Star Wars: Republic Commando

Star Wars: Republic Commando is een first-person shooter van Star Wars op basis van universums, ontwikkeld door LucasArts en uitgebracht in maart 2005 voor Windows en Xbox. In het spel neemt de speler de leiding over van een speciale eenhedeneenheid in oorlogsmissies. In de eerste maand werden alleen al 215.000 spellen verkocht voor de Xbox-gameconsole.

Voor Duitstalige landen werd het spel gelokaliseerd door Effective Media GmbH en gepubliceerd door Publisher Activision . De distributeur was NBG EDV Handels- und Verlags GmbH & Co. KG. [1]

Actie

De plot van de Republic Commando speelt tussen de twee films Episode II: Attack of the Clones en Episode III: Revenge of the Sith , tijdens de Clone Wars – een galaxisumspannenden conflict tussen de Republiek en de separatistische beweging. Andere delen van de Clone Wars al vanuit het perspectief van een slagveld strateeg in de speler geweest Galactic Battlegrounds uitbreiding Clone Campagnes en vanuit het perspectief van verschillende Jedi -Ritter in Clone Wars -ervaring. In Republic Commando van de spelers aan de andere kant neemt de controle van een enkele soldaat eenheid.

De hoofdpersonen van het spel zijn de Delta Squad, één die bestaat uit vier speciaal opgeleide clone troopers elite team dat de risicovolle contracten voor de Republiek ontmoet. De leden zijn Delta 07 (bijgenaamd Seven), een martial, zelfverzekerd sluipschutter, Delta 62 (bijgenaamd Scorch), een altijd goed gehumeurd explosieven expert die altijd een ironische gezegde, Delta 40 (bijnaam Fixxer), een zeer plichtsgetrouw, zwijgzame soldaat en Delta 38 (Delta Leader, bijgenaamd Boss), het karakter en de leider van de groep (bijgenaamd Boss, de volledige naam RC01-138, is een verwijzing naar George Lucas ‘vroege werk THX 1138 ).

Samen met dit team de protagonist meegemaakt aantal cruciale gevechten en speciale bestellingen tijdens de Clone Wars, en vooral tijdens Episode III. Zo wordt de Delta-team bestrijding van ongeveer in de Battle of Geonosis (te zien in Episode II) wordt voorgesteld op de Wookiee -Heimatplaneten Kashyyyk een invasie rug en heeft een alliantie tussen de separatisten Trandoshan slavenhandelaars en Geonosians op.

Bijzonderheden van het spel zijn de tactische controle van het hele team, waar je opdrachten aan kameraden met weinig knoppen en grafische simulatie van een moderne vizier van de helm (heads-up display) op het scherm kan geven, op het display tactische informatie, en de status van de speler karakter worden weergegeven. Met een druk op de knop kunnen teamgenoten strategische posities innemen, computers hacken of deuren openen. Als je in het spel sterft, heb je ook de mogelijkheid om ofwel het laden van een opgeslagen spel of te doen herleven van een teamgenoot. Als wapens ter beschikking van de speler een groot aantal conventionele wapens, zoals messen genre (vibroblade) pistool met oneindige munitie, geweer (Blaster), sniper rifle, rocket launcher, shotgun en een aantal schelpen beschikbaar.Genres , terwijl er maar één Geonosiaans wapen is, maar het werpt een extreem sterke laserstraal.

Het spel gaf de spelers een aantal maanden voor zijn theatrale uitzicht op vrijlating van een aantal van de inhoud van de film Episode III: Revenge of the Sith , met inbegrip van de droid schurk General Grievous en de invasie van de jungle planeet Kashyyyk. Om deze reden werd verboden Spielemagazinen te onthullen voor de release van het spel over de inhoud van het laatste level (het ene deel van de plot van Episode III verraden).

Geschiedenis van ontwikkeling

De uitvoerend producent van het spel was Darron Stinnet, die de ontwikkeling van Tim Longo leidde.

De game is gebaseerd op een aangepaste versie van Unreal Engine 2 en maakt gebruik van de KARMA physics engine . Voor de verschillende 3D-modellen van de figuren, voertuigen en kon ruimteschepen naar de originele computer modellen als gevolg van de nauwe samenhang van de verschillende Lucas eigendom bedrijven Industrial Light & Magic heeft beide. Veel van de modellen bestaan ​​uit meer dan 300.000 polygonen .

De plot van het spel waren afkomstig uit de ervaren LucasArts werknemers Ryan Kaufman ( Galactic Battlegrounds , Jedi Knight: Mysteries of the Sith , Rogue Squadron 3D ), Michael Stemmle ( Rebel Assault II , Jedi Outcast ), John A. Hancock ( Bounty Hunter , Obi -Wan ) en Justin Lambros ( Jedi Academy , Knights of the Old Republic ) geschreven.

Soundtrack

Bij het kopiëren van de stem van de hoofdpersonen zou kunnen worden op de originele stem van de acteur Temuera Morrison terugvallen van de premiejager in de films Jango Fett had getoond en de clone troopers. De buitenaardse Taun We zien in de intro werd gesproken als in Episode II van Rena Owen. Andere sprekers waren Andrew Chaikin (Klonberater, Delta 40), Raphael Sbarge (Delta 62), Jonathan Cook (Delta 07), David Wayne Collins (Trandoshan, clone troopers Sergeant), Roger L. Jackson (voice schip, diverse clone troopers), Tom Kane ( Yoda , Captain Talbot, trandoshanischer slavenhandelaren) en Clint Young (Battle droids).

De muzikale begeleiding van het spel werd overgenomen door Jesse Harlin . In aanvulling op de stukken van John Williams ‘beroemde Star Wars melodieën Harlin ongeveer anderhalf uur aan nieuwe muziek. Hij heeft ook speciaal ontworpen voor Republic Commando , de oude taal van de Mandalorians (een fictieve krijger kaste van Star Wars -Universums), die volgens Harlin van “een mengsel van Hongaarse , Keltisch geïnspireerde oorlog poëzie en hymne Sovjetarbeiders.” De taal werd later voltooid door de auteur Karen Traviss. Een mannenkoor in Seattlezongen de nieuwe Mandalorian gevecht hymnes die veel van de niveaus vergezellen. [2]

Het titelnummer van het spel is “Clones” van de Ierse poprockband Ash . LucasArts wendde zich tot de band toen het ontwikkelteam hun enthousiasme kende voor Star Wars en op zoek was naar een donker, rockzwaar nummer. Het lied werd oorspronkelijk in juli 2004 uitgebracht op het album “Meltdown”. Dit was de enige keer dat LucasArts ooit een bandnummer had gebruikt in een Star Wars-game. In de videoclip van het nummer werden later verschillende scènes uit het spel getoond.

Ontvangst

beoordelingen
uitgave waardering
Windows Xbox
4Players 78% [4] k. A.
GameSpot 8,7 / 10 [5] 8,7 / 10 [3]
GameSpy 4/5 [6] k. A.
Gamestar 82/100 [7] k. A.
Metawertungen
GameRankings 79.11% [8] 80,35% [9]
Metacritic 78/100 [10] 78/100 [11]

Kritiek verdiende het spel uit de vakpers, vooral omdat – anders dan vooraf aangekondigd – minder van een tactical shooter zoals de Rainbow Six -serie , maar eerder was een eenvoudige shooter met tactische elementen. Een andere kritiek was ook de grote-lineariteit van het spel, die niet geeft de speler de mogelijkheid van alternatieve Wegrouten of strategieën.

De Duitse versie, uitgebracht vanaf 16 jaar, werd onder andere geprezen om de nasynchronisatie-luidsprekers.

Republic Commando: Order 66

Republic Commando: Order 66 is een vervolg ontwikkeld door Magellan en in augustus 2005 uitgegeven door THQ Wireless voor verschillende mobiele telefoons .

De plot van het spel richt zich op de vernietiging van de Jedi Order, als een al gedeeltelijk getuige kon zijn in de film Episode III. De speler bestuurt een driekoppige commando-eenheid die als taak heeft om de overlevende Jedi op te sporen. Daartoe legt de speler zijn eenheid uit verschillende kloon soldaten met verschillende speciale vaardigheden samen. In totaal vijf niveaus de cijfers barricades, rebellen en andere obstakels moeten worden overwonnen om uiteindelijk tegen de bazen, om een Jedi te vechten en om hem of haar te doden. In het laatste niveau in aanvulling op de verschillende soldaten is Darth Vader zichzelf als een teken om uit te kiezen.

Romans over het spel

  • Star Wars Republic Commando – Enemy Contact door Karen Traviss , Panini Verlag , februari 2005, ISBN 978-3-8332-1199-7
  • Star Wars Republic Commando – Triple Zero door Karen Traviss, Panini Verlag, mei 2006, ISBN 978-3-8332-1366-3
  • Star Wars Republic Commando – True Colors door Karen Traviss, Panini Verlag, januari 2008, ISBN 978-3-8332-1653-4
  • Star Wars: Republic Commando (de eerste drie romans in een bundel) van Karen Traviss, Panini Verlag, mei 2008, ISBN 978-3-8332-1736-4
  • Star Wars Republic Commando – Order 66 door Karen Traviss, Panini Verlag, november 2008, ISBN 978-3-8332-1735-7
  • Star Wars Imperial Commando 501st LEgion door Karen Traviss

Individuele proeven

  1. Spring omhoog↑ [1]
  2. Jump up↑ Star Wars Republic Commando Diary 5 – Combat Audio. In: GameSpot . CBS Corporation , 11 februari 2005, is op 16 juli 2015 (Engels) geopend.
  3. Jump up↑ Bob Colyaco: Test “Republic Commando”. In: GameSpot . CBS Corporation , 25 februari 2005, toegankelijk op 4 mei 2014 (Engels).
  4. Jump up↑ Marcel Kleffmann: Test “Republic Commando”. 4Players.de, 12 maart 2005, toegankelijk op 4 mei 2014 .
  5. Jump up↑ Bob Colyaco: Test “Republic Commando”. In: GameSpot . CBS Corporation , 25 februari 2005, toegankelijk op 4 mei 2014 (Engels).
  6. Jump up↑ Jamie Madigan: Test “Republic Commando”. GameSpy, 7 maart 2005, toegankelijk op 4 mei 2014 (Engels).
  7. Jump up↑ Fabian Siegismund: Test “Republic Commando”. In: GameStar . IDG Entertainment Media GmbH , 4 maart 2005, toegankelijk op 4 mei 2014 .
  8. Jump up↑ Metawaarde “Republic Commando”. In: Game Rankings . CBS Corporation , toegankelijk op 4 mei 2014 (Engels).
  9. Jump up↑ Metawaarde “Republic Commando”. In: Game Rankings . CBS Corporation , toegankelijk op 4 mei 2014 (Engels).
  10. Jump up↑ Metawaarde “Republic Commando”. In: Metacritic . CBS Corporation , toegankelijk op 4 mei 2014 (Engels).
  11. Jump up↑ Metawaarde “Republic Commando”. In: Metacritic . CBS Corporation , toegankelijk op 4 mei 2014 (Engels).

You Might Also Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *