Need for Speed: Most Wanted

Need for Speed: Most Wanted ( Engels voor ” Need for Speed: Most Wanted “) is een racegame uit 2005 . Het is ontwikkeld door EA Canada en gepubliceerd door het moederbedrijf Electronic Arts . De game is de opvolger van het vorig jaar gepubliceerde Need for Speed: Underground 2 en vertegenwoordigt het negende deel van de befaamde Need for Speed- serie. Het verscheen voor de consoles PlayStation 2 , Xbox , GameCube , Gameboy Advance , Nintendo DS en Windows , Later ook een conversie voor deXbox 360vrijgegeven.

De speler neemt de rol aan van een straatracer, die zijn voertuig in de fictieve stad Rockport verliest door een duel te bedriegen en vervolgens probeert het te herwinnen. Kernelementen van het spel zijn een vrij bevaarbare stad, achtervolgingen met politie-eenheden en een breed scala aan voertuigen.

De game werd in het algemeen positief ontvangen. In Metacritic ontvingen de afzonderlijke versies waarden tussen 80 en 83 van de 100 punten. Veel geprezen waren de grote gamewereld en het concept van de achtervolgingen. Incidentele kritiek er waren zwakheden van de kunstmatige intelligentie en vergeleken met de voorganger geminiaturiseerde tuning- aanbieding.

Actie

Need for Speed: Most Wanted speelt in de fictieve Amerikaanse stad Rockport. Aan het begin van het spel komt de protagonist als onbekende bestuurder in deze regio. Zijn enige contactpersoon is een andere bestuurder genaamd Mia Townsend . Als zijn voertuig, een BMW M3 GTR E46 uit de Amerikaanse Le Mans Series (korte GT ALMS) van 2001, trekt veel aandacht in de scene van illegale straatracers, hij wordt snel uitgedaagd om verschillende races te winnen. Tijdens een van deze races neemt hij ook voor de eerste keer contact op met de lokale politie en hun senior-detective tegen het illegale wegracen, sergeant Cross . [2]

Vervolgens wordt de speler uitgedaagd door een rijder met de bijnaam Razor . Dit is een bestuurder van de zwarte lijst , een lijst van de 15 meest gezochte straatracers in de stad. Het gebruik in dit duel zijn de twee autotickets. Aangezien Razor het voertuig van de speler vóór de start heeft gemanipuleerd, valt dit uit en verliest zijn voertuig aan Razor.

Zonder zijn voertuig, en dus zonder een kans om te ontsnappen, wordt de speler gearresteerd door de politie die het duel heeft opgemerkt, maar later is vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs. Mia haalt hem op van het politiebureau en laat hem een ​​garage zien in het Rosewood- district , dat vanaf dat moment onderdak voor hem is. Ze moedigt hem ook aan om zijn voertuig van Razor te halen.

Hij bereikt dit door zich een weg omhoog de zwarte lijst op te werken. Daarnaast wint hij races, gaat hij in de achtervolging met de politie en duelleert hij met de Blacklist-coureurs. Met elke overwinning op een tegenstander wint hij de reputatie en ontgrendelt hij nieuwe voertuigen en tuningonderdelen. In ruil voor de hulp van Mia, sluit dit een aanzienlijke weddenschap op de races van de speler. In de loop van de tijd heeft de politie echter steeds meer succes bij het bestrijden van straatraces, waarbij bestuurders bang zijn voor een gesmokkelde politie in hun kringen. [3]

Uiteindelijk duelleert de hoofdpersoon opnieuw met Razor en verslaat hem. Wanneer Razor weigert om de BMW over te dragen, overmeestert Mia hem en onthult hij zichzelf als een undercoverpolitieagente. Ze gooit de autosleutel naar de speler en laat hem ontsnappen aan de politie, die een paar minuten na het einde van de race arriveert. Omdat de eenheden onder het commando van Cross hem ook willen arresteren als een misdadiger, nemen ze de vervolging op zich. Tijdens deze missie wijst Mia de speler naar een onafgemaakte brug die de stad uit leidt. Zijn BMW is echter sterk genoeg om de opening in de snelweg te overbruggen. De politie slaagt niet, dus ze kunnen naar beneden gaan en de speler kan ontsnappen. [2]

Spelprincipe

Algemeen

De game is gebaseerd op een aantal voorgangers van de Need for Speed- serie. Ten eerste zijn dit de directe voorgangers Underground en Underground 2 . Hieruit zijn de uitgebreide afstemmingsopties en enkele van de voertuigen overgenomen. Aan de andere kant, de titel met de politie achtervolging opgepikt op een element van de vroege Hot Pursuit-onderdelen.

Het spel is meestal een arcadespel , dus de races zijn actiever dan realistisch. Centraal element zijn de achtervolgingen met de politie. Het schademodel van de voorganger is verfijnd, het toont verfschade en gebroken ruiten. Politievoertuigen kunnen ook worden vervormd en raken gehechtheden zoals deuren of kappen kwijt.

Een innovatie in dit genre is de zogenaamde Speedbreaker . Dit is een speciale functie die beschikbaar is aan de speler tijdens het rijden van en laat hem de tijd voor een paar seconden te vertragen. Dit kan z zijn. B. Curven scherpen of voeren moeilijke manoeuvres nauwkeuriger uit. Het effect van Speed Breakers duurt slechts een paar seconden, dan moet hij krijgen over een bepaalde periode van tijd om te regenereren. [2]

Het hele spel speelt zich af in de fictieve stad Rockport. De stad is op elk moment vrij toegankelijk en divers. Het is verdeeld in drie districten: de buitenwijk Rosewood , de residentiële en industriële omgeving Camden Beach en het stadscentrum Downtown . Deze buurten worden achtereenvolgens ontsloten door loopbaanontwikkeling. [3]

Racemodi

De races worden gehouden in de stad Rockport. Dit zijn illegale wegwedstrijden, dus de speler moet normaal verkeer verwachten en het optreden van politiepatrouilles.

Er zijn in totaal zes racetypes in het spel: circuitraces, knock-out races, sprintraces, drag races, speed trap races en tolpoortraces .

Circuitraces, sprintraces en drag races werden onveranderd overgenomen van Need For Speed: Underground 2 . Bij circuitracen wordt een bepaald circuit gedekt gedurende de duur van twee of meer ronden. In sprintraces proberen de chauffeurs zo snel mogelijk een bestemming te bereiken. Drag races zijn gebaseerd op de Drag Racing . De renners starten op een rechte koers en proberen eerst de finish te bereiken door goed te accelereren. Deze racemodus is de enige waarin voertuigen kunnen uitvallen door een motorstoring.

KO-races zijn gebaseerd op de circuitraces, met het verschil dat in elke ronde de laatst geplaatste bestuurder vertrekt. Tollgate-races zijn gebaseerd op de sprintevenementen. De speler zal echter alleen spelen, zonder tegenstanders, en zal in plaats daarvan meerdere tijdslimieten ontvangen, die hij moet onderschrijven. De route is verdeeld in verschillende secties door tolhuisjes, bij elk tolhuis wordt de tijd gemeten. Als de speler geen tijd over heeft voordat hij de volgende tolpoort bereikt, gaat het evenement verloren. Speed ​​trapracen is een speciale vorm van een tolhuisrace waarbij spelers snelheidscamera’s verwachten in plaats van tolcabines. Het doel is om in elke snelheidscontrole met de hoogst mogelijke snelheid te flitsen. Aan het einde worden de metingen van elk systeem bij elkaar opgeteld en wordt de bestuurder met de hoogste eindwaarde uitgeroepen tot winnaar. De speler concurreert in deze modus met tegenovergestelde stuurprogramma’s. De positie van de speler in het veld wordt niet meegenomen in het resultaat. Echter, om de paar seconden wordt de speler 10 km / h afgetrokken van zijn behaalde waarden wanneer een computergestuurde bestuurder het doel voor de speler bereikt.[3]

Chases

In achtervolgingen de speler van eenheden van de politie van de stad Rockport wordt achtervolgd en probeerde te ontsnappen uit deze. In Career Mode kunnen achtervolgingen worden geactiveerd tijdens een race of door de stad rijden. Bovendien heeft de speler in zijn schuilplaats de mogelijkheid om vrijwillig te beginnen met achtervolging. Chases maken ook deel uit van de challenge-modus, met enkele achtervolgingsachtervolgingen. Tijdens een achtervolging arresteert de politie verkeersovertredingen van de speler. Deze zijn: te hard rijden, roekeloos rijden, gras, hit and run, schade aan eigendommen, rammen politievoertuigen, verzet zich tegen arrestatie en het rijden van de weg. Als de speler wordt gepakt,[3]

De moeilijkheidsgraad van de achtervolging wordt bepaald door het gewenste niveau. Elk voertuig van de speler heeft zijn eigen zoekniveau, dat kan worden verminderd door grotere visuele veranderingen en een langere levensduur. Hoe hoger het niveau van gewenst, hoe moeilijker de achtervolging, dit wordt vooral gekenmerkt door snellere voertuigen en een groter aantal politieagenten. Er zijn in totaal zes zoekniveaus, waarvan er vijf standaard beschikbaar zijn. Aan het begin van de carrière kan de speler maximaal niveau twee bereiken, de andere drie niveaus worden ontgrendeld tijdens de carrière. Het zesde niveau is alleen haalbaar in de laatste achtervolging in de carrière waarin de speler uit de stad ontsnapt.

Chases zijn verdeeld in twee delen: aan het begin bevindt de speler zich in de achtervolgingfase. Politie-eenheden hebben visueel contact met de speler, kunnen om versterkingen vragen en wegversperringen bouwen. Als het visuele contact met de speler gedurende enkele seconden afbreekt, bereikt de speler de ontsnappingsfase. In deze fase patrouilleren patrouillewagens, maar weten niet waar hij is. Als de speler erin slaagt om gedurende een bepaalde periode niet ontdekt te worden, ontsnapt hij aan de politie en beëindigt hij de achtervolging. De ontsnappingsfase eindigt voortijdig als de speler naar een van zijn schuilplaatsen kan rijden.

Tijdens de achtervolging kan de speler zogenaamde chase-stoppers activeren. Dit zijn meestal gebouwen die gedeeltelijk of volledig kunnen worden vernietigd. Voorbeelden hiervan zijn benzinestations, watertorens of reclameborden. Door het instorten van het object worden politie-eenheden uitgeschakeld die zich dicht bij de speler bevinden. [2]

Carrière- modus

Een BMW M3 GTR E46 is het hoofdonderwerp van de campagne

In de carrière wordt de plot van het spel verteld. De carrièremodus is gestructureerd volgens de 15 stuurprogramma’s van de zwarte lijst, die op zijn beurt moet worden verslagen. Om ervoor te zorgen dat de speler een rijder op de zwarte lijst kan uitdagen, moet hij de uitdagingen van deze rijder tegemoet treden. Deze zijn onderverdeeld in drie categorieën: raceoverwinningen, mijlpalen en premie. De blacklist-coureur stelt een bepaald aantal races in dat de speler moet winnen. Hij noemt ook verschillende mijlpalen die kunnen worden behaald bij achtervolgingen in auto’s. Dit zijn z. B. de ontsnapping in een bepaalde tijd of de schade of vernietiging van een bepaald aantal politieauto’s. Bounty is de som die de politie heeft opgeschort als beloning voor de vangst van de speler. Het wordt hoofdzakelijk verhoogd door achtervolgingen.[4]

Net als zijn voorganger omvat de carrière een nieuwssysteem dat de speler verschillende tips en informatie biedt. Dit omvat hulp bij het racen en achtervolgen of informatie over nieuw verworven voertuigen en voertuigonderdelen.

Uitdagingen

De Challenge- serie is het tweede grote deel van het gedeelte voor één speler naast de campagne en omvat 68 races, Challenges genaamd . Deze bestonden allemaal in de game-racemodi en achtervolgingen. De speler krijgt een voertuig voor elke race, er is geen selectieoptie. De voertuigen bestaan ​​voornamelijk uit de 32 standaardvoertuigen, die hij ook elders in het spel kan kopen. Individuele races worden echter ook aangedreven door speciale voertuigen zoals pizotaxi’s, bestelwagens of vrachtwagens.

Als beloning voor het spelen van alle uitdagingen krijgt de speler toegang tot twee speciaal aangepaste voertuigen die hij kan gebruiken in individuele en multiplayer-spellen.

Enkele race

Individuele races vertegenwoordigen individuele race-evenementen. Hier kan de speler parameters instellen zoals de afgelegde afstand, de verkeersdichtheid of het weer. Ze kunnen zowel offline worden gespeeld tegen computergestuurde tegenstanders, als online tegen menselijke tegenstanders. Als voertuigen hebben de spelers hun eigen voertuigen uit de carrièremodus, productievoertuigen en bonusvoertuigen, die kunnen worden ontgrendeld door vooruitgang in de carrière, in de uitdagingsserie of door cheatcodes in te voeren.

In de online-modus zijn de spelers van EA Messenger beschikbaar voor communicatie. In augustus 2011 maakte EA bekend dat het 18 multiplayer-servers zou afsluiten, waaronder Need for Speed: Most Wanted . [5]

Voertuigen

De Camaro SS is een extra voertuig van de Black Edition

Need for Speed: Most Wanted bevat een gevarieerde selectie auto’s, het aantal aangeboden voertuigen is iets gestegen in vergelijking met zijn voorganger. Vooral normale volumemodellen zoals de Audi A4 , de Cadillac CTS of de VW Golf 5 GTI en klassieke importafstemwagens zoals de Mazda RX-8 of de Toyota Supra worden aangeboden. De SUV’s van de voorganger zijn verwijderd, alleen een niet-speelbare politie-SUV is gebleven. In tegenstelling tot de twee voorgangers zijn er in het spel opnieuw meer sportwagens zoals de Lotus Elise , de Lamborghini Gallardo of de Mercedes-Benz SLR McLareninbegrepen. [6]

Voertuigen worden gekocht als onderdeel van de carrière van een autodealer en kunnen vervolgens worden aangepast voor prestaties en uiterlijk tijdens workshops in de stad. Voor alleenstaande singles heeft de speler een garage waar de speler voertuigen gratis kan parkeren en tunen. Deze garage is verdeeld in twee delen: er is een gebied voor de eigen voertuigen en een gebied voor bonusvoertuigen. Eigen auto’s zijn de auto’s die de speler handmatig aan de garage heeft toegevoegd en geüpgraded. De bonusvoertuigen omvatten de voertuigen van de reeds verslagen blacklist-tegenstanders en voertuigen die werden gewonnen in de reeks uitdagingen.

In de basisversie van het spel zijn 32 gelicentieerde auto’s beschikbaar. [6] De Black Edition breidt het voertuig line-up nog twee modellen, een speciale versie van de BMW M3 en een Camaro SS . De Camaro SS is de eerste klassieke muscle car in de Need for Speed- serie.

[ Uitvouwen ]Voertuiglijst

Synchronisatie en soundtrack

Need for Speed: Most Wanted is het eerste deel van de game series, waarin een meer uitgebreide maatregelen in incidentele cutscenes verteld. Deze FMV- sequenties werden opgenomen met echte acteurs in studio’s en vervolgens opnieuw bewerkt met CGI-effecten , met name de voertuigen en het landschap. De CGI-techniek werd opnieuw geïntroduceerd in de serie met Most Wanted en ook in volgende delen, bijvoorbeeld. In koolstof .

pion acteur rol
Mia Townsend Josie Maran Undercover Investigator, hoofdsponsor van de speler
Clarence “Razor” Callahan Derek Hamilton No.1 blacklist, antagonist van het spel
Nathan Cross Dean McKenzie Politieagent, onderzoekt illegale racers
Rog André Sogliuzzo Racer, geeft de speler assistentie
Toru “Bull” Sato Kevan Ohtsji No. 2 Blacklist, partner van Razor
Ronald “Ronnie” McCrea Paul Dzenkiw Nr. 3 zwarte lijst, straatracer, partner van Razor

De soundtrack voor Need for Speed: Most Wanted bestaat uit een mix van Rock, Techno en Metal stukken. Het werd gecomponeerd door de componist Paul Linford . De opgenomen nummers werden voor het eerst aangekondigd in oktober 2005. [7] Ook bekende bands waren Ua Disturbed , Static-X en Mastodon gepleegd. In 2006 werd de soundtrack vrijgegeven om te downloaden.

[ Uitvouwen ]Overzicht van de muziekstukken in de game

Geschiedenis van ontwikkeling

Ontwikkeling

Need for Speed: Most Wanted werd voor het eerst aangekondigd op 11 april 2005 door Publisher Electronic Arts. De kernelementen van de nieuwe game waren een vrij te verkennen wereld, achtervolgingen met de politie en een uitgebreid scala aan tuning en auto’s. De ontwikkeling was toevertrouwd aan EA Canada . [9]

Josie Maran is een van de meest prominente spelers in het spel

Een eerste presentatie van het spel vond plaats tijdens de E3-spelshow in Los Angeles, waar het werd gepresenteerd naast titels als Battlefield 2 , Burnout Revenge en Splinter Cell: Chaos Theory . [10]De eerste speelbare versie was in een motor sportcompetitie in begin juni Houston aangetoond. Deze presentatie was de eerste van zes motorrace-evenementen, waarvan er meer in Californië en Illinois worden gehouden. [11] In de weken erna heeft de ontwikkelaarstudio meer video’s uitgebracht en een speelbare demoversie. [12]Op 1 september werd een voorlopige releasedatum aangekondigd, de wedstrijd dateerde van 15 november. [13] Voor de toepassing proces en voor een rol in het spel was het model Josie Maran gepleegd. [14]

Naast de CGI-techniek die in de tussenfilmpjes wordt gebruikt , zijn HDRR en motion blur- effecten aan de serie toegevoegd, waarvan de Windows- en Xbox-versies bijzonder nuttig zijn. HDRR ( rendering met hoog dynamisch bereik ) wordt gebruikt voor realistische verlichting van de spelwereld, terwijl bewegingsonscherpte bij hoge snelheden, de omgeving onscherp is. [15]

Kort voor de release kondigde EA Canada aan dat de PlayStation 2-versie, in tegenstelling tot zijn voorgangers, de onlinemodus niet ondersteunt. De reden die bedrijfswoordvoerder Larry LaPierre aan het tijdschrift GameSpot gaf , was dat de kwaliteit van het online spel te zwak was. [16]

Publicatie

Uiteindelijk verscheen de titel op 15 november in Noord-Amerika en Australië [17] en tien dagen later in Europa. In Japan kwam de titel in december op de markt. [18] De game is in twee versies verschenen. Naast de normale versie verscheen ook een limited edition genaamd Black Edition , die een bonus-dvd bevat met informatie over de ontwikkeling , evenals een aantal andere game-inhoud. [19]De Black Edition verscheen alleen in Duitsland voor PlayStation 2, terwijl deze voor alle platforms in Noord-Amerika en Australië verscheen. Hoewel alle toevoegingen aan de Black Edition zijn opgenomen in de Windows-versie, zijn ze vergrendeld en kunnen ze alleen worden ontgrendeld door middel van modificaties. [20]

Toegevoegd aan het spel was een nieuw voertuig, een Chevrolet Camaro SS67. Verder waren er al enkele tuningvarianten geïnstalleerd in de basisversie van meegeleverde voertuigen, die beschikbaar zijn voor de speler voor individuele races en online races. Deze voertuigen zijn uitgerust met speciale afstemonderdelen die niet beschikbaar zijn voor de speler in de normale loop van het spel. Daarnaast werd een 69e Challenge geïnstalleerd, wat een achtervolging is op Search Level Seven. Hier wordt de speler achtervolgd door krachtige SUV’s. Verder zijn er enkele nieuwe tracks, tuning parts en vinyls toegevoegd. Het bevat ook een bonus-dvd met verschillende video’s, materiaal knippen en dergelijke. [21]

Op 22 mei werd Most Wanted uitgebracht in de PlayStation 3 PlayStation Store. [22]

Meest gezocht 5-1-0

Need for Speed: Most Wanted 5-1-0 is de PSP-versie van het spel en werd uitgebracht op 23 november 2005. Het achtervoegsel “5-1-0” is de Amerikaanse politiecode voor Raser. De ontwikkelaars hebben een spelmodus toegevoegd waarin de speler als politieagent kan rijden en Raser kan arresteren. De gratis rit, de tussenfilmpjes, talloze nummers en enkele andere elementen zijn echter verwijderd, daarom is de game slechts een miniatuurversie van het hoofdspel.

Most Wanted in de context van de Need for Speed- serie

Vergelijking met voorgaande titels

De achtervolgingen zijn geleend van Hot Pursuit 2 van 2002

Most Wanted is de eerste in de serie voor een lange tijd, met achtervolgingen waarbij de politie een rol speelt. Meest recent was dit het geval in Need for Speed: Hot Pursuit 2 , uitgebracht in 2002 . Bovendien is de reikwijdte van selecteerbare voertuigen aanzienlijk groter dan bij de voorgangers. In ruil daarvoor waren de beschikbare racemodi en tuning-onderdelen aanzienlijk verminderd in vergelijking met de directe voorganger Underground 2 . De nachtelijke spelomgeving is ook geëlimineerd.

Bovendien is de titel de eerste in de serie die voor de Xbox 360 wordt vrijgegeven. In commercieel opzicht was Most Wanted succesvoller dan eerdere delen. Electronic Arts kon meer dan tweemaal zoveel exemplaren verkopen in directe vergelijking met zijn voorganger Unterground 2 . [23]

Invloed op volgende titels

Het element van de chases werd gebruikt met geïsoleerde onderbrekingen vanwege de positieve resonantie, ook in volgende titels. De FMV-sequenties als acteurs werden vaak opgenomen. [24] Andere games concepten, zoals de Challenge-serie waren, na koolstof verlaten.

Geen enkel deel van het grote succes van Most Wanted kon echter worden voortgezet. Succesvolle opvolgers behaalden een omzet in het bereik van drie miljoen exemplaren. [23]

In 2012 werd een Need for Speed- sectie uitgebracht, ook wel Most Wanted genoemd . Behalve voor wedstrijden met de politie en een vrij begaanbare stad, heeft dit deel echter weinig gemeen met het origineel.

Ontvangst

Review in Game Magazines

beoordelingen
uitgave waardering
GC PS2 Windows Xbox Xbox 360
1UP B- [25] B- [30] A- [34] B- [38] [42]
4Players 82% [4] 81% [4] 85% [4] 85% [4] 82% [4]
Computerspelletjes k. A. k. A. 2.09 [35] k. A. k. A.
euro Gamer k. A. k. A. k. A. k. A. 8/10 [15]
GamePro 87% [26] 87% [31] k. A. 87% [31] 87% [39]
GameSpot 8.4 / 10 [27] 8.4 / 10 [32] 8.4 / 10 [2] 8.4 / 10 [43] 8.4 / 10 [40]
Gamestar k. A. k. A. 87/100 [36] k. A. k. A.
IGN 8.5 / 10 [29] 8.5 / 10 [3] 8/10 [37] 8.5 / 10 [44] 8/10 [41]
Zone voor videogames k. A. 81% [33] k. A. k. A. k. A.
Metawertungen
GameRankings 79.36% [45] 81,56% [46] 81,50% [47] 82,59% [49] 83.05% [48]
Metacritic 80/100 [50] 82/100 [51] 82/100 [52] 83/100 [54] 83/100 [53]

Het spel werd goed ontvangen door de vakpers. Op de pagina Metacritic bereikt het gemiddeld 82-83 van de 100 punten, afhankelijk van de versie. [51] [52] Onder andere werden de goede snelheid, de opwindende achtervolgingen en het harmonieuze geluid van de motoren geprezen. Bijvoorbeeld Bijvoorbeeld de ontbrekende innovaties, het model met defecte schade en de levenloze stad. [4]

Douglass Perry van het online tijdschrift IGN heeft hoge scores toegekend voor alle versies. Hij prees de uitgebreide campagne en de reeks uitdagingen die vele uren speelplezier zouden bieden. Verdere waardering werd door de auteur toegekend voor het brede scala aan aangeboden voertuigen. Vanuit technisch oogpunt beschreef hij de game als zeer goed, omdat hij stabiel is op elk platform en er relatief goed uitziet. Hij bekritiseert echter tekortkomingen in de kunstmatige intelligentie, wat met name het geval is bij niet-bedreven politieactiviteiten, maar des te agressiever getoond wordt. Verdere kritiek uitte hij op het muziekcontingent van het spel. Als een verrassing beschreef hij de kwaliteit van de video’s, die ondanks de controversiële FMV-technologie uitzonderlijk hoog was. [3]

FMV-personages en gestileerde achtergronden zijn fantasierijk en verfrissend “

“Maar deze mix van geanimeerde en kleurrijke FMV-personages en goed ontworpen achtergronden is zowel fantasierijk als verfrissend.”

Daniel Matschijewsky van het Duitse tijdschrift GameStar heeft Most Wanted ook positief beoordeeld. De titel nam de sterke punten van eerdere delen op en breidde deze elementen uit op betekenisvolle plaatsen. Dit wordt geholpen door de nieuwe racemodi en de nieuwe voertuigen. De auteur bekritiseert de moeilijkheidsgraad van sommige races, die wordt veroorzaakt door het feit dat de computergestuurde chauffeurs veelvuldig gebruik maken van cheats . Bovendien is de ondersteuning van stuurwielen ontoereikend. [36]

Jeff Gerstmann van het tijdschrift GameSpot rangschikte de meeste versies even goed. Als het beste punt van het spel beschreef hij de achtervolgingen die uniek waren in dit genre en zou zeer goed worden opgevoerd. Maar hij bekritiseerde dat de race-evenementen aan het begin van het spel te gemakkelijk en dus vermoeiend zijn. Vanuit technisch oogpunt beoordeelt hij het spel als overtuigend, de graphics zijn scherp, de compositie is vloeiend en het spel is stabiel. [2]

Prijzen

Most Wanted won een Interactive Achievement Award voor Beste racegame van 2005. Bovendien eerde het Duitse tijdschrift GameStar Need for Speed: Most Wanted als het beste sportgame van 2005. IGN heeft het genomineerd voor de beste PlayStation-game van november 2005, maar verloor de titel van Guitar Hero . [55]

Verkoopcijfers

Most Wanted behaalde een zeer hoge omzet in de eerste weken na release. In verschillende verkoopranglijsten bezet het hogere plaatsen, dus z. In Groot-Brittannië, waar het de nummer één werd voor Harry Potter en de Vuurbeker[56]

In een interview gepubliceerd in 2009, kondigde Electronic Arts aan dat er 100 miljoen exemplaren van de Need for Speed- serie waren verkocht. Met een aandeel van meer dan 16 miljoen exemplaren is Most Wanted het meest succesvolle seriedeel. [23]

In een ranking op de verkoop van 2012 werd Most Wanted nog vertegenwoordigd zijn, bezet, volgens het Duitse bedrijf GfK tweede plaats in de best verkopende games voor de PlayStation 2 in december. [57]

Opvolger

De directe opvolger van Most Wanted verscheen in 2006 onder de titel Need for Speed: Carbon . Dit is ontwikkeld voor tal van platforms. Zowel qua inhoud als qua spel is koolstof sterk verbonden met zijn voorganger. Nieuwe toevoegingen waren verschillende voertuigen en racemodi, evenals een nieuwe, vrij goed begaanbare stad. Aanzienlijk uitgebreid waren de manieren om uw eigen voertuig aan te passen.

De receptie in de vakpers was iets zwakker. Critici klaagden over tekortkomingen en lage innovatieprestaties. [58] De verkoopcijfers waren zwakker, koolstof waren, volgens de NPD Group 3,2 miljoen stuks verkocht. [23]

Try to solve the new Formula Cube! It works exactly like a Rubik’s Cube but it is only $2, from China. Learn to solve it with the tutorial on rubiksplace.com or use the solver to calculate the solution in a few steps. (Please subscribe for a membership to stop adding promotional messages to the documents)

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *