RollerCoaster Tycoon

RollerCoaster Tycoon ( RCT ) is een, oorspronkelijk van Chris Sawyer ontwikkelde economische simulatie-game series in 2D of 3D graphics , waarin de speler neemt de rol van een Park directeur en een themapark te bouwen en / of uit te breiden. De serie bevat momenteel vijf spellen. De focus van het spel is (in tegenstelling tot NoLimits ) voornamelijk op het beheer van een pretpark. De eerste drie wedstrijden ( Rollercoaster Tycoon , Rollercoaster Tycoon 2 en Rollercoaster Tycoon 3) ontwikkeld voor de pc. Later werden ze ook geporteerd naar andere systemen. De laatste game van de serie was Rollercoaster Tycoon 4 mobiel vanaf 2014 en is alleen geporteerd voor mobiele apparaten. Het zesde deel werd uitgebracht als Early Access onder de titel Rollercoaster Tycoon World aan het einde van maart 2016 .

Gameplay

Het doel van elk scenario, afhankelijk van het type meestal is het een combinatie van aantal bezoekers, park rating en / of marktwaarde of een omzet te realiseren. Soms worden verschillende soorten achtbaan moet je een bepaalde waarde (sensatie / vuursnelheid, G-kracht, enz.) Op te bouwen. In het park is er een breed scala aan attracties , afgewerkt of zelfgemaakte achtbanen op rotondes te botsauto’s , glijbanen en waterfietsen, Daarnaast kunnen catering en andere kraampjes worden ingericht om bezoekers te voorzien, evenals diverse souvenirstalletjes. Paden, u planten. Ä. zijn vrij maakbaar en verwijderbaar, het terrein kan worden verhoogd, verlaagd en de textuur veranderd. Bij de conceptiede themaparken, er in hoofdzaak van belang om de balans te vinden tussen matig spannende attracties, zoals carrousels, intense achtbanen, nette en esthetische recreatiegebieden en de diverse eten en andere voorwerpen te behouden voor het grote publiek permanent in het park te houden totdat de beschikbare Heeft geld uitgegeven. Het is ook handig om een ​​eenvoudig routesysteem te hebben, omdat anders de bezoekers kunnen verdwalen. Zonder zorgvuldige monteurs, beveiligingsmedewerkers en assistenten kan het park snel onaantrekkelijk en minder druk worden.

De parkbezoekers die door de computer worden gesimuleerd, hebben allemaal een individuele voorkeur voor adrenalinebehoeften , portemonnees en maagkracht. De speler kan de gedachten en waarden zoals honger, tevredenheid en misselijkheid van elke bezoeker te vragen op elk gewenst moment en conclusies te trekken over mogelijke verbeteringen. Veel zeer tevreden bezoekers, die alles hebben uitgegeven wanneer ze het park verlaten, zijn een teken van een doordacht, op behoeften georiënteerd park.

Een beroep van het spel is om ontdekt te worden dat de game vordert steeds nieuwe attracties, wat wil zeggen, de begroting voor onderzoek en de prioriteiten kunnen worden ingesteld.

Voor al dat de speler niet mag worden vergeten, ongelukken of slecht weer kan hem teniet een roet in het eten en zijn plannen zijn rekening.

Attracties

In Rollercoaster Tycoon zijn er zeven verschillende attractie-groepen (winkels niet meegerekend, ze vormen een aparte groep in het spel):

  • Vervoer is z. Bijvoorbeeld attracties zoals de miniatuurspoorweg of trams die bezoekers van A naar B nemen. Er zijn ook enkele transportstroken die over water gaan.
  • Gematigde attracties zijn nogal saai voor de bezoekers, alleen aan het begin van het scenario zinvolle attracties. Deze omvatten de slipspiraal of de bumperauto.
  • Kindersporen zijn voornamelijk ontworpen voor minderjarige bezoekers die nog niet in extreme attracties of treinen zijn. Langzamere carrousels zijn hier bijvoorbeeld te vinden.
  • Achtbanen daar in RollerCoaster Tycoon vele varianten. De variëteit varieert van hout tot uitzinnige muis tot stalen steigerachtbaan. Onderzetters brengen veel geld binnen, maar er moet op worden gelet dat de achtbanen niet “te spannend” zijn. Er zijn ook bepaalde waterwegen, zoals boomstamglijbaan of opblaasbare boten te vinden.
  • Spannende ritten zijn de volgende Twister en schipschommeling en ruimtegyro of topspin. De attracties zijn altijd leuk voor zelfs geharde bezoekers en een reden om daar geld achter te laten.
  • Waterattracties: Naast de bootverhuur, die de meeste winst oplevert zonder een vooraf bepaalde route, zijn er bijvoorbeeld zwanenboten.
  • Andere tracks: hier zijn samengevatte attracties die niet duidelijk aan een andere groep kunnen worden toegewezen. Dit zijn bijvoorbeeld uitkijktorens of skelters.
  • Winkels en kraampjes zorgen niet alleen voor het fysieke welzijn van de bezoekers. Naast diverse stands voor eten en drinken kunnen ook toiletten, informatiestands of souvenirwinkels worden gebouwd.

De volgende attracties zijn alleen bij Rollercoaster Tycoon 3 met de extensie “Soaked!” beschikbaar.

  • Zwembaden zijn , wanneer ze op spannende wijze worden gebouwd, een echte bron van geld, omdat het gemakkelijk is honderden bezoekers te trekken. Mogelijke extra’s voor zwembaden zijn onder andere jacuzzi’s of duikplanken. Evenzo bevatten de zwembaden indirect glijbanen (zie hieronder). Om de levering van badkamerapparatuur te garanderen, is het raadzaam om de juiste winkels in de buurt van de kleedkamers te bouwen (bezoekers kunnen de badfaciliteiten bereiken).
  • Waterglijbanen zijn vergelijkbaar met achtbanen beheerd en gebouwd, maar zijn alleen toegankelijk voor zwembaden en het gebruik is altijd gratis voor parkbezoekers. Waterglijbanen kunnen zowel open als d worden gebouwd. h. De staart eindigt in een zwembad of als een gesloten baan als achtbanen. Ongeacht de constructie, zorg ervoor dat de schuif niet te extreem wordt.

De volgende attracties zijn alleen met Rollercoaster Tycoon 3 met de extensie “Wild!” beschikbaar.

  • Dieren behoren tot de elementen van de dierentuin. Dit zijn omheinde gebieden waar bijvoorbeeld olifanten, tijgers, … leven en kunnen worden bewonderd door toeschouwers op kijkplatforms. Daarnaast zijn er speciale transportstroken waarmee de parkbezoekers direct de dierentuingebieden kunnen betreden.

Spellen uit de serie

RollerCoaster Tycoon

RollerCoaster Tycoon werd in 1999 ontwikkeld door Chris Sawyer , terwijl de grafische weergave werd bijgedragen door Simon Foster, een freelance artiest. [1] De game-engine is gebaseerd op vooraf gerenderde 3D-modellen, die sterk zijn verkleind naar een 2D isometrische omgeving met 4 zijaanzichten. [2] de achtbaan auto alleen daarom uit duizenden afzonderlijke beelden. [3] De gedetailleerdheid in de animaties is hoog. Er zijn dus veel reeksen fonteinen. [4] Rollercoaster Tycoon is naast Transport Tycoon en de industriële gigant de meest succesvolle “Tycoon” -games.

Scenario’s

RollerCoaster Tycoon omvat 21 scenario’s waarvan er vijf vanaf het begin beschikbaar zijn. Als je een scenario onder de knie hebt, zal een ander worden vrijgegeven. Bovendien wordt het “Megapark” -scenario vrijgegeven wanneer alle andere zijn gemasterd. Dit scenario heeft geen doel. Er zijn ook twee officiële scenario’s beschikbaar om te downloaden.

  • De 21 originele scenario’s:
    • Bosgrenzen
    • Dynamite Dunes
    • Groene meer
    • Diamond Heights
    • Evergreen Gardens
    • Stomme strand
    • Trinity Islands
    • Katie’s World (Katie’s Dreamland)
    • Dinky Park (Pokey Park)
    • Aqua Park (White Water Park)
    • Millennium Mines
    • Karts en onderzetters
    • Mel’s World
    • Mothball Mountain (Magic Mountain)
    • Pacific piramides
    • Kruimelig bos
    • Big Pier (Paradise Pier)
    • Bliksem piekt
    • Ivory Towers
    • Rainbow vallei
    • Thunder Rock
    • Mega Park (ontgrendeld na het omgaan met alle scenario’s)
  • Twee officiële scenario’s kunnen worden gedownload van de officiële website.
    • Fort Anachronism
    • Alton Towers

Extensies

Officiële extensies

Voor Rollercoaster Tycoon zijn de add-ons ” Added Attractions Pack ” (” Corkscrew Follies ” in de VS) en ” Loopy Landscapes ” uitgekomen, elk met nieuwe attracties en parken. De add-on ” Loopy Landscapes ” omvat alle parken en attracties van ” Toegevoegde attracties “.

Andere extensies
  • Een van de meest populaire patches voor Rollercoaster Tycoon is de Drexler-patch . Hiermee kan worden genoemd met coaches gewijzigde Savegames (scores), wat niet mogelijk is met de originele versie. De patch werkt, volgens de auteur, met beide extensies. Zo kunnen nieuwe scores en een geheime track worden ontdekt.
  • De XP-patch is een niet-officiële patch die niet afkomstig is van de ontwikkelaar zelf. De patch maakt het mogelijk om de game onder Microsoft Windows XP , Windows Vista en Windows 7 te spelen .

RollerCoaster Tycoon 2

RollerCoaster Tycoon 2 werd op 16 oktober 2002 in Europa gelanceerd. Vergeleken met zijn voorganger bevat het spel nieuwe attracties, stands, bouwopties en de iets verbeterde grafische engine, een scenariowerk editor en verbeterde menu’s. Bovendien bevat deze versie een “achtbaankit”. Daarnaast bevat de tweede versie replica’s van vijf Six Flags- parken en achtbanen vanaf 2002, volgens de grafische mogelijkheden .

Sinds 2014 is RollerCoaster Tycoon 2 , als onderdeel van het OpenRCT2-project, nieuw geïmplementeerd of verder ontwikkeld als gratis software . [5] Dit is vergelijkbaar met Transport Tycoon / OpenTTD , die ook oorspronkelijk door Chris Sawyer werd geprogrammeerd. De originele game is gedecompileerd en de broncode is vervolgens herzien. [6]

Extensies

Voor het tweede deel van het spel zijn de add-ons ” Wacky Worlds ” en ” Time Twister ” uitgekomen. Naast nieuwe attracties, cabines, bouwopties en de enigszins verbeterde grafische engine, bevatten ze een scenariobewerker en verbeterde menu’s.

RollerCoaster Tycoon 3

→ Hoofdartikel : RollerCoaster Tycoon 3

RollerCoaster Tycoon 3 werd op 4 november 2004 in Europa uitgebracht en werd ontwikkeld door de ontwikkelstudio Frontier Developments. Het derde deel omvatte een 3D-engine, die nu zorgt voor een duidelijk zichtbare verandering van dag en nacht, en de mogelijkheid om de attracties te ervaren vanuit het oogpunt van een bezoeker. Daarnaast is een persoonlijke editor geïnstalleerd, waarmee ook eigen parkbezoekers kunnen creëren.

RollerCoaster Tycoon 3D

Op 28 augustus 2011 bevestigde de n-Space de ontwikkeling van RollerCoaster Tycoon 3D . De game werd exclusief uitgebracht op 26 oktober 2012 voor Nintendo 3DS . Uitgever is deze keer de Namco Bandai Partners Germany GmbH. [7]

RollerCoaster Tycoon 4 mobiel

Op 17 maart 2014 kondigde Atari via Twitter het vijfde deel van de serie aan. [8] Dit is voor iOS, gepland, zodat de iPhone en iPad, maar is ook een PC-versie in de planning die wordt verondersteld te worden uitgebracht in het najaar van 2014. Dat Atari op het laatstgenoemde maar ook slechts een browsergame was en niet als zijn voorgangers kon fungeren voor een volledige prijs, had tot nu toe nog steeds niet doorgehakt. [9]

Vergeleken met de voorganger RollerCoaster Tycoon 3 , zijn er tal van omgekeerde ontwikkelingen geweest, zoals het ontbreken van een 3D-motor, evenals talrijke gedetailleerde vragen. Ook omdat het alleen voor mobiele versies was ontworpen, moest de grafische vormgeving en de game in het algemeen in gevaar worden gebracht.

Voor de mobiele versie bracht Atari ook een trailer uit, die vooral negatief werd beoordeeld op YouTube. [10] Sinds 10 april 2014, Magnaat 4 voor Apple IOS , Android (besturingssysteem) en Amazon Kindle beschikbaar. Het spel ontving slechte recensies ( Metascore : 43) en werd vooral bekritiseerd vanwege het pushen voor meer microtransactiesondanks de aanschafprijs van $ 2,69 . [11] De video game tijdschrift GamePro beloond met een score van 19% en noemde RollerCoaster Tycoon 4 als “rip-off ghost train” en adviseerde op de download. [12]

RollerCoaster Tycoon World

RollerCoaster Tycoon World werd aangekondigd op Gamescom 2014 door Atari. De game is ingesteld om terug te keren naar de roots van de RollerCoaster- serie, inclusief een coöpmodus . [13] Het spel werd oorspronkelijk ontwikkeld door Pipeworks Software, maar Atari veranderde de ontwikkeling studio en koos voor Area 52 games. Op 5 maart 2015 liet Atari voor het eerst de graphics en gameplay van het spel zien in een teaser-trailer, geoogst vanwege een waargenomen als verouderde afbeelding maar veel kritiek, waarna ze opnieuw besloten tot een verandering van de ontwikkelaar. Nvizzio Creations is sinds 29 juli verantwoordelijk voor ontwikkeling. [14]Eind september kondigde Atari de pre-sale lancering aan van het zesde deel van de Rollercoaster Tycoon- serie. De spelers waren tijdens een beta-weekend betrokken bij de ontwikkeling van de game. Tijdens het beta-weekend werd de tool getest op achtbaanconstructie en achteraf aangepast aan de hand van de feedback. [15] De aangekondigde releasedatum van 14 december 2015 kon niet worden gehaald en werd uitgesteld tot begin 2016. De fabrikant heeft aangekondigd dat enkele van de elementen die essentieel zijn voor een pretpark, zoals waterattracties en transportstroken, pas na de release zullen worden geleverd via een gratis download. De aankondiging dat door gebruikers gegenereerde content zoals decoratieve elementen tijdens de lanceringsdatum van het spel in het spel kunnen worden geïmporteerd, werd zeer positief ontvangen door de fans in de officiële forums. Het nieuwe deel van de strategie- en bouwsimulatie werd op 30 maart 2016 vrijgegeven als Early Access . Van de schare fans is RollerCoaster Tycoon World sinds de eerste Alpha-release een belangrijke concurrent van Frontier’s Planet Coaster gewordengezien. Op 10 november kondigden ontwikkelaars bij RollerCoaster de definitieve release van Tycoon World aan op 16 november, de dag voor de release van Planet Coaster. [16] Dit werd door velen beschouwd als een belediging gezien tegen Frontier, zoals de release datum van Planet Coaster al bekend was voor maanden. [17]

RollerCoaster Tycoon Classic

RollerCoaster Tycoon Classic werd op 22 december 2016 vrijgegeven voor Android en iOS . Het spel is een remake van de oude delen RollerCoaster Tycoon en RollerCoaster Tycoon 2 . De graphics en de werking zijn identiek aan de oude games. In het spel zelf is er de mogelijkheid om drie verschillende in-app aankopen te doen. Dus de twee uitbreidingen “gekke werelden” en “tijdreizen” en de Toolkit kunnen worden verworven. [18] Het spel kreeg overwegend positieve recensies. Dus bereikte het eind 2016 een beoordeling van 4,4 / 5 in Google Playstore. [19]

Ontwikkelaar

Originele ontwikkelaar van RollerCoaster Tycoon is Chris Sawyer , die het spel bijna in zijn eentje heeft ontwikkeld. De game is volgens zijn verklaring voor 99% in assembler geschreven , alleen de interfaces naar Windows / DirectX zijn via C gerealiseerd. [20] In het voorjaar van 1999 werd het uitgebracht door MicroProse en Hasbro Interactive . De opvolger RollerCoaster Tycoon 2 , eveneens ontwikkeld door Chris Sawyer, kwam eind 2002 op de markt en werd uitgegeven door Atari SA . De ontwikkeling van add-ons voor Rollercoaster Tycoon 2 is overgenomen door Frontier Developments, 2004 gevolgd RollerCoaster Tycoon 3 is het eerste spel van de reeks in 3D graphics. Het werd ook uitgegeven door Atari, maar deze keer volledig ontwikkeld door Frontier Developments. Chris Sawyer nam alleen een adviserende positie in. De zesde aflevering, genaamd RollerCoaster Tycoon World , werd oorspronkelijk ontwikkeld door Pipeworks Software voordat het werk werd verplaatst van Rightsholder Atari naar Area 52 Games. Nvizzio Creations is sinds 29 juli verantwoordelijk voor ontwikkeling. [21]

Webkoppelingen

  • Officiële website

Individuele proeven

  1. Spring omhoog↑ http://www.chrissawyergames.com/contacts.htm
  2. Spring omhoog↑ http://www.chrissawyergames.com/feature3.htm
  3. Spring omhoog↑ http://www.chrissawyergames.com/feature1.htm
  4. Spring omhoog↑ http://www.chrissawyergames.com/feature4.htm
  5. Spring omhoog↑ OpenRCT2 op GitHub
  6. Spring omhoog↑ [1] OpenRCT2 – Over
  7. Jumping Up↑ http://www.gbase.ch/3ds/news/11375/Kurztest-Rollercoaster-Tycoon-3D-55310.html
  8. Spring omhoog↑ http://www.eurogamer.de/articles/2014-03-17-rollercoaster-tycoon-4-angekuendigt
  9. Jumping Up↑ http://www.pcgames.de/Rollercoaster-Tycoon-4-PC-232497/News/Rollercoaster-Tycoon-4-Mobile-Ableger-fuer-iOS-Geraete-angekuendigt-1113742/
  10. Spring omhoog↑ https://www.youtube.com/watch?v=iomc1P7HaX8
  11. Spring omhoog↑ Rollercoaster Tycoon 4 Mobile Metascore op Metacritic , toegankelijk op 17 april 2014
  12. Spring omhoog↑ Rollercoaster Tycoon 4 Mobile – Beoordeling en conclusie over GamePro , toegankelijk op 17 april 2014
  13. JumpUp ↑ RollerCoaster Tycoon World: Atari kondigt volledig 2015-vervolg aan met co-opmodus
  14. Spring omhoog↑ gamestar.com – Rollercoaster Tycoon World – Vernieuwde ontwikkelaarswisseling (toegankelijk op 29 juli 2015)
  15. Spring omhoog↑ gamestar.de – Rollercoaster Tycoon World – Uitgesteld uitgesteld, beta-weekend vertraagd (toegankelijk op 13 november 2015)
  16. Spring omhoog↑ RCTW – VROEGE TOEGANG – DEV BLOG # 19: DATUM ONTVANGEN! In: RollerCoaster Tycoon World Forum. 10 november 2016, toegankelijk op 13 november 2016 .
  17. Spring omhoog↑ Tobias Ritter: RollerCoaster Tycoon World Vs. Planet Coaster – releasedatum als een uitdaging. In: GameStar .de. 11 november 2016, toegankelijk op 13 november 2016 .
  18. Spring omhoog↑ RollerCoaster Tycoon Classic vrijgegeven voor iPhone-, iPad-, iPod touch- en Android-apparaten. In: 4players.de. 22 december 2016, toegankelijk op 2 januari 2017 .
  19. Spring omhoog↑ Google Play: RollerCoaster Tycoon® Classic. Betreden op 2 januari 2017 .
  20. Jump up↑ Veelgestelde vragen over Chris Sawyer & Game Development. Betreden op 26 september 2010 .
  21. Spring omhoog↑ Rollercoaster Tycoon World Production Blog # 6. Betreden op 9 juni 2015 .

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *