X-Blades

X-Blades is een videogame ontwikkeld door de Moskouse studio Gaijin Entertainment en verhuisd door TopWare Interactive en ZUXXEZ Entertainment . De actiegame werd eerder in 2007 uitgebracht onder de naam Oniblade in Rusland en is sindsdien ontwikkeld op gebieden zoals grafische weergave en gameplay. [1]

Actie

In het midden van de X-Blades Treasure Hunter Ayumi, die een kaart begin van het spel, die de weg naar twee mysterieus artefact van onschatbare waarde wijst vindt. De kaart bevat ook een inscriptie die vertelt over een oude legende. Als gevolg hiervan hebben sinds het begin der tijden twee goddelijke wezens het universum geregeerd – het duister en het verlichte. Deze symbiotische balans tussen licht en duisternis, werd echter verstoord wanneer de twee broers ruzie en vochten om de macht. Als gevolg hiervan, de Verlichte verbannen de dubbele goddelijke macht in twee artefacten te voorkomen dat de grimmige scheur alle macht naar zichzelf en de wereld zou kunnen storten in de eeuwige chaos. De inscriptie geeft ook een duidelijke waarschuwing:

“Geen sterveling moet durven om de artefacten te zoeken, die worden bewaakt door de gevallen goden op een veilige plaats. Deze kaart mag niet vallen in de verkeerde handen, omdat de goddelijke macht zelf is gekoppeld aan de artefacten. Maar wee de goddeloze wie moet durven om de goddelijke interventie verstoren … de artefacten worden beschermd door een krachtige vloek die de eeuwige verdoemenis stervelingen en de wereld zal eeuwige duisternis te brengen. ” [2]

Echter, Ayumi negeert deze waarschuwing en gaat op zoek naar de artefacten die zich verbergen in een tempelcomplex. Het perceel is opgesplitst in scènes nog steeds automatisch sporadisch gespeeld worden na het einde van een level. De stijl van de video’s is gebaseerd op de anime- look, die wordt bereikt door meer gebruik te maken van celschaduweffecten in vergelijking met de grafische afbeeldingen van de game. Naarmate het spel vordert, het wordt Ayumi met een verhaal van belang in aanvulling op de verschillende soorten vijanden weer baas mobs te doen als de verlichte en de Dark. Soms wordt het ondersteund door de schattenjager Jay, het vierde centrale personage van het spel.

Spelprincipe

De speler bestuurt de protagonist Ayumi in het perspectief van de derde persoon via muis en toetsenbord of controller. De gameplay is in de eerste plaats trouw aan de kenmerken van de klassieke hack en de dood : snelle gevechten tegen een groot aantal tegenstanders. Dit principe wordt soms opgewaardeerd door bazen die moeilijker te controleren zijn en meestal speciale strategieën vereisen.

Zoals wapens dienen Ayumi de zogenaamde Gunblades of pistoolbladen ; een combinatie van zwaard en pistool. De basis aanvallen kunnen worden onderverdeeld in serie (geweerschot) en gevechten (lemmet slag), die telkens in verschillende veredelingsstappen kan vergroten door in de levels artefact fragmenten verzamelen verdeeld. Zo worden er geleidelijk nieuwe melee-aanvallen in de vorm van ponscombo’s en nieuwe ranged-aanvallen in de vorm van verschillende opnamestanden ontgrendeld.

Naast de standaardaanvallen kan Ayumi magische aanvallen gebruiken. Deze spreuken kunnen worden geleerd in een afzonderlijk vaardighedenmenu met behulp van zogenaamde zielen . Zielen worden verkregen door tegenstanders te verslaan of voorwerpen als amfora en sarcofagen, die door de levels zijn verdeeld, te vernietigen. Dit principe is vergelijkbaar met het ervaringspuntsysteem van rollenspellen .

Analoog aan de actie rond de donkere en verlichte kant van goddelijke kracht, omvat het magische repertoire ook magie van duisternis of verlichting. De speler kan een kant kiezen door de juiste spreuken in het vaardighedenmenu te selecteren en te leren. Afhankelijk van deze keuze, ervaart de speler een van de twee alternatieve spelers.

Game World

Het tempelcomplex waar X-Blades plaatsvindt, bevindt zich op een eiland en is verdeeld in in totaal 42 niveaus . Het niveauontwerp is voornamelijk gebaseerd op, van games zoals het bekende tempelthema van Tomb Raider . Naast delen die gedomineerd worden door ruïnes, komt de speler af en toe de open lucht in, zoals de oevers van Temple Island (Level: The Deserted Coast ). Om op te noemen, is dat halverwege het spel door middel van een verhaal, de eerste niveaus moeten opnieuw worden gedaan. Echter, gewijzigd door aangepaste lichteffecten die een avondschemering simuleren, de spelsfeer.

In principe zijn de spelgebieden arenenartig gebouwd: in een beperkt gebied van de speler moet je verschillende vijandige golven en / of een baas tegenstander verslaan. Toegang tot het volgende niveau gaat niet open totdat alle vijanden verslagen zijn.

De spelwereld van X-Blades wordt bevolkt door verschillende monsterachtige wezens. Deze zijn ontworpen comichaft en komen meestal voor in massa’s of golven. Voorbeelden zijn de hagedisachtige Pangolin-krijgers, klassieke monsterspinnen en vliegende geestwezens. De groep bazen bestaat naast de desbetreffende verhaal karakters van een handvol bijzonder sterke monsters als Okubellen sjamanen (een soort monster vliegende libel met reuzeoog) of reus Galapagos (a reptielen schalen Monster).

Trivia

Ayumi wordt gesproken in de Duitstalige versie van Shandra Schadt . Andere bekende stemacteurs zijn Norman Matt (Jay) en Tilo Schmitz (The Enlightened / The Dark One). [3]

Webkoppelingen

  • Officiële Duitse site voor X-Blades
  • X-Blades op MobyGames (Engels)

Individuele proeven

  1. Jump up↑ Interview met Anton Yudintsev, CEO van Gaijin Entertainment . eurogamer.de, 5 januari 2009
  2. Jump up↑ Hoe is het avontuur begonnen? , in: X-Blades (handmatig). TopWare 2009. blz. 6
  3. Spring omhoog↑ Persbericht over de bezetting van stemacteurs . pcgames.de, 23 juli 2008

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *