De Sims

The Sims is een computerspel van de Sims -serie van het bedrijf Maxis . De simulatie van gamekarakters , Sims genaamd , en hun leven is de best verkochte pc-game ooit. Volgens Electronic Arts is het spel 175 miljoen keer verkocht. [1]

De Sims

Spelprincipe

De speler, die niet te identificeren is met een opdringerig personage, beïnvloedt het spel door een huishouden in een stad te vestigen, het op te zetten en bevelen te geven aan zijn leden. Hij is echter niet aan dit budget gebonden, maar kan op elk moment een nieuw huishouden opzetten of zelfs overstappen naar een bestaand huishouden en zijn leden beïnvloeden. Zolang de speler een bepaald huishouden beïnvloedt, zijn alle niet-gerelateerde Sims, inclusief leden van het door de speler geïnitieerde huishouden, NPC’stotdat hij hun huishouden opnieuw selecteert. Andere Sims zijn NPC’s totdat ze een huis binnengaan en nu kunnen worden overgenomen. De speler zelf is nooit de winnaar of de verliezer, maar hij “zorgt voor” een huishouden dat hij zojuist heeft gekozen en zijn leden.

De taak van het spel is vooral om huizen te bouwen, vrienden te maken en geld te verdienen. U kunt eerst uw eigen gezin maken of geprefabriceerde families selecteren uit de ‘familiekoffer’ en ze naar uw eigen huis laten verhuizen. Je kunt vrienden maken door met mensen te praten, spelletjes te spelen, ze te ontmoeten, etc. Geld wordt gemaakt door een baan in de krant te zoeken of een computer op internet te gebruiken. [2]

Een gezin kan uit maximaal acht verschillende personen bestaan; dit kunnen volwassenen zijn of kinderen waarvan het lichaam en de kenmerken zijn geselecteerd bij het maken van de speler. De speler kan nu een nieuw huis bouwen voor dit gezin of ze laten verhuizen naar een bestaand huis – op voorwaarde dat het startkapitaal voldoende is. [2]

Of het nu gaat om het opzetten van je huis of om iets eetbaars te veroorloven, tenminste één van de Sims moet geld verdienen. Er zijn verschillende carrières die andere eisen stellen aan de talenten van de Sim en het aantal vrienden. [2]

Een van de belangrijkste attracties van het spel is zeker de interactie tussen twee of meer Sims. Dit vormt vriendschappen, die uiteindelijk kunnen leiden tot de bruiloft. Als het intieme samenzijn doorgaat, kunnen partners ook samen een baby krijgen die ze moeten opvoeden, maar de veroudering van de Sims is beperkt tot drie niveaus. Na een bepaalde periode zal een baby een kind worden na een goede verzorging, maar nooit een volwassene. Kinderen en volwassenen worden niet ouder. In de opvolger De Sims 2dit is nu mogelijk. Hier kan de speler het leven van zijn Sims volgen vanaf de geboorte tot hun dood als een oude man. De Sims kunnen ook verkouden worden of voedselvergiftiging krijgen, maar sterven er zelden aan. In het derde deel, De Sims 3, zijn er nog meer verouderingsfasen: baby (je kunt jezelf niet creëren), peuter, kind, tiener, jongvolwassene, volwassene en senior. Sinds de uitbreiding van joie de vivre kan nu ook de duur van elke levensfase worden bepaald.

Het grote succes van de Sims-serie is ook te danken aan talloze spelers die hun eigen creaties aanbieden, zoals meubels, kleding of huizen op hun eigen pagina’s of de Sims Exchange. Spelers maken hun eigen meubels met behulp van verschillende programma’s, die het aanbod van bestaande meubels in het spel uitbreiden. [2] Individuele pagina’s zoals TheSimsResource zijn gespecialiseerd in zelfgemaakte objecten en dergelijke, en dankzij de grote vraag hebben ze een bedrijf kunnen starten dat wordt gefinancierd door de opbrengst van de verkoop van deze gegevens. Maar er zijn ook talloze gratis sites zoals Fancy Sims Houses [3] of ModTheSims2. [4] De Sims Exchange biedt aan alle spelers dat ze hun zelfgemaakte huizen of objecten rechtstreeks op de hoofdpagina van EA kunnen uploaden zonder hun eigen website.

Extensiepakketten

Het commerciële succes van het spel leidde tot de publicatie van de zeven extensies (add-ons):

Nee. Duitse titel oorspronkelijke titel gepubliceerd beschrijving Focus op objecten, achtergronden etc.
1 Het volledige leven Livin ‘groot Augustus 2000 In deze uitbreiding voor De Sims zijn er nieuwe meubels aan de ene kant en nieuwe mogelijkheden voor de Sims aan de andere kant. Ze kunnen nu bijvoorbeeld een geest ontmoeten. Bovendien kan iemand bij de dood van een Sims een ander ertoe brengen om te “bedelen” bij Magere Hein voor de Sim Klassiek (begin21ste eeuw )
2 Feest zonder einde Huisfeest Maart 2001 Het vieren van feesten wordt vereenvoudigd in dit uitbreidingspakket en wordt vergezeld door “feestvoorwerpen” zoals: mixer, opdientafel, dansvloer, kleurrijke schijnwerpers, enz. Bovendien kunt u een cateraar inhuren om de gastheer te helpen. Party objecten
3 Hete datum Hete datum November 2001 Er is een binnenstad met restaurants, winkels, parken, enz. Waar de Sims een rendez-vous kunnen vinden. Bovendien is er nu een lange-termijn-relatiebalk in het gedeelte Vrienden. downtown
4 Vakantie helemaal vakantie Maart 2002 De Sims kunnen vakantie vieren op het nieuwe vakantie-eiland in de met sneeuw bedekte bergen, het bos en de zee. Berg, strand, kamperen
5 Dier goed humeur Unleashed September 2002 Met dit uitbreidingspakket hebben de Sims ook huisdieren – honden en katten, maar ook vogels, vissen of hagedissen. Bovendien wordt de wijk aanzienlijk vergroot en zijn er extra gemeenschappelijke ruimtes in de nieuwe oude binnenstad (met cafés, winkels, dierenbenodigdheden, enz.). Klassiek (begin 21ste eeuw)
6 Megastar superster Maart 2003 De Sims kunnen carrière maken als filmster, model of zanger. In de nieuwe studio zijn Park ook beroemde (Sim-) persoonlijkheden zoals. Als Andy Warhol, Marilyn Monroe , Avril Lavigne of Christina Aguilera van het feest. Studio, luxe
7 Hocus pocus Makin ‘Magic November 2003 In deze uitbreiding leren de Sims magie. In de City of Magic kunnen ze niet alleen hun magische vaardigheden in gemeenschappelijke ruimtes uitvoeren, ingrediënten voor brouwsels kopen of naar gekke kermissen gaan, maar ook naar huis gaan. Grijs en donker, landelijke stijl vanToscane

Elk van deze uitbreidingspakketten bevat een aantal nieuwe objecten, skins, enz. – Buiten deze reeks zijn er nog twee add-ons, maar niet van Maxis, maar van Pointsoft GmbH :

Logo van de spellenreeks tot juni 2013

Bundels

Het originele spel De Sims is in de loop van de tijd verkocht door Electronic Arts in steeds grotere bundels, samen met add-ons. Volgens de uitgever wordt de game nu alleen geproduceerd als De Sims Super Deluxe XL . Niettemin zijn de eerdere versies nog gedeeltelijk beschikbaar in de (online) handel.

  • De Sims (origineel spel)
  • The Sims Deluxe (inclusief het basisspel en het volledige leven )
  • The Sims Super Deluxe (inclusief het basisspel, The Full Life en Endless Party )
  • De Sims Super Deluxe XL (inclusief het basisspel, het volledige leven , feest zonder einde en vakantietotaal )
  • De Sims Mega Deluxe (inclusief het basisspel, Het volledige leven , Partij zonder einde , Vakantietotaal en Hete datum , momenteel alleen beschikbaar in de VS)
  • The Sims Complete Collection (bevat alle The Sims- uitbreidingspakketten, niet beschikbaar in Duitsland)

Ontvangst

GameStar beoordeelde het spel van het originele spel met 87% en beoordeelde het spel als een “mix van dagelijkse zeep, set-upgame en real-time strategie”, waarmee het “dagelijks leven” wordt gesimuleerd. GameStar loofde het spel voor het aanbieden van “meer tactische sensaties dan wat ruimte veroveren of fantasie gevechten”. [2] Uni.de betekent dat de Tamagotchi als een “template” voor het computerspel The Sims . [5] Het tijdschrift testte de Stiftung Warentest verwijst in haar verslag in kwestie 7/2000 ook. test prijst het spel als “complex en veelzijdig”, maar bekritiseert het als “banaal als de TV-zeep” Big Brother”Maar veel boeiender”. [6]

Op 29 november 2012 kondigde het Museum of Modern Art de aankoop aan van 14 computerspellen, waaronder The Sims , voor een nieuwe permanente ontwerptentoonstelling in de Philip Johnson Galleries van maart 2013. In de aankondiging werden de titels aangeduid als uitstekende vertegenwoordigers op het gebied van interactieontwerp. Dus, naast de visuele kwaliteit en de esthetische ervaring, waren criteria allemaal aspecten die bijdragen aan het vormgeven van de interactie, zoals de elegantie van de programmacode of het ontwerp van het gedrag van de speler. [7]

De Sims 2

Logo van Sims 2

→ Hoofdartikel : De Sims 2

De Sims 2 is de opvolger van De Sims . Aan het begin van het spel hebben spelers drie buurten om mee te spelen (Schönsichtingen, Merkwürdighausen en Veronaville). Sims 2 wordt aangevuld met softwarematige uitbreidingen van verschillende grootten voor extra inhoud. Dit zijn meestal nieuwe kledingstukken voor de personages of nieuwe meubels voor hun appartementen. Uitbreidingspakketten: Wild Campus Years, Nightlife, Open voor bedrijven, huisdieren, Bon Voyage, Four Seasons, Free Time Fun, Apartment Life.

The Sims Stories

Op 7 december 2006 is de nieuwe game-serie The Sims stories (als een nieuwe standalone-versie, dus zonder Sims uitgebracht) officieel aangekondigd. Het bevat een gratis spelmodus en verhaalmodi, waarbij je bepaalde Sims naar een doel moet brengen en op die manier bepaalde taken moet uitvoeren. De verhaalmodi zijn in hoofdstukken verspringend. De verhalen van de Sims zijn laptopvriendelijke versies.

De volgende spellen zijn uitgebracht:

  • De levensverhalen van de Sims
  • The Sims Animal Stories
  • The Sims Island-verhalen

The Sims Carnival

Deze gameserie richt zich op de doelgroep van casual gamers . De spellen zijn zo ontworpen dat ze gemakkelijk te spelen zijn en kunnen de speler dus voor een langere tijd vasthouden.

De volgende spellen die in de download zijn verspreid, zijn vrijgegeven:

  • The Sims Carnival: BumperBlast , een computerspel dat doet denken aan Tetris .
  • The Sims Carnival: SnapCity , een shoot ’em up [8]

De Sims 3

Logo van Sims 3

→ Hoofdartikel : De Sims 3

In juli 2007 werd dit bevestigd door verschillende speculaties van de officiële kant die aan De Sims 3 zal werken . [9] In een Sims-fandag voor The Sims 2 add-on Vrije Tijd verscheen er een screenshot van 3 The Sims leek te ontstaan en de personages zelf kunnen sindsdien op de PC met “The Sims 3” de tijd te doden , Een EA persconferentie kondigde de officiële releasedatum voor het standaardspel aan, evenals een beperkte Collector-editie met bonusinhoud. Beide zouden wereldwijd moeten zijn op 19 februari 2009 [10]beschikbaar zijn. Tijdens een persconferentie op 3 februari 2009 heeft EA de datum echter uitgesteld tot 2 juni 2009 of Duitsland tot 4 juni. De game verscheen half mei, maar volgens EA niet volledig, [11] illegaal in internetuitwisseling viaseks . [12] [13] [14]

Voor het 10-jarig jubileum van De Sims EA biedt het in de Sims 3 Store gratis game-objecten om te downloaden, die bekend zijn uit de games De Sims en De Sims 2 . [15]

In het najaar van 2010 verscheen The Sims 3 op verschillende consoles. Zie Versies van de Sims 3-console .

De Middeleeuwen van de Sims

Deze game is een op zichzelf staande versie, dus het is geen uitbreidingspakket van De Sims 3 die op 24 maart 2011 werd uitgebracht voor Windows en Apple Mac . [16] De Middeleeuwen van de Sims bevatten een nieuwe afbeelding en een geheel nieuwe gameplay. Desalniettemin wordt er nog steeds veel nadruk gelegd op de levenssimulatie . [17] Het spel bestaat voornamelijk uit taakgerichte verhaal ketens die al met de twee voorgangers, de Sims 3 add-on reizen avonturen en de Sims Levensverhalen, waren te vinden. Familiebeheer is minder belangrijk. Woningbouw is niet mogelijk in het spel, alleen het interieurontwerp is nog steeds inbegrepen. Christian Schmidt van GameStar noemde het spel “Grappige verveling” vanwege “grappige animaties en teksten”, maar het was “te oppervlakkig en te beperkt om op de lange termijn te motiveren”. Er wordt kritiek op geuit dat het “Sims Vereenvoudigde alledaagse leven nog niet veeleisend is” en voor de speler “te vermoeiende routine”. [18]

The Sims Middle Ages: Pirates and Noblemen

Op 7 juli 2011 heeft EA een uitbreidingspakket aangekondigd voor ‘De Sims Middeleeuwen’ als onderdeel van de ‘EA Summer Showcase’. In het uitbreidingspakket “The Sims Middle Ages: Pirates and Noblemen” zijn piraten en edelen bij het spel betrokken. Kritiek is dat meer dan de Sims 3 beperkingen in het ontwerp-opties van het spel bestaan, want het is net als de belangrijkste wedstrijd op het principe van “missies in plaats van micromanagement is” het maken van “kleine, humoristische verhalen in de vorm van zogenaamde quests” zijn de focus van het spel. De speler kan bestellingen plaatsen voor de Partij van Piraten of Edelmannen. Het uitbreidingspakket kleren, kapsels, make-up gebruiksvoorwerpen en meubilair, ook nieuwe dieren, papegaaien en haviken, geïntegreerd in het spel. [19] De add-on is op 1 september 2011 in Duitsland vrijgegeven voor pc en Mac. [20]

De Sims 4

Logo van Sims 4

→ Hoofdartikel : De Sims 4

Op 6 mei 2013 kondigde Electronic Arts het reguliere 4de deel van de serie aan. In tegenstelling tot de angsten van sommige spelers, blijft het spel offline gebaseerd. Release datum was 4 september 2014. Echter, Maxis aangekondigd dat er geen manier is om vrij te laten, zwembaden of kleuters spelen als Sim karakter op te bouwen. Beide zijn nu ingediend met een update.

Meer games uit de serie

Console-versies

In het begin waren er alleen De Sims voor Windows en Macintosh , maar nu zijn er ook verschillende consoleversies en zelfs een versie voor mobiele telefoons beschikbaar.

  • De Sims ( PlayStation 2 , Xbox , GameCube )
  • De Sims komen uit (Playstation 2, Xbox, GameCube / Game Boy Advance (GBA), N-Gage)
  • De Urbz: Sims in the City (Playstation 2, X-Box, GameCube / GBA, Nintendo DS (NDS))
  • The Sims 2 (X-Box, Playstation 2, Gamecube, NDS / GBA, PlayStation Portable (PSP), Java mobiele )
  • The Sims 2: Pets (Playstation 2, Gamecube, Wii , NDS / GBA, PSP, Java Mobile, N-Gage )
  • MySims (Wii, NDS, Windows, Java-telefoon)
  • The Sims Bowling (Java-telefoon, iPod )
  • The Sims 2: Stranded (Playstation 2, Wii, NDS, PSP, Java-telefoon)
  • De Sims-pool (Java-telefoon, iPod)
  • De Sims DJ (Java-telefoon, iPod)
  • De Sims Pool 3D (Java-telefoon)
  • MySim’s Kingdom ( Nintendo DS , Wii )
  • The Sims 2: Apartment Animals ( Nintendo DS )
  • SimAnimals ( Nintendo DS , Wii )
  • MySims Party ( Nintendo DS , Wii )
  • MySims Racing ( Nintendo DS , Wii )
  • MySims Agents ( Nintendo DS , Wii )
  • SimAnimals Africa ( Nintendo DS , Wii )
  • MySims SkyHeroes ( Nintendo DS , Wii , PlayStation 3 , Xbox 360 )
  • De Sims 3 ( Windows Phone , Samsung Wave , iPod touch , iPhone , iPad , PlayStation 3 , Wii, NDS, Xbox 360 , 3DS , Android , Java mobiel)
  • The Sims 3: Travel Adventures ( iPod touch , iPhone , iPad )
  • The Sims 3: Dream Careers ( iPod touch , iPhone , iPad )
  • The Sims 3: Simply Animal ( Nintendo 3DS , PlayStation 3 , Xbox 360 )

Alle consoleversies zijn console-typisch op niveau gebaseerd, bijvoorbeeld veel objecten moeten eerst worden ontgrendeld. Afgezien van de eerste versie, staan ​​ze ook een gratis spelmodus toe op de grote consoles.

De grafische weergave van MySims is heel anders dan normaal, omdat de wereld van de Sims en de Sims zelf vergelijkbaar zijn met de Nintendo DS-game Animal Crossing .

Tijdens de eerste twee console versies van de gameplay de enige grote verschil met de PC-versie blijft geïnstalleerd De Urbz het spel om de stad waar het niet langer alleen van toepassing op hun eigen behoeften te voorzien, maar ook erkenning gekregen in verschillende culturen aan te bieden en te beïnvloeden zelf.

The Sims Online

Ondertussen is De Sims Online uitgekomen , een poging tot een online spel van De Sims , waar spelers van over de hele wereld hun gesimuleerde levens samen kunnen doorbrengen. [21] Het spel wordt beschouwd als een economisch fiasco . [22] Een van de grootste functies was de online presidentsverkiezingen van The Sims . Een ander succes was Oudejaarsavond 2002/2003, toen 5.000 mensen het nieuwe jaar online hebben uitgegeven. Het werd exclusief in de VS verkocht , waar het slechts ongeveer 80.000 keer werd verkocht. Vertalingen in andere talen zijn nooit geïmplementeerd. [23]

Op 27 februari 2007 heeft EA de servers voor ‘De Sims Online’ gesloten. Tegelijkertijd werd echter een opvolger, EA-Land , opgericht. Dit was gebaseerd op The Sims Online , maar was over het algemeen gratis. U kunt echter betalingen gebruiken om gebieden in te voeren die andere gebruikers niet kunnen invoeren. [24] [25] Op 29 april 2008 kondigde EA de definitieve sluiting van het project aan op 1 augustus 2008. [26]

The Sims Social

Tijdens de E3 2011, die ook de uitgever was van Electronic Arts , kondigde dit een nieuw The Sims-spel aan. “The Sims Social” is speciaal ontworpen om de 500 miljoen fans op Facebook te bereiken . Het spelconcept doet denken aan The Sims Online, dat een paar jaar geleden werd stopgezet vanwege een gebrek aan belangstelling. Speelse 2D-graphics ondersteunden de game, die is gemaakt in samenwerking met EA en de Facebook-gamemaker Playfish.

Sommige personages uit bekende games waren er weer, zoals “Bella”, de fans al kennen van De Sims 2 en De Sims 3. Net als bij andere Sims games, was het belangrijkste idee achter het creëren van een Sims en spelen in de wereld, terwijl je niet kon vergeten om te socialiseren, of zelfs om hem te voeden. Het was ook mogelijk om je eigen kamers te maken en te ontwerpen, maar dit vereiste een bepaald aantal vrienden in het spel. [27]

De Sims Social is gestopt vanwege het afnemende aantal gebruikers op 14 juni 2013 samen met SimCity Social. [28]

Taal

Voor de computerspellen van de Sims is een soort eigen taal ( Engels ” Simlish “) uitgevonden. De taal is gebaseerd op verschillende aspecten uit het Oekraïens , Navajo en Tagalog . [29] De betekenis van veel vergelijkende zinnen wordt aan de speler onthuld via de respectieve toon en de nadruk. Een ingevoegd symbool biedt ook informatie over de gespreksinhoud.

Diverse bekende bands geproduceerd voor het spel versies van hun nummers in Simlish, met inbegrip van de Black Eyed Peas voor Urbz: Sims in The City , het uitbreidingspakket Campus jaar Wild ( University ) voor de Sims 2, bijvoorbeeld, Charlotte Martin’s lied Beautiful Life en Abra Moore lied Big Sky . [30]

Dus namen Depeche Mode 2006, later verkocht als een gratis te downloaden nummer ” Suffer Well ” voor de expansion pack Open for Business scratch. [31] In hetzelfde jaar nam Pussycat Dolls hun hit “Do not Cha” voor het uitbreidingspakket Huisdieren op in Simlish. Evenzo heeft Lily Allen 2007 een versie van haar lied “Smile” uitgebracht op Simlish. [29] Een Simlish versie van Trivium “Net als licht voor de Flies” is beschikbaar in het spel van de interne Nu-Metal aan -Radiostation horen. Het nummer “Pocketful of Sunshine” van Natasha Bedingfieldwerd ook opgenomen op Simlish. Het nummer is te vinden in Simlish in het uitbreidingspakket “Freetime” voor De Sims 2. [32]

Bovendien heeft Rise Against hun nummer “Savior” opnieuw opgenomen voor De Sims 3. [33] Een ander nummer opnieuw opgenomen voor De Sims 3 op Simlish is “Kill the Light” van de Italiaanse metalband Lacuna Coil .

Ook Katy Perry producties zijn onder andere hun lied “Hot n Cold” in de “simlishen” taal, het is zelfs daarmee overeenkomende muziekvideo’s . [29]

Muziek

De muziek werd gecomponeerd voor het grootste deel speciaal voor de game: Aan de ene kant is er de gebruikelijke achtergrond muziek die wordt gespeeld in de menu’s en in wijken, aan de andere kant, de muziek die wordt geleverd in virtual reality op de radio: Pop , Latin , heavy metal en andere stijlen van muziek (met simlishen teksten) of, voor de liefhebbers van klassieke muziek onder de Sims, pianowerken van Wolfgang Amadeus Mozart . Je kunt ook horen in het menu Firth of fifth of Genesis ( Selling England by the Pound – 1973). Er is ook de mogelijkheid dat de Sims zelf muziek maken door het spelen op de instrumenten (bv. Als piano) of praktijk kunnen de componenten van het apparaat.

MySims

De Nintendo DS / Wii spin-off van 2007 gaat over een kleine stad die is bedoeld om de speler te doen herleven door het uitnodigen van nieuwe bewoners en geeft hen het recht om ze huizen en meubels. Geleidelijk aan, de levels en nieuwe gebieden / objecten stijgingen zijn ontgrendeld en meer mensen komen naar de stad voor. De kok of de politieagent. Typisch voor “The Sims” motivatie en verlangen bars zijn slechts rudimentaire gebouwd en hebben vrijwel geen speelse belang. Je kunt bijvoorbeeld door het spel spelen zonder ooit te hebben geslapen of gegeten. Ook kan alleen de eigen Sim worden bestuurd en niet alles. Graphics en design zijn schattig en kleurrijk in Japanse anime chibi-stijl (kinderfiguren). Mede deels heeft MySims belangrijke overeenkomsten metAnimal Crossing . [34]

Daarnaast kunnen verschillende mini-games worden ontgrendeld in de NDS-versie, z. B. Bloemenkronen, duiken of racquetball (een soort tennis).

MySims voor Nintendo DS is anders dan de Wii-versie, omdat er z kan zijn. B. bouw geen huizen. Voor de mini-games hoef je het spel voor de Wii niet te spelen.

Naast het hoofdspel zijn er nog veel andere MySims-spellen. Allemaal exclusief voor de Nintendo DS en de Nintendo Wii . Hier is een overzicht:

  • MySims Kingdom ( simulatie ) release: 30 oktober 2008
  • MySims Party ( Mini Game Collection) Release: 12 maart 2009
  • MySims Racing ( Funracer ) Release: 18 juni 2009 [35]
  • MySims Agents ( Adventure ) Release: 24 september 2009 [36]
  • MySims SkyHeroes ( Adventure ) Release: 30 september 2010

SimAnimals

Een andere uitloper van de Sims-serie, die begin 2009 werd uitgebracht, is SimAnimals . In deze serie heeft men niet de taak om voor virtuele mensen te zorgen, maar voor dieren. Plaats van handeling in SimAnimals is het bos. Aan het einde van 2009 werd het spel Sim Animals Africa gelanceerd. [37] Hier is het toneel van steppen in Afrika.

Ontvangst

Januari Wöbbeking van 4Players bekritiseerd Sim Animals dat EA content “in alle hoeken en eindigt bij Viva Piñata geserveerd” het spel, maar DEZE VOORWAARDE “aanzienlijk minder complex en volwassen”, omdat de computer spelers, “de meeste van de tijd met de levering van dieren en planten “. [38] Sandra afgewerkt door GameZone gewaardeerd het spel Sim Animals: Afrika met 5.2 van 10 punten (oordeel “gaat als dit”) en noemde het een “eenvoudig, mooi eten in tussen”, de “afgestemd op een jonger publiek” was. De wedstrijd was “gesneden door motiverende elementen”, zodat “degelijke uitstraling en een goede controle […] niet een goed spel” kon meer van te maken. [37]

Prijzen

Interactive Achievement Award

  • 1999: Game of the Year
  • 2000: Game Design (De Sims)
  • 2000: Gameplay Engineering (The Sims)
  • 2002: Massively multiplayer-game van het jaar
  • 2002: Simulatiespel van het jaar (The Sims Animal Good Luck)
  • 2003: Console Family Game of the Year
  • 2003: Simulation Game of the Year (De Sims Megastar)
  • 2004: Simulatiespel van het jaar

Game Critic Awards

  • 2001: Best Simulation Game (The Sims Online)
  • 2002: Beste simulatiespel (De Sims online)
  • 2004: Best Simulation Game (The Sims 2)

Spike Video Game Awards

  • 2008: Gamer God (Will Wright, voor De Sims en Spore)

Game Developers Choice Awards

  • 2001: Game of the Year
  • 2001: Lifetime Achievement Award (Will Wright voor De Sims)
  • 2001: Excellent in Programming (The Sims)

Webkoppelingen

 Commons: The Sims – verzameling van afbeeldingen, video’s en audiobestanden
  • Officiële website
  • Linkkatalog over De Sims op curlie.org (voorheen DMOZ )

Individuele proeven

  1. Jump up↑ Verjaardag van een cult-game: de Sims worden 15!
  2. ↑ Springen naar:a De sims in de test: het dagelijks leven wordt een verslavend spel in Gamestar 3/2000 van 1 maart 2000
  3. Spring omhoog↑ Fancy Sims Houses
  4. Spring omhoog↑ ModTheSims2
  5. Jump up↑ Richard Kehl: moraal en ethiek in video- en computergames
  6. Spring omhoog↑ Stiftung Warentest: The Sims in test 7/2000
  7. Jumping Up↑ Paola Antonelli: Video Games: 14 in de Collection, voor starters ( Engels ) In: Inside / Out. Een MoMA / MoMA PS1-blog . Museum voor moderne kunst . 29 november 2012. Betreden op 29 november 2012.
  8. Jump up↑ Mike Fahey: The Sims Get More Casual ( Memento, 28 september 2012 in het internetarchief )op komtaku.com, 21 december 2007
  9. Spring omhoog↑ http://thesims2.ea.com/ (Engels), 11 juli 2007
  10. Jump up↑ Communicatie van de uitgever
  11. Spring omhoog↑ industriesgamers.com
  12. Spring omhoog↑ Sims 3 gaat naar juni
  13. Spring omhoog↑ De Sims 3 wordt in juni uitgebracht (www.electronic-arts.de)
  14. Spring↑ Sims 3 drie weken voor de lancering op in Internet bestandsuitwisselingen
  15. Spring omhoog↑ Sims3.de nieuws
  16. Spring omhoog↑ “The Sims Middle Ages” op Amazon.com , 22 januari 2011 genoemd
  17. Spring omhoog↑ EA kondigt “The Sims Middle Ages” aan , toegankelijk op 3 augustus 2010
  18. Jump up↑ The Sims: Medieval test: Funny boredom op gamestar.de vanaf 24. maart 2011
  19. Jump up↑ Bernd Fetsch: Oblique birds, noble socks: In de korte test: The Sims: Medieval – Pirates and Noblemen ( Memento van 11 februari 2013 in het archief van archief.is )op netzwelt.de vanaf 7 september 2011
  20. Jump up↑ simtimes.de: “EA kondigt eerste uitbreiding voor de Middeleeuwen in de Sims aan” , op 11 juli 2011
  21. Jump up↑ The Sims Online Review: ik heb het toilet niet gereinigd omdat ik aan het vrijen was. LOL! op pc.ign.com vanaf 13 januari 2003
  22. Jump Up ↑ Sims online: Giant Loss for EA op de PC Action- websiteop 24 april 2004
  23. Jump up↑ Sims online: EA sluit de server af op de website van PC Games op 30 april 2008
  24. Jump up↑ Duncan Riley: EA verandert de Sims online in gratis EA Land, Second Life-deelnemer . TechCrunch . Betreden op 22 augustus 2008.
  25. Jump up↑ EA FAQ: wat zijn de details van EA Land’s Sunset? , Electronic Arts . Betreden op 22 augustus 2008.
  26. Jump up↑ Daniel Terdiman: ‘EA Land’ sluit pas enkele weken na het debuut . Crave . Betreden op 22 augustus 2008.
  27. Spring omhoog↑ iSims.de: “The Sims Social storms Facebook” , genoemd op 1 september 2012
  28. Spring omhoog↑ internetworld.de , opgeroepen op 9 augustus 2013
  29. ↑ Ga naar:a Depeche Mode and Co. zing «simlish» op de website van Swiss Radio DRS op 23 juni 2009
  30. Jump up↑ Tom Leupold: Simlish singing: The music behind The Sims op de website van CNET cnet.com op 24 maart 2005
  31. Jump up↑ The Sims 2: Open for Business – Depeche Mode zingt in Simlish Gamestar op 2 maart 2006
  32. Jump up↑ Bedingfield zingt simlish in de soundtrack van de nieuwe Sims
  33. Spring omhoog↑ De Sims 3: Traumkarrieren – Rise Against in de nieuwe trailer op gamestar.de vanaf 2 juni 2010
  34. Jump up↑ Jan Wöbbeking: Test: MySims op 4players.de vanaf 4 oktober 2007
  35. Spring omhoog↑ Artikel op DSi-Fans.de
  36. Spring omhoog↑ simfans.de
  37. ↑ Ga naar:a b Sandra Fertig: SimAnimals Afrika Review op gamezone.de vanaf 12 november 2009
  38. Jump up↑ Jan Wöbbeking: SimAnimal: Test on 4players.de 30 januari 2009

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *