Serious Sam II

In Serious Sam II is een first-person shooter van het bedrijf Croteam die van 2005 werd gepubliceerd. Net als zijn voorgangers van de Serious Sam- serie, richt de game zich minder op realisme en spannende actie dan op ‘eeuwig balplezier’.

De Duitse versie komt overeen met de onverkorte originele versie, maar de discussies zijn ondertiteld in video’s.

De multiplayer-modus doet afstand van genre-typische kenmerken zoals. Met bijvoorbeeld Deathmatch of Capture the Flag kunnen missies voor één speler met maximaal 16 spelers samen worden aangepakt. [1]

Actie

Na Sam “Serious” Stone nauw kon verslaan een door vertrouweling Mental in het verleden, zet hij met een ruimteschip naar Sirius zich daar Mental zelfs verzetten. Maar om dat te doen, moet hij alle vijf delen van een medaillon vinden die Mental heeft gesplitst in vijf verschillende planeten. Elk stuk wordt elke keer bewaakt door een eindbaas. Nadat alle delen verenigd zijn, begeeft Sam zich naar Sirius zelf, om de geest daar te plaatsen.

Afbeelding

Het spel maakt gebruik van de “Serious 2 Engine”, die aanzienlijk is verbeterd ten opzichte van de “Serious Engine” van zijn voorganger op het gebied van details, milieu en fysica. Het spel zelf is in een komische stijl, maar zonder het spel te onrealistisch te maken. Bijvoorbeeld, de “bone court” afgebeeld op de Kleer planeet met lava, schedels en demonische figuren doet denken aan de hel in Doom 3 . De kwaliteit van de video’s is echter geclassificeerd als nogal slecht.

De presentatie van bloed is terug, maar aanzienlijk minder dan zijn voorgangers, er zijn ook geen stukken vlees of meterslange sporen bloed op de grond te vinden.

Wijzigingen ten opzichte van de vorige

De tegenstanders zijn meestal volledig nieuw, werden overgenomen u. a. de gigantische schorpioenen en Kleer-Sklette. In het spel ontmoet je alleen de mannelijke kabouters in de video’s, waar ze verschijnen als moderators, douaniers of zelfs bedelaars in het park. Op de top van dat heb je in elke wereld om het te doen met andere tegenstanders en dus op geen enkele wereld stuit meestal op dezelfde soorten vijanden, maar dit zal veranderen in de laatste delen van het spel. In vergelijking met de voorganger Serious Sam 2 zijn de tegenstanders veel abstruser en kleurrijker getrokken, dus er zijn z. B. clown met explosieve taart op een eenwieler, Monster in Football -Outfits om zombies gemuteerde makelaar of de zogenaamde Light Chicks, roodschillige innerlijke Teufl in Domina Kleding, Sommige tegenstanders werden verpakt in een nieuw kleed, zodat atleten werd bereid uit de onthoofde Kamikazees uit de voorgangers nu met een bom op de plaats van zijn hoofd, de beruchte Sirian os zijn nu neushoorn die kunnen worden gemonteerd. Voor het eerst zijn er ook vijandelijke luchtaanvallen per helikopter.

Kunstmatige intelligentie is ook verbeterd , omdat sommige vijanden nu ontwijken wanneer ze op afstand raketten naar hen schieten en ze niet langer blindelings recht vooruit lopen.

De wapens zijn in hun functie vergelijkbaar met die van de voorganger, meestal is het gewoon een moderner ontwerp daarvan. Vooral nieuw zijn de handgranaten, die nu kunnen worden gebruikt. Zonder ammunitie is de consumptie van de eerder bekende kettingzaag en de Doppelcolt, evenals de Zapgun beschikbaar. Een andere innovatie is de zes bewapende voertuigen die de speler kan gebruiken. De eerste voertuigen waren al in Serious Sam: The Next Encounter , die alleen voor de Nintendo GameCube en de Sony Playstation 2 verscheen .

Netricsa, Sam’s geïmplanteerde, vrouwelijke computer heeft nu een eigen stem. In het spel is het zo Netricsa v.2.0 Lite betekende dat wat blijkt uit het feit dat er de uitvoering rijke beschrijvingen van gevangen wapens niet te lezen en kwam tegenstanders meer, want er is geen nieuws van Netricsa meer, in plaats daarvan logt ze op tijdens het spel een paar keer om te zeggen, maar de humor van de voorgangers was erdoor verloren. De gegevens over tegenstanders en wapens die deze keer niet door Netricsa werden aangeboden, zijn te vinden op de officiële website van het spel.

In tegenstelling tot de twee voorgangers waar je gewoon liep door verlaten gebouwen, u bent nu in een verscheidenheid van vreemde werelden, waar u ook de lokale bevolking kunnen ontmoeten, op sommige plaatsen is het zelfs ondersteund door die in de strijd. Evenzo zijn de locaties nu allemaal op andere planeten en niet langer op Aarde.

Overig

  • Er zijn zinspelingen in het spel naar andere spellen, zoals de geadopteerde uit de voorgaande zin: ” De aarde kan trillen, maar ik zal niet beven! “( Quake ) of” Ik hou van grote wapens, het ziet er zo onwerkelijk uit! “( Unreal ). Evenzo vermeldt een van Sam’s drie cliënten dat Serious Sam al een blonde heeft geruild als de Uitverkorene, met de toevoeging “maar hij probeerde VOOR ALTIJD” ( Duke Nukem Forever ). Evenzo gemeenschappelijke clichés, dus Sam bedoelt wanneer hij alleen in een rioleringsstelsel terechtkomt ” Ik wist het! Er is geen spel zonder rioolniveau! “.
  • Evenzo zijn paaseieren weer inbegrepen, zoals. Als een teleporter die leidt tot een beurs waar je kunt door te winnen op beurs stands krijgt energie.
  • De taal van de bewoners van de verschillende werelden komt overeen met een ander Engels dialect.

Individuele proeven

  1. Spring omhoog↑ http://www.krawall.de/web/Serious_Sam_II/review/id.17357

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *