Second Sight

Second Sight is een computerspel uit het jaar 2004.

Actie

De speler wordt mishandeld en zonder geheugen wakker in een onderzoeksinstituut en probeert in zijn eentje te achterhalen wat er met hem is gebeurd, omdat het personeel hem geen informatie geeft. Na een flashbackmen bestuurt de speelfiguur in het verleden en dus zijn beetje bij beetje de waarheid en de gebeurtenissen verantwoordelijk, die verantwoordelijk zijn voor de vermeende voor vandaag gehouden ellende. Pas later in het spel wordt het duidelijk dat de vermeende flashbacks het eigenlijke cadeau zijn, waardoor de protagonist de gebeurtenissen kan veranderen in de tijd die hij eerder als aanwezig heeft ervaren, omdat ze nog niet zijn gebeurd. In de loop van het spel, ervaart de protagonist daarom ook veel afwisselende visies van een mogelijke toekomst die de hoofdpersoon gewoonlijk probeert te voorkomen.

Spelprincipe

Second Sight is voor het grootste deel een stealth-shooter zoals Tom Clancy’s Splinter Cell , maar de speler kan ook een verscheidenheid aan psi- krachten gebruiken om de niveauste beheersen. Het verhaal wordt afwisselend verteld, soms in het verleden of in het heden, waarbij in de missies die in het verleden spelen, je alleen gewone pistolen kunt gebruiken, omdat de speler op dit moment nog steeds geen psi-krachten heeft.

Ontvangst

Het spel werd grotendeels positief ontvangen. Hoogtepunten waren onder meer de goede Engelse output, de grafische stijl en de gevarieerde psi-krachten waarmee de speler bijvoorbeeld personages kan nemen en besturen.

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *