Scrapland

American McGee presenteert: Scrapland , vaak slechts als Scrapland genoemd, is een 3D – actie-avontuur in een futuristische robot wereld van de Spaanse ontwikkelaar Mercury Steam Entertainment , de 2005 Games Uitgever Enlight software werd uitgebracht. In Duitstalige landen verscheen de titel op Deep Silver . De volledige titel van het spel verwijst naar de Amerikaanse game-ontwikkelaar American McGee , die diende als Executive Producer. In Scrapland regelt de speler ruimteschepen en robots vanuit het perspectief van de derde persoon .

Binnen de wereld heeft de speler onbeperkte bewegingsvrijheid. In de loop van het spel is hij in staat om zijn eigen ruimteschepen van verschillende componenten te bouwen en het personage, indien nodig, te transformeren in een van de vijftien robots (elk met een andere speciale vaardigheid is uitgerust) om een ​​verscheidenheid aan taken en problemen op te lossen kan.

Actie

Scrapland is het trieste overblijfsel van de aarde geplunderd door mensen en vervolgens, omdat het onbewoonbaar is geworden, verlaten. De mensen gingen – maar de robots kwamen, die de asteroïde als gevolg van de verwoeste staat de toepasselijke naam gaf: schroothoop. Deze naam is vooral waar omdat de overblijfselen van ongebruikelijke gestrande ruimteschepen verspreid zijn door de asteroïde.

Op een dag belandt het hoofdpersonage van het verhaal op Scrapland: de robot D-Tritus. Hij verzamelde zichzelf op een verre schroothoop en ging op weg om het universum te verkennen. In Kimera, de stad van robots, wordt na een korte veiligheidscontrole (mens of mensachtige wezens hebben geen zaken gedaan in Scrapland), hij door een wachterrobot van de laatste naar het stadhuis gestuurd om zich te registreren en te werken.

De enige vacature in het geheel van Kimera is die van een fotojournalist, een baan die niemand wilde overnemen. In deze hoedanigheid moet D-Tritus een interview met de aartsbisschop houden, hoewel het een open geheim is dat de aartsbisschop nooit interviews geeft. Dus D-Tritus moet dingen afhalen die nog niet zijn gedaan – en raakt echt in de maalstroom van gebeurtenissen, want een korte tijd later wordt de aartsbisschop vermoord door een onbekend wezen, dat verondersteld wordt menselijk te zijn geweest zou moeten.

De dood is geen slechte zaak op Scrapland, want dankzij de Big Data Base (GDB) gevonden door de robots in een van de gestrande ruimteschepen, kan elke dode robot weer tot leven worden gebracht zolang de gegevens zich in de GDB bevinden. Maar deze ontbreken in het geval van de vermoorde aartsbisschop of werden overschreven, en dus zou zijn dood de laatste zijn.

Dus D-Tritus zou moeten uitvinden wat er met het hele gebeuren aan de hand is, waarom de politie bewijsmateriaal van het toneel heeft gewist en heeft genoeg te doen met het Kimera-moeras van corruptie, misdaad, gokken en wat dan ook bij vervelende machinaties, droog.

Spelprincipe

D-Tritus kan bijna elke andere robot worden, elk met zijn eigen mogelijkheden. D-Tritus kan bijvoorbeeld vooruit sprinten in een rechte lijn (en elke robot onderweg ontmantelen), maar boodschappers kunnen vliegen en bouten afvuren die andere robots verblinden. Tijdens de missies in het luchtruim boven de stad gebruikt D-Tritus maximaal negen individueel configureerbare ruimteschepen. Naast vechten vecht hij ook races. Gedurende het spel heb je ook de mogelijkheid om je wapens te upgraden door het spelen van zogenaamde “gekke weddenschappen”. Om dit te doen moet je eerst drie kleinere taken doen voordat je in een bepaalde arena begint voor een speciale wedstrijd of race.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *