWR-short), terwijl de opvolger kortweg World Racing 2 (korte WR2) heette .

Spelbeschrijving

Mercedes-Benz World Racing verscheen voor het eerst in 2003 voor de Xbox en later voor Windows , PlayStation 2 en Nintendo GameCube en bouwde voort op de ervaring van de vorige games van de fabrikant ( NICE 2 , Mercedes-Benz Truck Racing ). Volgens de titel waren alleen Mercedes-Benz- voertuigen inbegrepen , waarbij naast het toenmalige huidige aanbod van productievoertuigen ook enkele racewagens (bijv. W 125 ) en historische auto’s (bijv. 280 SL ) werden opgenomen. World Racing 2verscheen in 2005 voor dezelfde systemen behalve de GameCube, maar ook voor voertuigen van andere fabrikanten ( Volkswagen , Škoda , Alfa Romeo, enz.) en was ook technisch gebaseerd op een volledig vernieuwde game-engine .

Kenmerkend voor het spel is het ontwerp van de racebanen. In eerdere racespellen, waarbij de routes tubulair of tubulair waren door een ruimte die niet werd gebruikt in het spel, gebruikte World Racing een volledig berekende kaart met een vooraf bepaald netwerk van begaanbare tracks. Deze vooraf bepaalde routes zijn anders geblokkeerd voor verschillende routes. Over het algemeen maakte deze techniek, die al in spellen zoals Carmageddon werd gebruikt , het mogelijk om de speler in een groot gebied met een hoge zichtbaarheid en veel details weg van de baanranden te rijden.

Speels is de carrière-modus op de voorgrond. Hier vinden races plaats in een voortdurend veranderend landschap en met andere voertuigen. Daarnaast moet de speler in de carrièremodus ook speciale taken (zogenaamde missies ) uitvoeren, zoals het vertrek van controlepunten die in het veld zijn verdeeld of het opzetten van een nieuw rondenrecord op een testbaan. De speler wordt beloond door nieuwe voertuigen, motoren en tracks te ontgrendelen. Als onderdeel van een prestatiebeoordeling ontvangt de speler bovendien partiële scores voor andere punten dan het pure race-resultaat; dus zijn rijstijl, zijn eerlijkheid en andere dingen worden geëvalueerd. Bovendien kan de speler op elk moment een enkele race start of herhaal carrièremissies.

Een multiplayermodus was MBWR aanvankelijk alleen in de vorm van een gesplitst scherm leverbaar, met een patch ras lokaal netwerk of het internet mogelijk. In WR2 zijn deze opties standaard al beschikbaar.

Op 2 november 2009 heeft de ontwikkelaar Synetic na meer dan vier jaar, verrassend genoeg, een patch uitgebracht voor World Racing 2 , waarmee problemen met de kopieerbeveiligingsdriver onder Windows 7 wordengeëlimineerd. Na de installatie kan het spel worden gestart zonder de originele dvd in te voegen, die door de fans altijd positief werd ontvangen, omdat de update synoniem kan zijn aan andere besturingssystemen . Het bevat ook alle bugfixes van vorige patches. [1]

Ontvangst

beoordelingen
uitgave waardering
Computerspelletjes 1.64 [2]
Gamestar 82% [3]
PC actie 77% [5]
PC Games 80% [4]

Bij MBWR was er weinig negatieve kritiek van de vakpers . Naast het ontbreken van een netwerkmodus werden de meeste kritiek geleverd op de kleine agressieve en altijd perfect bewegende computer-tegenstanders. Om technische redenen leveren de meeste getoonde bomen ook geen obstakels op en is er kritiek op dat er geen manier is om de opstelling van het voertuig te veranderen. Anders, het spel gevonden bij de auteurs, echter, enkele volgers en ontving de volgende beoordelingen:

Ook World Racing 2 werd opgenomen consistent positief en kreeg hoge waardering scores. Vooral de grote keuze aan voertuigen was overtuigend en de vrienden van de reeds bekende, vrij bevaarbare en zeer gedetailleerde landschappen vonden hun weg. Punten van kritiek waren, onder andere, de beginner te moeilijk ontworpen carrièremodus en geassocieerd met de late volledige activering van de modus vrije rit . Over het algemeen zou World Racing 2 de volgende ranglijsten kunnen bereiken:

  • PC Games 11/2005: 83%
  • Gamestar 11/2005: 80%
  • PC Actie 12/2005: 81%
  • Netwerkwereld: 88%
  • Power Play 10/2005: 77%

Inbegrepen routes

Mercedes-Benz World Racing

  • Alpen (besneeuwd en zomers)
  • Australië ( Outback en kust)
  • Japan (vulkanisch landschap, bergen en meren)
  • Mexico (kust, regenwoud en tempel van de Azteken )
  • The City ( stad met verschillende districten)
  • Nevada (bergen en dorpen, evenals gebied 51 )
  • Hockenheimring (replica van de renbaan met dezelfde naam)
  • Testcentrum met verschillende cursussen en off-road routes

World Racing 2

  • Wereld 1: Italië (heuvelachtig landschap met historische stad)
  • Wereld 2: Hawaii (bergen, kustwegen en de Pearl Harbor Marine Base )
  • Wereld 3: Miami (stad aan zee)
  • Wereld 4: Egypte (woestijn, piramides van Gizeh en rivier de Nijl )
  • Wereld 5: Hockenheimring (replica van het racecircuit met dezelfde naam)
  • Wereld 6: Testcentrum (groot, racebaan-achtig gebied)

Gemeenschap

Beide games hebben een grote fancommunity op internet die voornamelijk add-ons produceert in de vorm van nieuwe voertuigen, vinyls, tracks of velgen, waarbij vaak voertuigen worden geconverteerd van andere racegames (bijv. Need for Speed of Test Drive Unlimited ) , Speciaal voor dit doel hebben fans speciale programma’s ontwikkeld om modders gemakkelijker te laten werken. Een van de meest populaire zijn de Mesh Tool Kit (MTKit), die uitgebreide materiaalinstellingen op het voertuig mogelijk maakt, en de WR2 Manager, die de toevoeging van nieuwe routes in World Racing 2 mogelijk maakt . Beide tools zijn gemaakt door de modder Kromgeschreven en regelmatig bijgewerkt. Bovendien is het sinds de uitgave van een speciale “Landschapseditor” door Alma mogelijk om vanuit het niets scenario’s te creëren en deze in het spel te implementeren.

In totaal zijn sinds het verschijnen van WR2 in het jaar 2005 meer dan 1000 aanbouwvoertuigen [6] en meer dan 100 afstanden [7] gepubliceerd. Zelfs vandaag worden bijna dagelijks nieuwe add-ons uitgebracht, wat aangeeft dat de game nog steeds erg populair is, zelfs enkele jaren na de release. Het creëren van nieuwe routes, die aanvankelijk nogal moeilijk leken vanwege geschikte programma’s en een gebrek aan kennis over de programmastructuur, neemt nu toe. Veel van de nummers zijn geconverteerd van andere games, maar steeds meer fans maken ook scenario’s met 3D-programma’s zoals Blender .

Populaire aanpassingen aan World Racing 2 omvatten de “snelweg” -scenario’s van de game Alert voor Cobra 11: Nitro of “Alps” uit het eerste deel van de World Racing-serie, die beide werden geconverteerd door Krom. Onder de meest populaire voertuigen zijn voornamelijk sport en super auto’s en tuning -versies, evenals de productie van auto’s van fabrikanten zoals Mercedes-Benz , BMW , Porsche , Audi of Volkswagen .

Op basis van dit grote aantal extra voertuigen organiseert een klein deel van de gemeenschap ook zijn eigen raceliga, waar races met onregelmatige tussenpozen worden gehouden , voornamelijk op bestaande routes (bijv. Le Mansof Spa-Francorchamps ) in verschillende klassen.

Webkoppelingen

  • World Racing-serie op MobyGames (Engels)
  • Fanpage met info, add-ons, nieuws en forum
  • Homepage van toolontwikkelaar en modder Krom

Individuele proeven

  1. Spring omhoog↑ Patch v1.4.3 – Problemen met Windows 7 opgelost . Nieuws op games.reveur.de. Betreden op 7 januari 2010.
  2. Spring omhoog↑ ComputerBild Spiele 3/03
  3. Spring omhoog↑ GameStar 10/2003
  4. Spring omhoog↑ PC Games 10/2003
  5. Spring omhoog↑ PC Actie 11/2003
  6. Jump up↑ Voertuig downloads door fans . Database op games.reveur.de. Betreden op 12 april 2010.
  7. Spring omhoog↑ Scenario-downloads . Database op games.reveur.de. Betreden op 6 januari 2011.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *