Silent Hill 2

Silent Hill 2 is een survival horror – computerspel dat is ontwikkeld door Konami Computer Entertainment Tokyo en Konami werd uitgebracht. De game verscheen voor het eerst op 24 september 2001 in Noord-Amerika voor de PlayStation 2 en werd later ook uitgebracht voor de Xbox en voor Windows . Het is de opvolger van Silent Hill , maar sluit niet direct aan bij de plot van de voorganger.

Spelmechanica

De speler onderzoekt de stad Silent Hill via de hoofdpersoon James Sunderland vanuit het perspectief van de derde persoon , lost puzzels op en bestrijdt monsters. Het personage kan in de loop van het spel gewond raken. In het menu kunt u de huidige gezondheidsstatus en items bekijkenworden opgehaald. Om monsters te bestrijden, kunnen verschillende wapens en munitie worden gevonden, om de gezondheid van de protagonist te verbeteren zijn gezondheidsdranken, EHBO-kisten of ampullen nodig. Daarnaast is er een kaartmenu waarmee de speler zijn huidige positie leert. Voor verschillende gebouwen kunnen overeenkomstige kaarten worden gevonden. De hoofdpersoon, James, kijkt automatisch naar objecten die kunnen worden opgehaald wanneer ze in de buurt zijn. Vaak moet de zaklantaarn worden ingeschakeld. De camera is niet statisch, maar draait. Met een druk op een knop kun je ze achter James plaatsen. [1] Een ander spel element is de draagbare radiodat begint te ruisen als er monsters in de buurt zijn. Monster-moeilijkheidsniveaus en puzzels kunnen aan het begin van het spel apart worden ingesteld. [2]

Actie

De hoofdrolspeler James Sunderland komt naar Silent Hill na het ontvangen van een brief van zijn overleden vrouw, Mary . In de stad vol met monsters ontmoet hij Angela Orosco , een 19-jarige die op zoek is naar haar moeder in Silent Hill.

In een flatgebouw ontmoet James Eddie Dombrowski , die herhaaldelijk beweert niemand te hebben vermoord. James blijft Mary zoeken in Rosewater Park , maar vindt in plaats daarvan Mary , die erg op de overleden vrouw van James lijkt. Vanwege hun angst voor de monsters besluiten ze samen verder te gaan. Ze volgen het 8-jarige Laura naar Brookhaven Hospital . James kan Laura vinden terwijl Maria rust. Laura vertelt hem dat ze Mary in het ziekenhuis heeft ontmoet. Dit versterkt Jakobs overtuiging dat zijn vrouw nog steeds leeft. Wanneer ze allebei het ziekenhuis willen verlaten, wordt Maria vermoord door Pyramid Head .

James blijft zoeken naar Mary in het Lakeview Hotel , waar beiden samen eerder een vakantie hebben doorgebracht. In het hotel vindt hij Maria levend en weer opgesloten in een cel. Ze vertelt hem dingen die alleen zijn vrouw kan weten. James is op zoek naar een manier om haar te bevrijden. Wanneer hij terugkeert, is Mary echter weer dood. Kort daarna kan James Angela beschermen tegen een monster en het blijkt dat ze seksueel is misbruikt door haar vader. James vindt een kerkhof met drie opgegraven graven. Op de grafstenen staan ​​de namen Angela Orosco en Eddie Dombrowski ; op de derde staat James Sunderland, Daar gaat een trap naar beneden. Beneden ontmoet James Eddie, die hem wil vermoorden. Maar James slaagt erin hem eerst te vermoorden.

In het hotel vindt James een videoband die zijn vrouw met een kussen verstikt, tot ontsteltenis van Laura. Vanaf dit punt verdwijnt de brief van Maria, die James bij zich draagt, keer op keer. James ontmoet elkaar opnieuw in het gebouw op Angela, die alle wil om te leven heeft verloren. Ze rent de trap op naar een vuur. James verlaat de kamer door een deur die niet wordt geblokkeerd door de vlammen. James ontmoet opnieuw de levende Maria, die vervolgens wordt gedood door twee Pyramid Heads. James vecht tegen hen en klimt op het dak van het gebouw. Afhankelijk van de beslissingen die de speler in de loop van de plot heeft genomen, vindt hij daar Mary of Mary. Dit wordt Mary Demon en wordt door James gevochten.

Silent Hill 2 heeft zes verschillende einden, afhankelijk van de gameplay:

  • Verlaten : James vraagt ​​vergeving van Maria, en terwijl de Silent Hills Cemetery wordt onthuld, leest Mary haar echte afscheidsbrief. James verlaat de stad met Laura.
  • Maria : James keert zich af van Maria en wil in plaats daarvan met Maria leven, die aan het einde hoestend wordt.
  • In het water : James kan niet verder zonder Mary en het lijkt normaal dat hij zijn auto in Toluca Lake neerstort om bij zijn vrouw te zijn.
  • Wedergeboorte : James herleeft zijn vrouw met de hulp van de goden van Silent Hill.
  • Hond : Als James een ‘hondensleutel’ vindt in het proces, kan hij het gebruiken om de deur naar de observatieruimte te openen nadat hij de videoband heeft bekeken . Daarin ontdekt James een hond met een koptelefoon die een paar hendels op een groot bedieningspaneel omdraait. De monitors boven het bureau tonen de gezichten van James en Mary. Het volgt bizarre credits.
  • UFO : James ontmoet de protagonist van het eerste Silent Hill-deel, Harry . Ze vragen elkaar of ze de persoon hebben gezien waarnaar ze op zoek zijn (Mary of Cheryl ). Een buitenaards wezen verschijnt en schiet op James. Dan neemt hij James en Harry mee.

Geboren uit een wens

Born from a Wish is een subplot in de Director’s Cut en de Xbox-versie. De speler bestuurt deze Maria kort voor haar ontmoeting met James.

In het begin wordt Maria wakker in een stripclub in Silent Hill op zoek naar andere mensen. Ze vindt het landgoed Baldwin en de eigenaar Ernest Baldwin . Ze ziet dit echter niet, maar praat met hem door gesloten deuren. Ze probeert hem te helpen zijn overleden dochter te doen herleven. Ernest waarschuwt haar vervolgens voor een man genaamd James Sunderland. Ze begint zich te herinneren dat James zijn vrouw vermoordde. Maria opent de deur Ernest zit achter, maar ze vindt alleen een lege kamer. Teleurgesteld dat ze geen andere persoon in de stad heeft gevonden, ze wil zichzelf doden, maar beslist anders en zoekt naar James.

Ontwikkeling en achtergrond

Silent Hill 2 is ontwikkeld door Team Silent , een groep binnen Konami Computer Entertainment Tokyo. [3] [4] De atmosfeer van het eerste deel is grotendeels behouden, bijvoorbeeld. De voortdurende mist in de stad legt bijvoorbeeld meer nadruk op psychologische aspecten. Een voorbeeld is de brief van Mary aan James , die in de loop van het verhaal steeds weer verdwijnt en volgens het team van Konami een aanwijzing is voor de hallucinaties van James .

De monsters in het spel zien er menselijk uit in vergelijking met de voorganger. Het zijn reflecties van James ‘onderbewustzijn. [5] De wezens Mannequin en hoofdverpleegster weerspiegelen het verlangen van James toen Mary ziek was. [5] Pyramid Head is een beul in de geschiedenis van de stad Silent Hill en zou James moeten straffen. [5] Abstract Daddy komt uit het onderbewustzijn van Angela en de Creepers optreden in het eerste deel van de serie. [5]

Eddie Dombrowski is vernoemd naar Eddie Murphy , een Amerikaanse acteur en komiek, aangezien hij nog steeds werd gedacht optimistisch te zijn aan het begin van de productie. [6] De naam Angela Orosco is afgeleid van de hoofdpersoon van de film The Net , Angela Bennett . [6] Dat het pistool in een game-in-game te vinden is, is een satirische weergave van wapenaffiniteit in de Amerikaanse samenleving. [7]

Publicaties

Silent Hill 2 werd voor het eerst uitgebracht voor PlayStation 2 in Noord-Amerika en Japan in september 2001, en in november 2001 in Europa. [8] De Europese versie ging vergezeld van een making-of DVD. Voor de Xbox werd de game in december 2001 uitgebracht onder de titel Silent Hill 2: Restless Dreams . In Japan heette de game Saigo no Uta ( 最 期 の 詩 ), gepubliceerd in Europa met de toevoeging Inner Fears . [9] [10] De Xbox-versie bevat een extra UFO beëindigen en het scenario geboren uit de wens ( Geboren uit een Wens ). Op 4 juli 2002 werd Japan eenDirector’s Cut of Silent Hill 2 uitgebracht, identiek aan de Xbox-versie. Dit kwam ook voor in Sony’s Platinum- serie. [9] In 2006 bracht Konami de game opnieuw uit met Silent Hill 3 en Silent Hill 4: The Room als Silent Hill Collection . [11] De ontwikkeling studio Creature Labs geport Silent Hill 2: Director’s Cut voor Windows . De versie werd uitgebracht in december 2002.

Op 29 maart 2012 werd de Silent Hill HD Collection uitgebracht voor de PlayStation 3 en Xbox 360 , waaronder Silent Hill 2 en 3 in High Definition . De spellen werden hiervoor opnieuw gekopieerd onder leiding van Mary Elizabeth McGlynn .

Ontvangst

WebkoppelingenRupert Mattgey van Chip Online prees vooral de opwindende en subtiele plot. Het spel is niet voor kinderen, omdat ze overweldigd zouden zijn door het verhaal. De graphics, de sfeer en de soundtrack zijn uitstekend. De effecten dragen dus bij aan “nachtmerrieachtige stemming […].” Bekritiseerd waren alleen de soms te moeilijke puzzels. [1] Matthew Oertel van de webportal 4Players prees de opwinding van het spel: “Dikke, wervelende mist omringt u en geeft een gevoel van claustrofobie.” De omvang en de verschillende eindes werden positief belicht, omdat deze motiveerde de spelers voor herhaalde combinatie door. [2] De Xbox-versie kreeg van Kristan Reed van EuroGamer.net9 van de 10 punten. Het dynamische camerasysteem werd als bijzonder positief gemarkeerd. [10] Ook van S. Fassmer online portal Gameswelt prees het spel: “De graphics en het geluid zijn consistent en indrukwekkend en versterking van de morbide charme van de verfijnde, intelligent verhaal dat iedereen zal verrukken wie een voorliefde voor heerlijke horror en heeft psychologische diepte. Vanwege de verschillende moeilijkheidsniveaus, wordt het spel aanbevolen voor zowel beginners als voor diehard puzzelen en actie professionals. ‘Silent Hill 2’ is op dit moment zeker de referentie-titel dit op de PC nogal slecht bezet genre en alle vrienden van gecultiveerde Gruselns […]. ” [21]

  • Officiële Japanse website
  • Silent Hill 2 bij MobyGames (Engels)
  • Gedetailleerde Fanpage over Silent Hill 2 (Engels)

Individuele proeven

  1. ↑ Ga naar:a b Rupert Mattgey: Silent Hill 2: Director’s Cut – Goose bumps and heart racing op de pc. In: Chip Online . 9 maart 2003, toegankelijk op 28 augustus 2011 .
  2. ↑ Ga naar:a c Mathias Oertel: Silent Hill 2: Test. In: 4 spelers . 30 november 2001, teruggevonden op 8 augustus 2011 .
  3. Spring omhoog↑ IGN Top 100 Games 2007. In: IGN . Betreden op 24 augustus 2011 (Engels).
  4. Jump up↑ E3 2001: Silent Hill 2 Interview. In: IGN. 17 mei 2011, beschikbaar op 24 augustus 2011 (Engels).
  5. ↑ Ga naar:a The Book of Lost Memories. Konami , 2003, toegankelijk op 4 september 2011 .
  6. ↑ Ga naar:a Vertaalde herinneringen, teken. Konami, toegankelijk op 4 september 2011 .
  7. Spring omhoog↑ The Book of Lost Memories. Konami , 2003, blz. 93 , toegankelijk op 4 september 2011 .
  8. Spring omhoog↑ Silent Hill 2 voor PlayStation 2. In: GameSpot . Betreden op 23 april 2010 (Engels).
  9. ↑ Ga naar:a Silent Hill 2: Greatest Hits. IGN Entertainment , geopend op 13 juni 2010 .
  10. ↑ Ga naar:a c Kristan Reed: Silent Hill 2: Inner Fears Review. In: EuroGamer.net . 2 oktober 2002, teruggehaald op 8 augustus 2011 (Engels).
  11. Jump up↑ Rob Fahey: Konami lanceert Silent Hill Collection. In: Gamesindustry.biz. 30 maart 2006, toegankelijk op 31 oktober 2007 .
  12. ↑ Ga naar:a c Spieletipps.de : persrecensies van de PlayStation 2-versie , beschikbaar op 8 augustus 2011.
  13. Jump up↑ Thomas Sausen: Silent Hill 2 – Test. In: Looki . Betreden op 8 augustus 2011 .
  14. Spring omhoog↑ Silent Hill 2 (PS2). De terugkeer is niet zo raadselachtig als vroeger. In: Videogameszone. 27 november 2001, teruggevonden op 8 augustus 2011 .
  15. Spring omhoog↑ Allen Rush: Silent Hill 2 (pc). In: GameSpy . 26 januari 2003, geopend op 8 augustus 2011 (Engels).
  16. ↑ Ga naar:a d Spieletipps.de: Persoverzicht van de pc-versie , geopend op 8 augustus 2011.
  17. Jump up↑ Joe Fielder: Silent Hill 2 Review. In: GameSpot . 25 september 2001, geopend op 8 augustus 2011 (Engels, PS2-versie).
  18. Jump up↑ Joe Fielder: Silent Hill 2: Inner Fears Review. In: GameSpot . 5 december 2001, toegankelijk op 8 augustus 2011 (Engels).
  19. Jump up↑ Ron Dulin: Silent Hill 2: Director’s Cut Review. In: GameSpot. 4 december 2002, toegankelijk op 8 augustus 2011 (Engels, pc-versie).
  20. Springen↑ R. Mathieu: Silent Hill 2 – Review. In: Games World . Betreden op 8 augustus 2011 (PS2-versie).
  21. ↑ Ga naar:a b S. Fassmer: Silent Hill 2 – Review. In: Games World . Betreden op 8 augustus 2011 (pc-versie).
  22. Jumping Up↑ Doug Perry: Silent Hill 2. Konami is teruggekeerd uit de crypte met één van de eeriest games ooit op een spelcomputer Grace:. IGN. 25 september 2001, geopend op 8 augustus 2011 (Engels, PS2-versie).
  23. Jump up↑ Ivan Sulic: Silent Hill 2 recensie. In: IGN. 2 december 2002, toegankelijk op 8 augustus 2011 (Engels, pc-versie).

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *