Project Zero

Project Zero ( Japans 零 ~ Zero ~ , in de VS zoals Fatal Frame wordt gedistribueerd) is een Japans survival-horrorspel van Tecmo uit het jaar 2001, dat op 30 augustus 2002 in Duitsland plaatsvond voor de videogameconsole PlayStation 2 en op 2. Mei 2003 voor de Xbox is verschenen. Sinds het vierde deel van de gameserie bezit Nintendo een deel van de franchiserechten en ontwikkelt het in samenwerking met Tecmo exclusief voor Nintendo-platforms. [1]

De speler speelt in de rol van een jong meisje, Miku Hinasaki, en moet uitvinden wat er met haar verdwenen broer Mafuyu is gebeurd . Je hebt geen wapens, je moet vechten tegen de opkomende vijanden, die allemaal hun eigen individuele kenmerken hebben en verschillen in kracht en snelheid, wat hen een aanzienlijke uitdaging maakt, met een speciale cameragenaamd de Obskura-camera . In de loop van het spel kan de game worden uitgebreid door de aanvalskracht van de camera te upgraden en zo de steeds sterker wordende tegenstanders te beheersen.

Actie

Sinds enkele dagen mist Miku haar broer Mafuyu , die ongeveer een maand geleden op zoek was naar de beroemde schrijver Junsei Takamine , die spoorloos verdween tijdens zijn onderzoek naar zijn nieuwe roman. Dat leek de jonge journalist Mafuyu vreemd. Zijn onderzoek leidde hem naar een oude verlaten villa in het bos, die ooit toebehoorde aan een machtige landeigenaar die strikt de omgeving had geregeerd. In het landhuis vond Mafuyu sporen en tonen van Takamineen zijn collega’s die een eigenzinnig en sinister verleden van het vervallen gebouw voorstellen. Nieuwsgierig wilde hij meer geheimen ontdekken en ontdekte dat hij niet alleen was in het donkere oude herenhuis.

Mafuyu’s zus maakt zich zorgen om haar broer en besluit te vertrekken en te ontdekken wat er is gebeurd. In het proces komt ze erachter dat hij naar de enorme verlaten Villa Himuro reisde en nu op zichzelf vertrekt , zonder te weten welke vreselijke dingen op haar wachten.

Cijfers

  • Miku Hinasaki : Zij is de hoofdpersoon in Project Zero en bezit een “zesde zintuig” voor het bovennatuurlijke. Ze kan dingen zien die andere mensen niet zien. In de loop van het spel vindt ze de oude camera “Camera Obskura”, die zij en haar broer van haar moeder hebben gekregen, en gebruikt het als een wapen tegen de geesten ( Yūrei ).
  • Mafuyu Hinasaki : Hij is Miku’s broer en de enige die haar goed begrijpt. Hij is de enige overlevende verwant van Miku sinds haar ouders stierven. Hij heeft ook een zesde zintuig en kan de geesten van geesten vangen met de camera Obskura in een foto.
  • Junsei Takamine : hij is een schrijver en leraar en vriend van Mafuyu . Voor zijn nieuwe boek onderzoekt hij de oude rituelen van de Himuro familie lokaal in hun villa en verdwijnt zonder een spoor na te laten.
  • Miyuki Hinasaki : Zij is de moeder van Miku en Mafuyu. Ze liet haar twee kinderen na haar dood de camera Obskura achter . Ze heeft ook bovennatuurlijke vermogens en bracht haar jeugd door als buitenstaander, evenals haar twee kinderen.
  • Tomoe Hirasaka : Zij is de assistent van Takamine en heeft ook een “zesde zintuig” voor het bovennatuurlijke.
  • Koji Ogata : Hij is de redacteur van Takamine en hij vergezelde hem ook op weg naar de villa om hem te helpen bij het onderzoek.
  • Ryozo Munakata : een folklorist die samen met zijn vrouw Yae en Mikoto Munakata naar Villa Himuro verhuisde om oude sekten in het gebied te onderzoeken. Bovendien hoopte hij dat de frisse berglucht zijn dochter Mikoto goed zou doen. Alles leek goed te gaan met het gezin totdat Mikoto op een dag verdween terwijl ze samen met haar vrienden demon-jagen deed.
  • Yae Munakata : de vrouw van Ryozo, Mikoto’s moeder en de overgrootmoeder van Miku, die in de villa woonden waar Mikoto op een dag een camera zal vinden. Yae begint met het maken van foto’s van de villa en is geschokt door wat er op de foto’s staat. Vooral als ze deze geesten in werkelijkheid begint te zien. Als haar dochter kort daarna vermist wordt, kan ze het niet uitstaan.
  • Mikoto Munakata : Mikoto is de dochter van Yae en Ryozo Munakata en verdween op een dag tijdens het spelen met haar vrienden. Maar net zo mysterieus als ze verdween, verscheen ze vier dagen na de dood van haar ouders.

Speciale functies en gameplay

Project Zero is het eerste videogame met overlevendehorror om wapens te gebruiken en gebruikt daarom een ​​andere methode om tegenstanders te verslaan. Er is ook geen extreme weergave van geweld en subtielere schrik voor de sfeer van het spel.

Vechten zijn de eerste keer in een videogame slechts spoken , dolende zielen die geen vrede vinden. Er zijn goede geesten om te lossen evenals boze geesten die een gruwelijk verleden hebben. Je moet foto’s maken van de geesten en hun spirituele energie van hen afhalen om ze te vernietigen. Met verzamelde spookpunten kun je verschillende bonusfuncties van de camera ontgrendelen, wat resulteert in een verbetering van de magische aanvalskracht, bereik en snelheid, wat erg belangrijk is om de steeds groter wordende tegenstanders te verslaan.

Er zijn verschillende soorten films; Type 14, Type 37, Type 61, Type 90, dat kan worden gebruikt in de Obskura-camera , wat de sterkte en aanvalskracht van de camera beïnvloedt. Bij opslag van wat alleen op bepaalde plaatsen mogelijk is, kan de inventaris van de inferieure film van type 14 worden vernieuwd. (uit deel 4)

Verder heb je een zaklamp en een kaart van het huis waarop je de positie kunt bepalen, omdat het huis groot en labyrintisch is ontworpen, wat resulteert in een snelle verwarring. Ook komt het in Project Zero aan het oplossen van puzzels om deuren te openen naar nieuwe gebieden en dus vooraf het verhaal.

De camera bediening is erg chaotisch en omslachtig, die kunnen worden in snel geesten gevaarlijk als je om weg te lopen of elke mogelijkheid te voorkomen.

De game heeft in het begin geen selectie voor verschillende moeilijkheidsniveaus. Er is echter nog steeds de mogelijkheid om een ​​zogenaamde nachtmerriemodus te ontgrendelen.

Recensies en achtergronden

Project Zero ontving op veel plaatsen goede recensies over de innovatieve gameplay en de sfeer van het spel. Ook de graphics en het geluid werden geprezen.

Er was negatieve kritiek op de lineaire gameplay en de korte speeltijd. Bovendien werd de enigszins trage besturing van het personage bekritiseerd.

Project Zero II: Crimson Butterfly

Project Zero II: Crimson Butterfly
studio Tecmo
uitgever Ubisoft
Voor het eerst
gepubliceerd
2003 27 april 2004PlayStation 2 , 27 januari 2005 Xbox , 29 juni 2012Wii
platform PlayStation 2, Xbox, Wii
genre Survival horror
game mode single player
controle Gamepad
medium DVD-ROM
taal Engels
leeftijdsclassificatie
USK
PEGI
informatie Adventure met survival horror -elementen

Fatal Frame II: Crimson Butterfly (Japanse titel:零~紅い蝶~ [ zero – Akai chō – , Zero – Red Butterfly – ], in de Verenigde Staten II Fatal Frame: Crimson Butterfly verdeeld) is een Japanse survival horror videogame Tecmo in 2003, die in Duitsland op 27 april 2004 voor de PlayStation 2 , op 27 januari 2005 voor de Xbox en op 29 juni 2012 voor de Wii is nu beschikbaar. Het spel is van de ontwikkelaars van de voorganger.

Actie

Als een idyllische plek waar de tweelingzussen Mio en Mayu waren gewend een keer te spelen, om te worden overstroomd als gevolg van een nieuw gebouwde dam, de tweelingzussen naar die plaats, om de oude tijden herinneren. Terwijl Mayu een felrode vlinder ziet op deze excursie en achter hem aanloopt, besluit Mio haar zus te volgen voordat ze Mayu uit het oog verliest. Hier miljoen gekruist een onzichtbare, magische grens die ineens weer wordt getrokken door een beschermende steen in de grond en vindt zichzelf op precies dezelfde bos, die nu maar ligt in de schaduw van de nacht en angstaanjagende duisternis. Terwijl Mio verder gaat, ontdekt ze Mayu op een plek op een heuvel van waaruit de twee een verlaten dorp kunnen zien, ook wel deVillage of the Gods (in het Engels: The Lost Village) wordt genoemd. Helaas verhinderen de magische beschermende stenen verspreid over het dorp en om hen heen dat de twee het gebied verlaten. Aangezien het lijkt de enige manier waarop de tweeling naar beneden een pad dat leidt vanaf de heuvel direct in het kleine dorp, maar het blijkt na korte tijd als besmet met geesten. Vanaf nu proberen de twee een uitweg uit het dorp te vinden en ontdekken dat hun verschijning op deze mysterieuze plek geen toeval is geweest.

Cijfers

  • Million Amakura : Mio is de jongste van de twee tweelingzussen en de belangrijkste controleerbare karakter in Project Zero II kan men ervan uitgaan dat het een reïncarnatie van de doorlopende weg langs Yae Kurosawa, want het is in handen van vele geesten in het dorp van de goden voor die ..
  • Mayu Amakura : Zij is de oudere, meer gereserveerde zuster van miljoenen, heeft paranormale vermogens en neemt visioenen waar. Mayu is de reïncarnatie van de achterlijke Sae Kurosawa en aangetrokken door paarse vlinders.
  • Misao Amakura : Hij was de vader van Mio en Mayu. Hij is een afstammeling van dr. Kunihiko Asou en verdwenen in de buurt van een afgrond bij het dorp van de goden. Na de bruiloft met Mio en Mayus moeder, had hij haar naam Amakura geadopteerd.
  • Shizuka Amakura : Na de dood van haar echtgenoot Misao, verhuisde ze weg met haar dochters. Ze vertelde Mio en Mayu dat haar vader haar had verlaten.
  • Yae Kurosawa : Yae is de oudste van de Kurosawa-tweeling. Zij en Sae wilden het ritueel ontvluchten met de hulp van Itsuki. Maar Sae viel en deed zichzelf pijn. Yae heeft haar achtergelaten. Later keerde ze terug naar het dorp, maar het was verdwenen. Ze werd gevonden door Ryouzou Munakata, die later met haar trouwde. Zij is de overgrootmoeder van Miku en Mafuyu Hinasaki (Project Zero I).
  • Sae Kurosawa : Sae is Yae’s jongere zus en is net weggelopen om bij haar zus te zijn. Na haar verwonding werd ze gevonden door dorpsbewoners en keerde terug naar het dorp. Daar leerde ze over de zelfmoord van Itsuki, die zichzelf ophief in zijn cel. Ze stemde ermee in om het ritueel alleen te doen en werd opgehangen en in de afgrond gegooid. Maar dat stelde de goden niet gerust. Sae’s gedachten dwalen door het dorp en wachten op haar zus om wraak te nemen omdat ze Yae de schuld hebben gegeven voor Itsuki’s dood en mislukte rituelen.
  • Ryokan Kurosawa : De vader van Yae en Sae doodden jaren geleden zijn tweelingbroer in het paarse ritueel. Na het mislukte ritueel van Itsuki en Mutsuki bereidde hij het ritueel voor van zijn eigen dochters. Hij nam Dr. Makabe gevangen genomen om de Kusabi te maken. Nadat Yae niet meer gevonden kon worden, besloot hij om Sae op te hangen en in de afgrond te gooien.
  • Itsuki Tachibana : Hij is de jongste van de Tachibana-tweeling. Na het mislukte ritueel met zijn broer Mutsuki, werd zijn haar wit (waarschijnlijk vanwege de schok, want het haar van Ryokan Kurosawa is ook wit). Hij wilde helpen met zijn vriend Munakata Ryouzou de Kurosawa-tweeling om te ontsnappen, maar werd ontdekt. Hij werd toen opgesloten in het magazijn, waar hij zichzelf ophield tijdens wroeging.
  • Mutsuki Tachibana : De oudere broer van Itsuki werd geen vlinder na het paarse ritueel. Men gelooft dat hij te veel weerstand heeft geboden vanwege zijn liefde voor Itsuki.
  • Chitose Tachibana : Zij is het kleine zusje van Itsuki en Mutsuki. Chitose beschuldigt Yae ook voor de dood van Itsuki en valt Mio aan, die ze als Yae beschouwt. Ze is bijna blind en erg verlegen, daarom verbergt ze zich in kasten. Dus ze kon de sleutel niet aan Munakata geven. Ze stierf tijdens wroeging in een kast.
  • Akane Kiryu : Ze is de jongste van de Kiryu-tweeling en vermoordde haar zus een paar jaar eerder in het paarse ritueel. Ze kon het verdriet over haar zus Azami nooit overwinnen en daarom gaf haar vader haar een pop die precies op Azami leek. Maar de pop werd bezocht door een slechte geest. Tijdens het berouw draaide de pop zich volledig om en wurgde Akane.
  • Azami Kiryu : Akane’s oudere zus stierf jaren geleden bij het Purple Ritual. Haar vader bouwde een pop voor haar zus, die precies op haar leek. Maar de pop werd bezocht door een slechte geest. De pop doodde haar vader samen met Akane. Azami’s goede geest kwam tot de hulp van haar vader – te laat.
  • Yoshitatsu Kiryu : De vader van Akane en Azami was een begaafd poppenmaker. Dus bouwde hij een pop voor zijn overlevende dochter Akane, die precies leek op Azami. Maar de pop was geobsedeerd en wurgde haar vader met Akane.
  • Dr. Seijiro Makabe : een folklorist geïnteresseerd in rituelen. Hij reisde met zijn assistent Munakata Ryouzou naar het dorp van de goden om het paarse ritueel te verkennen. Daar werd hij gevangen genomen en levend geworpen in het afsnijdende ritueel in de afgrond van de hel. Hij keerde terug met Sae’s geest.
  • Munakata Ryouzou : Hij was de assistent van Dr. Makabe en woonde in de buurt van het dorp. Munakata was een goede vriend van Itsuki en Mutsuki en moest de Kurosawa-tweeling helpen ontsnappen. Op een dag, toen hij naar het dorp kwam, werd hem verteld dat Itsuki en Mutsuki waren gestorven vanwege ziekte. Op de dag van het ritueel wou hij Yae en Sae krijgen, maar hij vond alleen de verwarde Yae; het dorp was weg. Hij trouwde met Yae en ging verder met het onderzoeken van rituelen. Hij stierf in de Villa Himuro. Hij is de overgrootvader van Miku en Mafuyu Hinasaki (Project Zero I).
  • Dr. Kunihiko Asou : Hij is de uitvinder van de camera Obskura en de spookradio. Dr. Makabe leende de camera Obskura voor onderzoeksdoeleinden die hij had geleend en hij is een voorouder van Mio en Mayu.
  • Masumi Makimura : De inspecteur kwam naar het dorp van de goden om metingen te doen voor de bouw van de dam. Hij zocht een uitweg uit het dorp met zijn vriendin. Hij werd gedood in Kusabi’s Kurosawa-huis en verhuisde vervolgens naar het huis van Osaka, waar zijn vriendin op hem wachtte.
  • Miyako Sudo : Masumi’s vriendin. Ze zocht naar haar vriendin in het dorp. Na dagen zoeken, kreeg ze zelf visioenen uit het verleden. Masumi’s geest wurgde haar eindelijk.

Speciale functies en gameplay

  • Het is ook weer gevochten met de camera Obskura tegen zwervende geesten. Met verschillende functies en lenzen kan de camera worden gewijzigd en geüpgraded.
  • Goede geesten helpen de speler puzzels op te lossen en deuren te openen.
  • De opslag is beperkt tot verlichte lantaarns mogelijk. Tijdens een spookverschijning of een gevecht kan een lantaarn niet worden opgeslagen.
  • Er zijn drie moeilijkheidsgraden voor de PlayStation 2-versie van het spel. Licht en Normaal zijn onmiddellijk beschikbaar, de Heavy- modus wordt toegevoegd na het spelen van het spel.
  • Naast de Obskura-camera zijn ook een zaklamp en een kaart beschikbaar om door het dorp van de goden te navigeren.
  • Beschikbare films voor de Obskura-camera zijn Type 07, Type 14, Type 61, Type 90 en de hoogwaardige Zero-type film. De speler heeft een onbeperkt aantal van de zwakke Type 07-film.
  • In de missiemodus kan de speler op 26 verschillende taken strijden.
  • Nadat je de game voor de eerste keer hebt gespeeld, kun je de missiemodus en nieuwe kostuums ontgrendelen. Ook krijgt de speler de kans om een ​​geestlijst te voltooien om nieuwe opties te ontgrendelen.

Director’s Cut-versie (Xbox)

De Director’s Cut-versie voor de Xbox bevat meerdere functies meer dan de normale versie:

  • De nachtmerrie in de spelmodus met alternatief einde (Promise Ending)
  • De overlevingsmodus, waarbij de speler met een beperkt aantal genezingsmogelijkheden de afgrond moet bereiken.
  • Nieuwe ontgrendelbare kostuums

Wii-editie (Nintendo Wii)

Op 29 juni 2012 werd een nieuwe versie vrijgegeven voor Nintendo Wii. Naast al deze doeleinden opgenomen in de Playstation 2 en Xbox director’s cut versie ook twee nieuwe einden, een nieuwe verbeterde graphics, die reeds in Project Zero werd gebruikt. 4 In tegenstelling tot de versies Playstation 2 en XBOX zijn de tekens in deze versie alleen voor volwassenen en groter. Er is een nieuw endingnummer gebruikt. En de personages kregen allemaal een nieuwe stem in de westerse versies. Naast de verhaalmodus biedt de Wii-editie ons het zogenaamde spookhuis. De beste manier om deze mode te beschrijven, zelfs als virtuele spookhuis, omdat ons karakter – we onszelf echt spelen – draait op rails een vooraf bepaald pad, terwijl we de uitsluitende kunt pannen aan de zijkant.

Project Zero 3: The Tormented [ edit | Bewerken ]

Project Zero 3: The Tormented
studio Tecmo
uitgever Neem 2 interactief
Voor het eerst
gepubliceerd
2005 24 februari 2006
platform PlayStation 2
genre Survival horror
game mode single player
controle Game controller
medium DVD-ROM
taal Engels
leeftijdsclassificatie
USK
PEGI
informatie Adventure met survival horror -elementen

Project Zero 3: The Tormented (Japanse title:零~刺青ノ聲~ [ zero – Shisei geen koe – , nul – schreeuw tattoo – ], in de Verenigde Staten Zero III: The Tormented verkrijgbaar) is een Japanse overlevingshorrorgame Videogame van Tecmo uit 2005, die op 24 februari 2006 in Duitsland werd uitgebracht voor PlayStation 2 . Het spel is van dezelfde ontwikkelaars als de voorgangers.

Actie

Rei Kurosawa is een 23-jarige freelance fotograaf. Enige tijd geleden verloor ze haar verloofde bij een auto-ongeluk en ze reed het voertuig. Ze voelt zich schuldig en kan niet stoppen om erover na te denken en vraagt ​​zich voortdurend af waarom ze het net heeft overleefd.

Uw volgende baan is een serie foto’s van een ver van de bewoonde wereld, oud japans Villa in de bergen, waar het spookt. Terwijl ze hun foto’s neemt in de gangen van de villa, ziet ze een onwerkelijke schijn van haar overleden verloofde Yuu Asou. Nu vraagt ​​ze zich af wat dat was en volgt ze de persoon om erachter te komen of Yuu nog steeds leeft. Het buigt in een donkere gang om de hoek en vindt zichzelf onverwacht in een andere omgeving weer, waar het sneeuwt. Ze dringt dieper het terrein binnen en wordt plotseling aangevallen door een boze geest die ze probeert te fotograferen. Maar hij grijpt haar alle levensenergie, en ze valt bewusteloos in elkaar.

Ze wordt thuis zweterig wakker in haar bed en beseft dat het gewoon een slechte droom was. Plots voelt ze een stekende pijn in haar schouder, en je kunt zien hoe uit het niets een angstaanjagende tatoeage op haar rug ontstaat. Rei moet nu onderzoeken waar deze droom over gaat en waarom deze vloek op haar drukt.

Cijfers

  • Rei Kurosawa: Rei is een freelance fotograaf en 23 jaar oud. Toen haar werd gevraagd een oud huis te onderzoeken, ontmoette ze Yuu. Deze ontmoeting is vastgelegd op een foto. Sindsdien gaat ze elke nacht in haar dromen naar het slaaphuis waar ze Yuu heeft gevolgd.
  • Kei Amakura: een schrijver die zich bezighoudt met geschiedenis en legendes. Ook hij wordt in zijn dromen naar het slaaphuis geroepen . Hij kan Rei helpen met belangrijke informatie en zware voorwerpen verplaatsen om naar plaatsen te komen die onbereikbaar zijn voor Rei. Hij is de oom van Mayu en Mio Amakura (Project Zero II: Crimson Butterfly).
  • Miku Hinasaki: rijstassistent en directeur in Project Zero , die in Reis Haus woont en haar ook helpt met belangrijke informatie. Ook zij verdwaalt in haar dromen naar het slaaphuis om uit te zoeken wat de visies rondom haar overleden broer betekenen. Door haar sterke geestvermogens kan ze de mogelijkheden van de camera Obskura ontwaken, die ze alleen kan gebruiken om geesten effectiever te bestrijden.
  • Yuu Asou: Is de metgezel van Rei Kurosawa en heeft lang met Kei Amakura gewerkt. Hij was de beste vriend van Mafuyu Hinasaki, van wie hij ook verdrietig was. Yuu Asou stierf bij een auto-ongeluk veroorzaakt door Rei.
  • Yoshino Tashigawa: Zij is de enige overlevende van een vliegtuigcrash. Ook zij zit vast in het slaaphuis. Ze is omringd door zwarte schaduwen, die haar vriend en haar familieleden zijn. Deze werden gedood tijdens de crash. Yoshino wordt door hen misbruikt en is daarom erg gestoord. Je hoort haar huilen in het huis en zeggen dat ze niet heeft gekozen om te overleven. Nadat ze is hervat, verschijnt haar geest vaak in het appartement van Rice.
  • Reika Kuze: Reika woonde in een dorp en was verliefd op Kaname Kuze. Toen Kaname niet in het dorp was, vond daar een bloedbad plaats en werd de familie van Reika vermoord. Sindsdien woont ze in het huis van Kuze en werd opgevoed door Yashuu. Dit zorgde ervoor dat Reika een heiligdommeisje werd en getatoeëerd werd om het leed van anderen aan te gaan. Om het ritueel te voltooien, werd ze “in slaap gebracht”. Maar Kaname kwam de Doornenkamer binnen en werd voor Reika’s ogen vermoord. Dit veroorzaakte ondraaglijke pijn bij Reika en het ritueel faalde. De kloof ging open en sindsdien dwaalt Reika door het huis en trekt alles in de duisternis.
  • Kaname Kuze: Hij is de zoon van Akito en Kyouka Kuze. Op vierjarige leeftijd werd hij verbannen uit het Kuze-huis. Eerder gaf zijn moeder hem een ​​oorring, die hij toen aan Reika gaf. Met de hulp van Amane was hij in staat om door de Doornenkamer te gaan om Reika weer te zien. Daar werd hij vermoord.
  • Yashuu Kuze: Zij is het hoofd van de familie Kuze en eigenaar van het huis. Ze is ook de moeder van Kyouka en Kanames en de grootmoeder van Amane. Ze maakte een getatoeëerde priesteres uit Reika en doodde Kamane in de Doornenkamer.
  • Amane Kuze: Ze is een van de vier Handmaiden en vertegenwoordigt het zuiden. Amane is de enige geboren Kuze en hielp Kamane in het huis en bij Reika. Maar omdat mannen in het Kuze-huis worden verboden, wordt hij gedood en wordt Amane gespietst en gedood door de andere drie dienstmaagden. Haar geest vraagt ​​Miku om hulp.
  • Minamo Kuze: Minamo werd geadopteerd om Reika te dienen. Zij vertegenwoordigt het Westen en heeft kort haar met twee gespen.
  • Shigure Kuze: Ze was ook geadopteerd en draagt ​​haar lange haar vastgebonden. Zij vertegenwoordigt het Oosten.
  • Hisame Kuze: Hisame is ook een geadopteerde dienstmaagd. Ze serveert Reika en vertegenwoordigt het noorden.
  • Kyouka Kuze: Kyouka is trots op haar lange haar. Ze werd verliefd op Akito en werd zwanger van hem. Akito mocht in het huis blijven zodat een vrouwelijk nageslacht kon worden grootgebracht. Maar Kyouka kreeg een jongen, die ze Kaname doopte. Akito wilde al met de zwangere Kyouka vluchten, maar hij verdween. Kyouka mocht Kaname alleen oprichten tot hij vier was, waarna hij werd verbannen uit het huis. Kyouka gaf hem een ​​oorbel en hield de tweede zodat ze altijd contact hielden. Sindsdien wacht haar geest op de terugkeer van Akito.
  • Asanuma Kiriko: Haar familie werd gedood door inbrekers. Alleen zij overleefde omdat ze de instructies van haar moeder opvolgde en zich in een kast verstopte. Na dagen in de kast werd ze gevonden en naar een ziekenhuis gebracht. Ze verloor zichzelf in het slaaphuis en bleef rondspoken. Haar geest kruipt rond en valt Miku vaak aan.
  • Tengai Narumi: de leider van de vier meesters die het huis hebben gebouwd. Alleen hij mocht overleven, om de blauwdrukken door te geven aan de volgende generatie.
  • Shigeomi Moriya , Nirei Moriya , Tatsumi Moriya en Inui Moriya : de vier meesters die het Kuze-huis hebben gebouwd. Ze doodden hun arbeiders na de voltooiing van het huis en offerden zichzelf daarna.
  • Makie Kuzuhara en Kozue Kuzuhar : moeder en dochter zoeken de man. Kozue weet dat het haar fout is dat haar man is verdwenen.
  • Tsuzuri en Musubi Osaka : de twee zijn heiligdomtweelingen en hebben vermoedelijk het paarse ritueel ondergaan voorafgaand aan het verhaal van Project Zero II. Ze laten Kei-sleutel achter.

Speciale functies en gameplay

  • Project Zero 3 is de voortzetting van de eerste twee Survival-horrorspellen in deze serie, die ook zonder wapens werkt en alleen de camera Obskura gebruikt om tegenstanders te verslaan. Geweldsbeelden zijn alleen beschikbaar in de vorm van subtiele enge inlays om de sombere sfeer van het spel te verbeteren.
  • Vechten is opnieuw geesten van dwalende zielen die geen vrede kunnen vinden. Wat nieuw is in de serie, is dat je als speler met meer dan één personage de plot kunt volgen, die ook verschillende vaardigheden heeft, en daarom de speler verschillende mogelijke oplossingen voor de verhalen laat zien en strategisch denken vereist. De camera Obskura, die geüpgraded kan worden met bonusfuncties en geesten kan afweren door sterkere aanvallen, helpt om beurten.
  • Verder is er ook een zaklamp en een kaart van het huis beschikbaar waarop je de positie kunt bepalen om je weg te vinden in de onherbergzame omgeving van de oude villa. Ook komt het in Project Zero 3 aan het oplossen van puzzels om het verhaal te bevorderen en om het doel te bereiken.
  • De game heeft een aantal moeilijkheidsgraden, waaronder de eerste start van het spel Easy and Normal . Na het spelen is beschikbaar voor gevorderde spelers een andere moeilijkheid in de vorm van moeilijk .
  • Opslagopties zijn weer erg beperkt en alleen mogelijk op bepaalde plaatsen. Het voordeel hiervan is dat de voorraad van de inferieure film van het type 07 bij elke nieuwe droom wordt vernieuwd tot 99 beelden en dus vrijwel onbeperkt beschikbaar is.
  • Er zijn verschillende soorten films, Type 07, Type 14, Type 61, Type 90 en Type 00 (Type Zero), die kunnen worden gebruikt in de Obskura-camera, afhankelijk van de kracht van de aanvallen en de afgetrokken geestkracht. beïnvloedt de respectieve gefotografeerde geest. Verder kun je nieuwe lenzen vinden die aan de camera Obskura kunnen worden bevestigd om verschillende soorten aanvallen toe te staan ​​en om de geesten zo meer spirituele energie af te trekken. Hierdoor kunnen de geesten meer spookpunten aftrekken die nodig zijn om de camera te upgraden.
  • Na de eerste play-through krijgt de speler de mogelijkheid om nieuwe kostuums en accessoires te kopen.
  • Ook ontvangt de speler een Ghost-lijst om te voltooien en een missiemodus.

Zero: Tsukihami no Kamen

Nul: Tsukihami no Kamen
studio Productie van Tecmo
Grasshopper
uitgever Nintendo
Voor het eerst
gepubliceerd
 31 juli 2008
platform Wii
genre Survival horror
game mode single player
controle Game controller
medium Optische schijf
informatie Avontuur met survival-horrorelementen ;
CERO: C

Zero: Tsukihami geen Kamen (Japanse titel:零~月蝕の仮面~ [ Zero – Masker van de Lunar Eclipse – ]) is een Japanse survival horror video game van Tecmo in 2008, die samen met Grasshopper Manufacture voor de Nintendo Wii is ontwikkeld. Uitgever van het spel is Nintendo . Volgens Nintendo, het spel zal worden uitgebracht, hetzij in de VS of in Europa. [2]

Actie

Tien jaar voor het verhaal in Project Zero 4 werden vijf meisjes ontvoerd en naar een eiland in het zuiden van Honshu gebracht . Een detective genaamd Choushiro Kirishima bevrijdde hen. Later stierven twee van de meisjes onder mysterieuze omstandigheden. De andere drie meisjes, Ruka Minazuki, Misaki Asou en Madoka Tsukimori (alle 17 in de geschiedenis) keren later terug naar het eiland om hun verloren herinneringen te heroveren. Op verzoek van Ruka’s moeder keert Choushiro terug naar het eiland om de drie meisjes te vinden.

Cijfers

  • Ruka Minazuki: Als klein meisje werd ze ontvoerd met vier andere meisjes en meegenomen naar een eiland genaamd Rougetsu Island . Ze werden al snel gered door een detective en naar huis gebracht. Later stierven twee meisjes en de andere twee keerden terug naar het eiland. Ruka keert ook terug naar het eiland om haar verloren herinneringen te herstellen.
  • Misaki Asou: Ze was ook een van de vijf ontvoerde meisjes op het eiland Rougetsu. Later keerde ze terug naar het eiland met Madoka op zoek naar een mysterieuze zwarte vrouw die haar herinneringen bewaarde. Zij is een verre verwant van Mio en Mayu Amakura (Project Zero II).
  • Madoka Tsukimori: Ze werd ook ontvoerd en keerde later terug naar het eiland met Misaki. Ze is erg voorzichtig en bestelde veel van Misaki, totdat ze verdween en Madoka nu alleen is.
  • Choushiro Kirishima: Hij is de rechercheur die de vijf meisjes van Rougetsu Island heeft teruggebracht. Nu, op verzoek van Ruka’s moeder, is hij teruggekeerd naar het eiland om de drie meisjes terug te halen.
  • Tomoe Nanamura: een van de vijf ontvoerde meisjes van het eiland Rougetsu. Nog voor het eigenlijke verhaal van Project Zero 4 werd ze in het ziekenhuis vermoord aangetroffen. De rigor mortis laat zien dat ze angstig haar handen voor haar gezicht hield.
  • Marie Shinomiya: ook gekidnapte meid. Ook zij werd vóór haar verhaal dood in haar huis gevonden. Haar lijk had precies dezelfde uitdrukking als die van Tomoe.
  • Miya: De mysterieuze zwarte vrouw uit Misaki’s herinneringen. Ze riep Misaki terug naar het eiland Rougetsu.
  • Sayaka Minazuki: moeder van Rukas. Ze vraagt ​​Choushiro Kirishima om haar dochter terug te brengen van het eiland Rougetsu.
  • Dr. Kunihiko Asou: Hij is de uitvinder van de camera Obskura en de spookradio. Hij kreeg een museum over het eiland Rougetsu. Hij is een voorouder van Misaki. Hij stierf onder onverklaarde omstandigheden begin 1900.

Gameplay

Net als in de vorige delen van de Project Zero-serie bestrijdt de speler spoken met de camera Obskura. De speler gebruikt de Wii-afstandsbediening en de Nunchuk om de camera en de flitser in de juiste positie te brengen. Net als bij de voorgangers zijn niet alle geesten vijandig tegenover hem. Bijvoorbeeld, goede moed helpt puzzels op te lossen of deuren te openen.

Typisch voor het genre, de focus van het vierde deel bevindt zich opnieuw in een benauwende atmosfeer en doet afstand van hun voordeel op een te groot deel van de actie.

Project Zero: Priestess of the Black Water

Project Zero: Priestess of the Black Water
studio Koei Tecmo
Nintendo SPD
uitgever Nintendo
Voor het eerst
gepubliceerd
27 september 2014 30 oktober 2015 [3]
platform Wii U
genre Survival horror
game mode single player
controle Game controller
medium Optische schijf
informatie Avontuur met survival-horrorelementen ;
CERO: C

Project Zero: priesteres van zwart water (Japanse titel:零~濡鴉ノ巫女~ [ Zero – Nuregarasu geen Miko – ]) is een Japanse survival horror video game ontwikkeld door Koei Tecmoen Nintendo SPD voor Wii U . [4] uitgevers van het spel is Nintendo . Hoewel het spel release onwaarschijnlijk was lang [5] [6] , zoals aangekondigd op zijn Nintendo Nintendo Directaan -Issue van 2 april 2015 dat het spel zal worden uitgebracht in Europa en de VS nog steeds 2015. [7] In de context van gamescomIn 2015 kondigde Nintendo aan dat de game op 30 oktober 2015 in Europa zou worden uitgebracht [8] . De game verscheen zowel in de Nintendo eShop als in een beperkte versie in de handel. [9] De game werd enigszins gecensureerd in Europa en de VS. [10]

Webkoppelingen

  • Officiële Website Project Zero (Japans)
  • Officiële website Project Zero II: Crimson Butterfly (japanese)
  • Officiële Website Project Zero 3: The Tormented (Japans)
  • Zero Officiële Website: Tsukihami no Kamen (Japans)
  • Zero Officiële Website: Nuregarasu no Miko (Japans)

Individuele proeven

  1. Spring omhoog↑ http://www.eurogamer.net/articles/2012-06-21-project-zero-ip-now-co-owned-by-nintendo-report
  2. Jump up↑ GoNintendo.com: sorry jongens, Fatal Frame IV komt ook niet naar Europa ( Memento van 14 september 2009 in het internetarchief )
  3. Jump up↑ http://www.nintendo-magazin.de/project-zero-priesterin-des-schwarzen-wassers-erscheint-am-30-oktober-limited-edition-demo-angekuendigt/
  4. Spring omhoog↑ http://www.giantbomb.com/fatal-frame-maiden-of-black-water/3030-46077/
  5. Jump up↑ Project Zero 5 – Japan-Trailer voor het Wii-U-horrorspel (Duits)
  6. Jump up↑ Project Zero 5 / Zero: Nuregarasu no Miko | Wii U: Paparazzi-exorcisme (Duits)
  7. Spring omhoog↑ Nintendo Direct-presentatie , 2 april 2015
  8. Spring omhoog↑ Project Zero: Priestess of the Black Water – Limited Edition Video (Wii U). Nintendo Duitsland, 5 augustus 2015, beschikbaar op 5 augustus 2015 .
  9. Jump up↑ Alex Seedhouse: Project Zero: Maiden of Black Water scoort Limited Edition, demo & releasedatum. In: nintendo-insider.com. 5 augustus 2015, toegankelijk op 18 september 2015 (Engels).
  10. Jump up↑ Project Zero: Maiden of Black Water ook gecensureerd in Europa . In: GameZone . ( gamezone.de [teruggehaald op 1 november 2016]).

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *